Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ongedierte Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


angela
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-07-13 - 10:59:49 send message to angela

Hallo allemaal
Dit is wel een late reactie maar ik ben net nieuw hier. Die motten zitten bij mij ook en heb al vanalle geprobeerd, ook om het voer een paar dagen in de diepvries te leggen, hielp niet.
Heb nu van die feromonenpapiertjes die de mannelijke motten wegvangen en die helpen wel goed. Maar het liefst heb ik ze van te voren al niet en overweeg om het voer in de magnetron te doen want dat zullen de eitjes hopelijk niet overleven. Maar de structuur van het zaad zal er wel iets anders van worden en ik vraag me af of dat geen kwaad kan. Iemand een idee of ervaring daarmee ?


lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2006-07-13 - 14:35:28 send message to lorie

quote
steek maar eens een rookbommetje aan
van de firma koudijs
de vogels kunnen blijven zitten, die worden dan ook meteen ontsmet, alle ongedierte gaat eraan



Roodoorbuulbuul,

Ze hebben mij altijd geleerd dat wanneer je de 'rookbommetjes' van Koudijs gebruikt je toch echt alle vogels moet verwijderen. Schijnt zwaar vergif te zijn dat echt alles af dood.........dus ook je vogels !! Ook voor de mens is het super slecht om deze rook in te ademen !

groeten

Pim


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-07-13 - 14:52:45 send message to ParkietenPeter

Absoluut niet aan te bevelen om met je snufferd in deze rook te gaan zitten.

In de duivensport wordt dit middel veel gebruikt en worden de duiven binnen gelaten. Doordat zij ook in deze rook zitten zouden evt. veerluizen ook gedood worden.
Bij kleinere vogelsoorten is dit absoluut af te raden.

Koudijs is goed voor het nachthok als de vogels er niet in kunnen. Het nadeel is dat het zeker nog lang niet alle bact. dood.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-07-13 - 16:35:40 send message to broto

Als je je vogels eruit haal, en dan koudijs gebruik, heeft het niet zoveel zin, hegeen op je vogels zit, komt als je ze terug zet, weer net zo hard terug, staat ook op de verpakking dat de vogels er in kunnen blijven , wel water en voer weghalen.

Henk


angela
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-07-13 - 18:57:14 send message to angela

Alvast bedankt voor jullie reacties. Maar of zo,n rookbommetje een oplossing is, betwijfel ik.
Afgezien nog van het feit dat de vogels hier binnen in huis zitten maar ook omdat het voer dan verwijderd moet worden en daar de eitjes van de motten nou juist in zitten. Zojuist heb ik een handvol voer in de magnetron gedaan en momenteel zit er toch een vogel apart dus die mag proefkonijn zijn. Als hij het zo niet lust moet ik naar een andere oplossing zoeken.


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2006-07-13 - 20:32:38 send message to barraband

plankjes red ceder hout licht afschuren helpt en op verschillende plaatsen neerleggen


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-07-13 - 23:45:36 send message to tonnl

Nog een natuurlijk middel wat soms afdoende helpt: boerenwormkruid. Het bloeit nu volop. Gewoon een bosje knippen en bij de kooi hangen.
Ton.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 271 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede