Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > jongen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : jongen
dagstrand
Oud Lid
Posts :41

Oud Lid
2005-04-14 - 18:38:07

effe gewoon een vraag maar ik zit me zo eens af te vragen aangezien ik nul comma nul verstand heb van kweken als je nu een broer en zus vogel met elkaar laat kweken krijg je dan rare jongen of maakt dat niks uit ben gewoon nieuwschierig hoe dit bij vogels in mekaar zit


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-04-14 - 18:43:24

Als je broer met zus, vader met dochter of moeder met zoon kruist dan krijg je inteeld. Met inteeld is het algemeen bekend dat dit een verslechtering opleverd in de soort. Zwakere vogels, minder groot of zelfs misvormingen komen voor. Misschien niet in de eerste lijn maar zekers na mate de kweek doorgaat.

Het kweken met bloedverwanten moet zover als mogelijk voorkomen worden!

erwin


dagstrand
Oud Lid
Posts :41

Oud Lid
2005-04-14 - 19:01:22

maar als deze vogels allemaal in een kooi zitten hoe kan je dit dan weten


tingeling
Website Member
Posts :34

Website Member
2005-04-14 - 19:28:19

inteelt is veredelen veredelen= verzwakken broer en zus is bijna nooit goed , kan wel vader x dochter of moeder x zoon maar voor 1 onervaren iemand raad ik dit ten strengste af .happy :) gr janne


BJ
Oud Lid
Posts :109

Oud Lid
2005-04-14 - 21:14:46

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb een keer een albino parkiet gehad die een soort bloedziekte had waardoor hij overal bloeduitstortingen had. Het bloed stelpte niet meer. Waarschijnlijk kwam dat door inteelt... Gelukkig werkten de medicijnen goed en bleef het dier leven!


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-04-14 - 23:31:19

Het ligt er aan over welke vogelsoort je praat.
Bij kanaries is het heel gebruikelijk om vader en dochter te koppelen, of moeder en (klein)zoon.
Dit gebeurt vaak om te proberen bepaalde goede eigenschappen door te kweken.

Ton.


padda
Website Member
Posts :96

Website Member
2005-04-15 - 14:02:59

Ik kweek vooral rijstvogels en dit jaar had ik een koppel broer en zus, dit was niet de bedoeling maar ik had het ringnummer van de man misgelezen. Ze hadden 6 eieren waarvan 5 bevrucht en uitgekomen maar de jongen zijn in één maand tijd allemaal doodgegaan, er is maar 1 van uitgevlogen maar enkele dagen later lag hij ook al dood dus mijn advies: zeker niet broer en zus



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 232 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede