Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ROSE KAKETOE Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6
<<< vorige


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-08 - 16:48:03 send message to MADDAD

Betse rosč kaketoe kweekers

ik had dit probleem ook met die schimmelinfentie op de krop mijn rosč kaketoetje die was 4,5 week oud toen die stierf.
ik heb dit jaar van mijn koppel rosč kaketoe 2 maal 2 eieren gehad de eerste in begin maart zijn op 27,28 maart aangepikt(1ste en 2de paasdag).ik moet mijn eieren van de rosč in een broedmachine uitbroeden omdat de ouders waarschijndelijk de man ze kapot maakt.
op 29 maart en 30 maart zijn deze uitgekomen,wogen allebei 10 gram met de geboorte.
alles ging goed groeide allebei net hard.tot de 3,5 week toen ging het met 1 niet meer zo hard hij kwam al niet echt meer om zijn spuitje pap vragen als anders.en bij de 4 weken presies in het weekend gaat het hard berg af met die kleine rakker.
nog wel kontact gehad met de dierenarts die ook schimmelinfenktie aangaf,ik had nog de juiste medicijnen in huis (omdat ik 50 papegaaien heb en dit probleem meer gehad heb)gegeven.halve dag later reageerde hij weer op zijn spuitje.
sąvonds zijn laatste voedig en kroeltje gegeven.
omdat hij van zijn pap regelmatig terug gaf hadden wij isogel in zijn voeding gedaan om de pap stijver te maken dat hij het beter binnen houd,ik had dit ook met amazone`s gedaan met goede resultaat.voor deze kleine rakker was het iets te veel hij was s`nacht aan het terug spugen gegaan en omdat hij die schimmelinfenktie had kon hij moeilijk slikken ook was de pap wat dikker dus kon hij het niet meer aan en vonden wij hem smorgens dood met de pap uit de mond lopend.met trannen in de ogen hebben we hem begraven in de achtertuin.
het ander kaketoetje doet het geweldig is nu 6 weken en weegt 300 gram (Beetje te zwaar)maar als hij volgende week begint te vliegen vallen ze weer wat af.
nu zit ik op mij 2de ronde te wachten (van 15 en 17 april)die liggen in de broedmachine en moet vandaag of morgen uitkomen 1 ei althans het ander is volgens mijn afgetorven.
met vriendelijke groeten aan alle papegaaien kweekers en een goed jaar gewenst.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-08 - 16:56:16 send message to MADDAD

ooja en wat zeer belangrijk is is dat met schimmelinfektie je vitamine a-d moet geven


JAK
Website Member
Posts :83

Website Member
2005-05-08 - 21:42:30 send message to JAK

hallo

Kan mem dit voorkomen dat er schimmelinfectie
optreed of is er daar geen middel voor


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-08 - 23:02:09 send message to MADDAD

hoi
nee daar kun je bijna niks tegen doen .
wij waste onze handen wel 100 keer op een dag en werkte heel steriel met alles spuit de coveuze en noem maar op,maar de dierenarts (hedwig v.d Horst ) zegd ook schimmels zijn bijna altijd en overall hoe zuiver je ook werkt.belangrijk is dat je vogels in goede conditie zijn en alle vitamine in huis hebben (vooral a-d) dan zijn ze daar minder vatbaar voor.voor vogels die in minder goede conditie zijn of een bepaald vitamin tekort hebben is het meestal fataal.
ik koop bij de drogist vitamin a-d van davitamon gewoon die je ook aan de kinderen geeft kost rond de 5 euro en doe dit 2 tot 3 maal per week 10 druppels in een bakje drinkwater per koppel.
behalve bij de ara`s die mogen deze vitamine niet te veel krijgen.ik heb redelijke grote drinkbakken ik denk rond de 250cc ze drinken er maar een klein beetje uit vandaar 10 druppels heb je een kleiner bakje moet je het even uitvinden hoeveel druppels je erin moet doen.
dit is mij ook geadviseerd door de dierenarts.

groetjes John.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-05-12 - 00:37:18 send message to Wickingh

Hai,

de reden dat wij bij het fruit en groente veel tomaat geven is omdat hier veel vitamine A in zit, we hebben dan ook geen enkel probleem met schimmelinfekties,

mvg Frank


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-13 - 16:14:43 send message to MADDAD

hoi
Ik geef mijn papegaaien iedere dag groente en fruit of groente of fruit,maar de meeste lussen geen tomaten.en om zeker te zijn dat ze die vitamine a-d binnen krijgen doe ik in het broedtijd 2 x p/w die druppels in het drinkwater en buiten de broedtijd 1x p/w ondanks dat ik toch uitgebreid voer,ik voer iedere dag zaadmengsel van prestige,fruitpallet van nutribird,eigeel van orlux en iedere dag vers fruit/groente. en toch heb ik vorig jaar nog 3 papegaaien aan deze ziekte (schimmelinfenktie) af moeten geven.waren wel 2 nieuwe die wat mager waren dus nog niet in goede conditie en 1 die net een nestje van 3 had groot gebracht dus ook wat vermagerd,dan is het fataal voor de meeste. bij die 3 vogels zat de schimmels op de luchtwegen.
plus die vitamine zijn ook goed voor het veerpakket.veren plukken kan ook een tekort zijn van vtamin a-d.

Groetjes John Hesen


JAK
Website Member
Posts :83

Website Member
2005-05-13 - 19:56:29 send message to JAK

John,

Alvast bedankt voor de vele nuttige informatie
die je de laatste tijd hebt gegeven

Groetjes Jacky


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-05-13 - 21:45:24 send message to Wickingh

Hai,

ondertussen al 2 jongen geringd , morgen of overmorgen nr.3 ringen,

mvg Frank


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-14 - 18:26:57 send message to MADDAD

Hai
Heb mijn laatste eitjes niet met succes uitgebroed.had een kapote hygrometer en heb met een te hoog luchtvochtigheid gebroed dus de luchtkamer in het ei was te klein en is het ei rond de 17 a 18 dag afgestorven chips net een dag of 2 voor het aanpikken.jammer jammer zeer jammer.

Groetjes John.


JAK
Website Member
Posts :83

Website Member
2005-05-14 - 19:57:03 send message to JAK

John,

Ik vind het heel erg jammer

Groetjes Jacky


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-15 - 13:42:15 send message to MADDAD

hoi

thanks jacky.
heb maar gouw een nieuwe gekocht, ik heb er weer 3 in liggen bahia amazone`s(geelschouder blauwvoorhoofd amazone)die bijten zijn jongen dood als ze uitkomen.hopelijk heb ik nu meer succes.

groetjes John.


JAK
Website Member
Posts :83

Website Member
2005-05-17 - 20:29:53 send message to JAK

John

Heb je een eigen website

Jacky


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-17 - 21:38:41 send message to MADDAD

Jackey
Nee nog niet die is in de maak een vriend van me is daar mee bezig(maar die is niet al te vlug)ik zal hem trouwens meteen weer ff wakker schudden.
ik ben daar niet zo goed in anders had ik hem allang op internet staan.want ik ben toch echt wel trots op mijn verzameling.
zo gauw hij af is zal ik hem hier vermelden.

groetjes John Hesen.



Pagina : 1 2 3 4 5 6
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede