Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Verschil in geslacht tussen de amazone's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-14 - 00:00:05 send message to natasja

quote
Bij mij is de muller amazone favoriet



Ook mijn Favoriet !! althans bij de amazone's dan happy :)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-14 - 09:16:55 send message to johanblok

Ik meende het al wel zeker te weten, ik heb ze al enige jaren, maar mijn mullers hebben absoluut geen wimpers. Mijn witvoorhoofden ook niet, maar dat zijn ook nog jonge vogels.
Maracana's hebben soortgelijke zwarte 'stoppeltjes' op hun witgele wangen.

Overigens, de meeste ondersoorten van de mullers zijn moeilijk van elkaar te onderscheiden, de verschillen zijn dermate klein en variabel dat je alleen zekerheid hebt als je weet waar de vogel of zijn of haar ouders of grootouders ooit vandaan gekomen zijn. Dit geldt overigens niet voor de echte guatemala en verenticeps muller die zijn behoorlijk te onderscheiden van de hoofdsoort. De guatemala heeft ook een duidelijk lichter, geliger groen dan de hoofdsoort. Het is ongelooflijk hoeveel variaties in kleuren groen je onder de papegaaien, en vooral onder de amazones kunt aantreffen!

De hoofdsoort heeft lang niet altijd, ook niet na diverse jaren, een gele vlek op het voorhoofd. Ik heb ook diverse hoofdsoort mullers gezien met enkele rode veertjes op de kop. Mijn Mullers houden overigens enorm van regen, bij stormachtig weer met stortbuien worden ze enorm enthousiast, hagel of regen het haalt ze allemaal niets uit, ze vinden het fantastisch.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-14 - 09:44:41 send message to Elfje

Ja maar Johan een Geelvoorhoofd amazone heeft ook bepaalde delen van het jaar kleine rode veertjes op zijn kop. Wat mij opviel was dat ze opkomen een paar weken voor hij ging ruien.Zou dat bij een Muller ook zo kunnen zijn?? Er is mij trouwens altijd verteld dat een Muller geen echte amazone is maar als ik het zo hoor zijn ze dat wel degelijk wel.

En Rupicola Ik bedoelde jou zeker niet Jij let dondersgoed op je vogels zo te merken wink ;)


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-02-14 - 10:12:12 send message to rupicola

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

Bedankt voor je oplettendheid Oranjekuif.

barbadensis stond bijna bovenaan m'n lijstje, maar ik had deze fraaie soort niet in mijn bericht gezet.
Slordig van mij, maar het leverde wel een mooie foto op! wink ;) Is dit uit eigen 'stal'?

Om nog even terug te komen op de beginvraag van dit topic, namelijk of er verschil in karakter is tussen mannen en poppen bij Amazones, is mij niets concreet bekend.
Amazones zijn wel echte karaktervogels die individueel sterk van elkaar kunnen verschillen, maar ik heb nooit echt een structuur kunnen ontdekken in specifieke karaktereigenschappen van mannen en poppen.


Elfje, werd er ook bij verteld waarom Müller's geen echte amazones zouden zijn?

quote
En Rupicola Ik bedoelde jou zeker niet Jij let dondersgoed op je vogels zo te merken


Gelukkig, had ik dat vroeger op school ook maar gedaan! laugh :Dlaugh :Dlaugh :D




johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-14 - 11:08:05 send message to johanblok

Mullers zijn toch zeker wel echte amazones. Wij vinden amazones juist het interessantst en leukst omdat het zulke karaktervogels zijn, die individueel ook enorm kunnen verschillen, dit is in mijn ogen in het geheel niet aan pop of man gebonden.
Overigens: bij 1 van mijn mullers is de gele vlek op zijn voorhoofd in de loop van een jaar of vier zeker twee keer zo klein geworden! Ik ben benieuwd of die zelfs helemaal gaat verdwijnen.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-14 - 11:37:19 send message to Elfje

Ik probeer me te herrinneren waarom dat werdt gezegd maar ben helaas geen 18 meer sad :( dus moet het antwoord schuldig blijven.

Ik kan dan nu wel een grijsje hebben maar AMAZONES zijn nummer 1 voor mij hoor.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-14 - 12:46:07 send message to oranjekuif

Rupicola: Ja zijn eigen nakweek vogels,en ontzettende prettige niet luidruchtige amazoneswink ;)

MVG Rene


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-02-14 - 13:50:46 send message to CHEETAH

Dat geld voor mij ook,
Ook ik heb nu een Grijze, maar de Bvha blijven zeker op nr 1 bij mij.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-02-15 - 13:34:32 send message to rupicola

Oranjekuif, dat is een mooi resultaat hoor!
Ik zag dat deze foto (kortgeleden) ook bij volières was geplaatst. Mooi hoor!



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede