Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vanmorgen nog een ei >>na 3nesten van elk 5 jongen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vanmorgen nog een ei >>na 3nesten van elk 5 jongen
belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2005-07-02 - 13:05:38 send message to belg

mijn rood facktorige pop heefd al 3 maal een nest met 5 jongen gebracht ,ik was van plan ze nu te laten rusten en in de voliere te zetten voor het volgend seizoen
na dat de jongen zelfstandig kunnen eten die ze nu nog voerd ,maar tussen de jongen die ze voerd heefd ze vanmorgen nog een ei gelegd ...
wat raden julie aan haar nog een ronde laten doen of gewoon het ei wegnemen? maar ze zit er al op te broeden en waarschijnlijk zal ze morgen nog een ei leggen. graag wat reacties


belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2005-07-02 - 13:08:06 send message to belg

vergeten te zeggen dat ze een goeie man heefd die haar de jongen mee helpt voeren en grootbrengenwink ;)


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2005-07-02 - 14:19:28 send message to Asura

Ik zou wachten totdat ze uitgelegd is en dan de eieren weggooien.. hoe jammer het ook is.. ze kan niet eeuwig door blijven gaan.


belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2005-07-03 - 09:55:53 send message to belg

ze heefd vandaag weer een eitje derbij
de man voed haar en de jongen
en de pop broed al van gisteren van het eerste eitje al. tis een goed paar de pop en de man.
zou het niet goed zijn de pop al de eitjes laten leggen en uitbroeden ze dan direkt laten rusten in de voliere en de man de jongen laten grootbrengen? wat vinden jullie ervan?
ik heb een gevoel dat de eitjes weer allemaal gaan bevrucht zijn en tis toch jammer dan de bevruchte eieren weg te gooien vind ik (al de vorige nesten waren allemaal de eitjes bevrucht)
ik wacht op nog meer reacties en ondertussen laat ik de pop maar voort eieren leggen en ze broed al ooksad :(



Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-07-03 - 10:00:18 send message to Dennis Fr.

als jij dermate jou vogels wilt uitputten dat je niet lang plezier van ze wilt hebben moet je ze vooral door laten gaan.tevens worden de jongen er niet sterker van.

je zult zelf het bluit moeten maken.dat kunnen wij niet voor jou doen.

Groeten Dennis


belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2005-07-03 - 10:31:44 send message to belg

ik was van plan ze te laten rusten in de voliere maar ze legde juist nog eieren, mijn gedacht is ook de pop laten uitleggen van eieren en ze de voliere in doenwink ;) en de eieren weggooiensad :(


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-07-03 - 11:37:42 send message to dijkkamp

zoals dennis al schreef je moet zelf de beslissing nemen dat kunnen andere niet voor je doen want de een zegt dit en de ander het tegenovergestelde.ik kweek b.v. niet meer als twee ronden met de vogels en als ze dan nog eieren hebben jammer maar die gaan weg.een collega kweker is van mening dat zolang ze het zelf doen zonder enige dwang dan zijn ze zo in condietie dat het niet erg is om 3 a 4 ronden te doen.wat ook mee speelt is hoeveel tijd er tussen de ronden zitten



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede