Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wanneer spreek je van een koppel ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2005-07-16 - 18:18:57 send message to mikewauters

ik hou het op natasja haar mening, dus als julie dat ook doen kan deze lastige disccussie worden gestopt! laugh :Dlaugh :Dlaugh :D
eigenenlijk weet niemand het precies sad :(
groetjes,
mike


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-07-16 - 18:21:39 send message to broto

quote
Volgens mij wordt met koppel wel degelijk 2 dieren van verschillend geslacht bedoeld.



oke , heb je dus koppel, kweekkoppel en broedkoppel happy :)

Henk


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-07-16 - 18:47:34 send message to Niltava

De laatste twee zijn dezelfde


Drufus
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-07-16 - 22:01:56 send message to Drufus

Mijn vorige topic is gestopt omdat de discussie blijkbaar uit de hand liep. Het enige wat ik nu wil zeggen is dat er wederom een intrigerende fotosessie is geplaatst die in mijn beleving meer te maken heeft met het laten zien van dure vogels dan een daadwerkelijke inbreng in het topic. Let wel, ik ben niet jaloers want ik kweek ook. Ik wil wel een beetje af van die praal zucht. Ik zie namelijk kwekers van grasparkieten nimmer gigantische foto series plaatsen, maar zogenaamde liefhebbers van duurdere soorten schijnen daar wel de behoefte toe te voelen.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-07-16 - 22:07:47 send message to Jacqueline

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

laugh :Dlaugh :Dlaugh :D



Ssssst, niet verder vertellen.

laugh :Dlaugh :Dlaugh :D


piet witteman
Website Member
Posts :258

Website Member
2005-07-16 - 22:19:00 send message to piet witteman

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Beste Drufushier wat foto`s van goedkopere vogelswink ;)wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)

kwartel

kip!!!!!!!

agaponis

rose bourke

lutino grasparkiet pop

diamantduifjes met twee jongen

groetjes
Piet Wittemanwink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-07-16 - 23:22:46 send message to Karel

Om nog even bij de topic te blijven:

quote
Kweekkoppel : man en pop die intresse in elkaar tonen om te gaan kweken.


Nee, dat denk ik niet Natasja. Ik heb al tien jaar een echt koppel ganzen die echt ieder jaar interesse tonen om te gaan kweken, getuige het aantal paar-pogingen, nestbouw, eieren, broeden en bewaken van het nest door de man.

Helaas is, zoals je weetlaugh :D, een van deze vogels niet vruchtbaar - laten we even in het midden laten wie van de twee dat zou kunnen zijn - , dus ze hebben nog nooit jongen gehad uit de vele onbevruchte eieren.

Duidelijk een koppel dus, maar geen kweekkoppel!

PS
Om alle goedbedoelde adviezen voor te zijn, zoals het bijkopen van nieuwe ganzen en omkoppelen enz.: Nee, deze ganzen houd ik de rest van hun leven bij elkaar. Ze zijn zeer aan elkaar gehecht en wij aan hun. Dan maar geen jongen! happy :)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-17 - 00:21:44 send message to natasja

ahhh zie je nou Karel !! je vind ze stiekem toch wel lief !! happy :)

Ik heb overigens ook een watervogel erbij wink ;)

een kaapse eend , en als we nou toch aan het showen zijn ...

taraa !!
Onze DJ , is het geen schatje ? wink ;)





natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-17 - 00:24:36 send message to natasja

quote
Ik zie namelijk kwekers van grasparkieten nimmer gigantische foto series plaatsen, maar zogenaamde liefhebbers van duurdere soorten schijnen daar wel de behoefte toe te voelen.



toch ben ik het levende bewijs dat die theorie niet geheel opgaat ..

Ik ben al lang lid op vogelarena , iedereen weet inmiddels wel dat ik niet kweek maar wel een liefhebber ben , ik kan je garanderen dat ik de grootste liefhebber ben van een duurdere soort maar ik plaats nauwelijks foto's ..

Mijn duurdere soort is namelijk Onbetaalbaar en niet in geld uit te drukken en dan mag jij raden wie ik daarmee bedoel razz :pwink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-17 - 00:26:14 send message to natasja

Piet wat een mooie foto's , jammer dat je er geen namen bij gezet hebt van de soorten want ik vrees dat ik nu een grote flater bega door te vermelden dat ik de foto van de *ehmz...* diamantduifjes het mooiste vind

( duim duim duim dat ik het nu eindelijk eens goed heb geraden .. )


mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2005-07-17 - 19:33:14 send message to mikewauters

persoonlijk vind ik dit zever van je reinste, laat die mensen toch fier zijn op wat ze hebben en als jullie vinden dat zij daarmee stoefen, dan zijn jullie ofwel jaloers of zeer onverdraagzaam, denk dat het eerder aan jullie ligt!
en van die grasparkieten, je zegt dat niemand een reeks fotos van grasparkieten plaatst, heb dit onlangs nog gedaan!
groetjes,
mike
ps. dit is mijn eigen mening en dit was niet de bedoeling om iemand te kwetsen of uit te dagen! laugh :D


piet witteman
Website Member
Posts :258

Website Member
2005-07-17 - 21:12:44 send message to piet witteman

oke natasja
ik heb de namen erbij gezet
PIET


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-07-17 - 22:22:46 send message to ParkietenPeter

quote
Ik wil wel een beetje af van die praal zucht

Nu ontgaat mij even wat dit met een koppel te maken heeft. Natuurlijk behoeft dit geen uitleg want dan zouden we te ver van de discussie afdwalen.

De vraag wanneer je van een koppel spreekt, vind ik trouwens wel een logische omdat ik in het verleden gehoord heb dat er wel vaker koppels aangeboden worden waar later van blijkt dat het helemaal niet zo is. Er wordt hier dus te veel mee gesjoemelt.

Zo worden 2 mannen, 2 poppen, broer-zus, en meer verkocht als koppel. Komen die linke broeders er dan mee tja het zijn er toch twee (op zo'n verontwaardige toon dan). Geld hetzelfde voor een paar.

Maar een eerlijk koppel is gewoon 1 man en 1 pop. Is er inderdaad niets te zeggen over de vruchtbaarheid of het klikken.

Hier geldt dan ook weer voor dat je de verkoper best het hemd van de broek mag/moet vragen om absolute duidelijkheid te krijgen.

wink ;) Peter


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-07-18 - 00:14:10 send message to Karel

quote
ahhh zie je nou Karel !! je vind ze stiekem toch wel lief !!



Nou nou, nu moet je me niet meteen in de "kleffe" hoek drukken laugh :D. Ok, ik zal niet snel met een vogel gaan zitten kroelen of er zelfs een in huis halen, maar sommige ken ik al zo lang dat ze toch heel stiekem inderdaad "gevoelig" liggen.

Aan de ganzen zit bovendien nog een verhaal:
Toen we ze nog maar net hadden vond mijn zoontje (toen ca. 5 jaar) het een keer leuk om net te doen of hij ze kwam voeren en maakte een gooibeweging. Dit vond met name het vrouwtje niet leuk en toen hij zich omdraaide, greep ze hem van achteren op zitvlakhoogte vast aan zijn broek. Onder het gillen van "Papaaaaah" rende hij mijn kant op met de gans nog steeds, half vliegend, aan zijn broek.
Helaas heb je dan net geen camera bij de hand. Ik zou het trouwens van het lachen toch niet hebben kunnen filmen!
Sindsdien heeft hij nooit meer een dier geplaagd en loopt nog steeds met veel ontzag om deze gans heen (terwijl hij nu toch 15 is!)happy :)

Alleen hierom hebben de ganzen al mijn hart gestolen. Natuurlijk ben ik nooit zo gek geweest om ze namen te geven, want er zijn grenzen aan mijn sentimentaliteit wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-07-18 - 12:49:17 send message to natasja

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hahahaha karel best eng tenslotte zo'n grote gans aan je broek hihi

Valt me echter wel tegen dat ze niet eens namen hebben hoor laugh :D

En piet bedankt voor de namen erbij zetten

( maakt even een vreugde sprongetje en wijst iedereen er even op dat ze het zowaar goed geraden had razz :pwink ;) )



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 94 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede