Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Merels... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Merels...
Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-03-14 - 19:28:44 send message to Diesel

Heej allemaal.

Ik vroeg me af of het volgende mogelijk was.

Bij parkieten en dergelijke heb je verschillende kleuren, zo ook bij andere vogelsoorten.

Nu zag ik vorige week een zwarte mannetjes merel in een tuin wegvliegen, en tot mijn verbazing vloog daar een wit-zwarte merel achteraan.
Kent iemand dit? Ik heb zelf altijd alleen de bruine damesmerel en de zwarte man gezien, en hier keek ik even erg raar van op.


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2005-03-14 - 20:02:15 send message to Galah46

Hallo,DIESEL,ja inderdaad dat bestaat,bij ons in de tuin komt er al 4 jaar een merel met witte vlekken.Het eigenaardige is dat van pakweg 7a8 jaar geleden één van de ouders ook bont was maar weet niet meer of dat het de man of pop was.Nu deze merel is ook bont,en is een pop.Het eerste jaar had ze alleen wit in de nek.De volgende jaren is dat sterk vermeerdert zoals ze nu is mag men al op 3/4 wit rekenen .Mooie vogel trouwens,heb ook gezien dat ze niet meer alleen rondvliegt een normaal gekleurd mannetje heeft haar ingepalmt.Hopelijk komen er weer jongen in de tuin, maar zijn normaal gekleurd,zoals ieder jaar.Hier in de westhoek van vlaanderen zijn er er al verschillende meldingen van gemaakt door wildzangkwekers zowel in de natuur als in de voliere.Is prachtig zo'n een witte merel.Laatst in de GoudenRing show ook nog andere kleuren gezien,isabel,blauwachtig,pastel.Groetjes Brecht.


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-03-14 - 20:15:22 send message to Diesel

Ben dus niet de enige die zoiets heeft gezien happy :)

Ik vond het wel erg mooi, ze was onder zwart, en een deel van haar nek en haar vleugels waren wit en haar man was wel gewoon zwart.
Ik vond het wel erg apart om te zien, dus dacht, laat ik het hier eens vragen wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 244 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede