Welke parkietachtige/neophema's passen goed bij de bourks. De voliere is niet groot, 2.50x1m.
Welke van deze soorten hebben jullie in een gezelschapsvoliere bij mekaar?
In principe zou je er nog een koppel uit de neophema's familie bij kunnen zetten b.v. Eleganten, splendids of turqoisine's , ook een koppel valkparkieten moet geen problemen geven.
Er zijn altijd exemplaren die een uitzondering vormen, turqoisines lijken vaak toch eerder problemen te veroorzaken dan catharina's. Over het algemeen zijn catharina's vrij rustige, niet agressieve vogeltjes.
Ik heb zelf 2 koppels catharinas bij een koppel valken, en 2 koppels grasparkieten in. Dit geeft tot nu toe geen problemen. Catharina"s zijn niet aggresief en knagen ook niet.
Wat hoor je toch tegenstrijdige verhalen. Als ik het boekje over catharinaparkiet moet geloven zijn het geen slopers maar wel knagers. Elders lees je en hoor je weer dat ze totaal niet knagen. Dan vind ik het moeilijk om daar een goede keus mee te maken. Ik wil ook het risico dan niet lopen dat ik ze weer moet wegdoen omdat ze de voliere kapot knagen.
1 ding weet ik wel volgende keer zet ik een aluminium voliere neer. Ook al vind ik een houten mooier staan in me tuin maar de keus voor vogels maakt het een stuk makkelijker.