Auteur |
Onderwerp : Rose's |
vogelfarm
Website Member
|
2005-06-07 - 11:44:02 |
|
Wat kan de oorzaak zijn
Mijn rose's leggen steeds maar een ei
Zijn nu 3 jaar
|
dooren
Website Member
|
2005-06-07
-
11:51:26 |
|
Hoi vogelfarm welkom,
En het ei wordt wel trouw bebroed?? En hoeveel keer heeft ze dit gedaan??.
Gert
|
vogelfarm
Website Member
|
2005-06-07
-
12:49:46 |
|
de rose;s zijn nu pas 3jaar, en hebben reeds van het tweede jaar gelegd, dus nu de tweede ke
er,maar hebben nog niet gebroed.
DANK U VOOR DE REACTIE
|
MADDAD
Website Member
|
2005-06-07
-
13:37:23 |
|
Beste vogelfarm
zijn ze niet te vet.die van mij leggen er ieder keer maar 2(wel bevrucht). en normaal is het rond de 4 maar die van mijn zijn ook te vet heb ik na laten kijken bij de dierenarts.
Groetjes john hesen
|
vogelfarm
Website Member
|
2005-06-10
-
10:16:33 |
|
HET SCHIJNT DAT MIJN ROSès wel degelijk te vet zijn,daarom drastis vermindert ben van voederen en zelfs naar pellets ben over gestapt. wat is de aangeprezen hoeveelheid voer per koppel ? hopelijk doen ze het volgend jaar beter
Bedankt en tot een volgende keer
WILLY
|
MADDAD
Website Member
|
2005-06-10
-
18:06:36 |
|
Beste Willy
je moet ze ook niet te vlug overschakelen.laat ze eerst erwat aan wennen. en ik weet niet of pellets de beste oplossing is .mijn ervaring is als ze te vet zijn op parkietenzaad mengen met graszaad 50%/50% en dat geven.in australie vliegen ze de hele dag voor een beetje graszaad.en bewegingsruimte is ook belangrijk.
Groetjes John Hesen
|
vogelfarm
Website Member
|
2005-06-11
-
09:48:48 |
|
bESTE john
nomaals bedankt voorde tip,ik ga mijn voer met graszaad verlichten. Maar in ruimte ben ik zeer beperkt, daarom dat ik tracht minder bvet, dus lichter voer te geven
groetjes WILLY
|
Wickingh
Website Member
|
2005-06-11
-
14:18:33 |
|
Hai,
houd er ook rekening mee dat je praat over een nog jong koppel, bij mijn koppel pop 2000 en man 2001 heb ik vorig jaar 4 jongen gehad en dit jaar 3. Wel hebben ze elk jaar 1 ei gesloopt.
Ik voer trouwens wel pellets en ben daar erg tevreden over,
mvg Frank
|
MADDAD
Website Member
|
2005-06-12
-
09:41:23 |
|
Ok Frank,
dat kan maar dan zijn jou vogels al in perfekte conditie,en zijn ze niet te vet,dan heb je goede pellets om ze op peil te houden.maar ik bedoel om ze af te laten vallen kun je ze dan beter op een combinatie zetten van parkietenzaad gemend met graszaad(mijn ervaring).als ze straks weer op peil zijn wat best wel lang gaat duuren (misschien wel 2 jaar)kun je weer overschakelen naar een ander zaadmengsel of pellets.en misschien kun je ook op die combinatie van parkieten graszaad laten staan omdat vogelfarm beperkt in zijn ruimte is en de rosè weinnig kunnen verbranden.
Groetjes John Hesen
|
Wickingh
Website Member
|
2005-06-12
-
11:30:34 |
|
Hallo John,
helemaal mee eens, geslaagde kweek bij rose's valt en staat bij slanke koppels , in eerdere antwoorden in rubrieken over rose's heb ik dat menigmaal benadrukt.
Maar als je nu begint met het op dieet zetten dan maak ik me sterk dat ze het volgende seizoen in top conditie zijn.
Als ik hoor dat er geslaagde kweek is dan lukt dat bij mensen die ze op strkt dieet hebben, en veel moeilijker bij vogels op traditioneel papegaaienzaad.
De rose is ook een scharrelaar , dus probeer een mogelijkheid te maken dat ze op de grond kunnen tuinieren,
mvg Frank
|
vogelfarm
Website Member
|
2005-06-13
-
17:52:10 |
|
Aan beide heren FRANK en JOHN .Nogmaal bedankt voor uw deskundige uitleg.Ik doe mijn best om uw raad te volgen, meer laten bewegen is praktis uitgesloten mgrv
wlly
|