Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Het mooiste wat je ooit kreeg ..? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Het mooiste wat je ooit kreeg ..?
natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-05 - 22:36:35 send message to natasja

zo af en toe word er een gratis vogel aangeboden aan een beginnende kweker , ik ben wel eens benieuwd naar de verhalen ..

Wat is het mooiste wat je ooit van een collega kweker kreeg , en dan bedoel ik niet de liefde voor vogels , gekochte vogels , of kennis .. maar echt een gift..

Het mooiste wat ik ooit aangeboden kreeg was een aanbod van iemand die een papegaai voor me wilde voorschieten , ik heb er vanaf gezien maar vond het een heel lief gebaar


timney
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-02-05 - 22:55:54 send message to timney

Toen ik wilde beginnen met vogels, kwam een man bij ons uit de buurt bij ons. Hij gaf aan dat hij een allergie had voor vogels en alles moest weg.
Hij had kanaries. Ik mocht de mooiste(samen met hem, advies)uitzoeken + alle benodigdheden die ik wilde hebben(broedkastjes, voer- en drinkbakken, etc.)ALLES GRATIShappy :)

Helaas kon ik niet meer dan een stuk of 12 plaatsen. Ik had toen niet meer ruimte.sad :(
De rest ging naar een handelaar.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-02-05 - 22:57:55 send message to Swaas

1 jaar geleden kreeg ik een hond cadeau die ik dolgraag wou helpen uit zijn mizerie, enkele dagen voor mijn verjaardag ...op een zondag.....kwam een auto de oprit opgereden en een koppel stapte uit.....bij zich hadden ze een zwaar gehavende, bloedende magere hond bij....nu 1 jaar later is die hond niet meer te herkennen, lief gezond dik en rond.....zoals alle mopsen in de wereld zijn.
Samen met mijn andere mopshond en de vogels vormt hij nu een volwaardig (gelukkig) lid van ons (dieren)gezinnetjelaugh :Dlaugh :D


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-06 - 00:09:46 send message to tonnl

Ik heb een keer een taart gekregen omdat ik iemand geholpen had met een kwakkelende valkparkiet. De taart kwamen ze zaterdags brengen in de dierenwinkel waar ik toen werkte, erg leuk.
Verder vind ik geven meestal leuker dan ontvangen. happy :)

Ton.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-06 - 00:26:46 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik kreeg het niet van een kweker maar van de baasjes.

Mijn Pinto, blauw gele ara van toen 15 maand.
De bedoeling was dat ik deze vogel zou heropvoeden omdat een van de baasjes er niet mee om kon gaan. Ze brachten de vogel met zijn eigen nieuwe kooi. Ik zou de vogel voor hen weer opvoeden en dan verkopen aan een betrouwbaar iemand. Binnen een week of twee waren ze zo onder de indruk van mijn omgang met de dieren ( na hun zeggen ) dat ze eigenlijk wouden dat ik de vogel zelf overnam. Omdat ik hiervoor de financien niet had ( en heb ) besloten ze dat ik de vogel dan maar kadeau kreeg op voorwaarde dat ik er goed voor zou zorgen. Ik heb daarna nog een paar keer een mailtje naar hen gestuurd maar kreeg na drie of vier keer mailen geen antwoorden meer. Met de vogel gaat het echter perfect. Ik kan er alles mee en hij gaat heel vaak met mij mee.

Pinto is misschien de duurste maar niet de enige. Ik heb daarnaast ook nog gekregen:
Geelvoorhoofd amazone papegaai, leeftijd 28 jaar super tam en lief. Was eerst een oppas vogel en de eigenaar vond dat hij heimwee leek te hebben naar ons. Ze hebben toen besloten om hem aan ons te geven. Helaas had coco een tumor en heeft niet lang bij ons mogen zijn. Hij is eind vorig jaar overleden.
Blauwvoorhoofd amazone, pop van paar jaar. Was een kweekvogel die ik gekregen heb nadat mijn oom is overleden. De pop was echt geen huiskamer vogel maar leek het heel goed te vinden met bovengenoemde coco. Na de dood van coco hebben wij besloten dat i.v.m. de mogelijkheid tot kweek de vogel beter af zou zijn bij een kweker. Wij hebben Lola toen geruild met een tamme grijze roodstaart.
Rico, een echte nominaat rose kaketoe mannetje met een heel ernstige plukstoornis. Is hiervoor al een paar jaar in behandeling geweest bij dhr. Feld in Amersfoort en daarna bij de faculteit in Utrecht. Deze vogel heeft sinds wij hem hebben echter 1 veer getrokken maar dat kon ook gewoon een ruiveertje zijn. Verder gaat het perfect met rico.
Rosa, een noordelijke variant van de rose kaketoe. Iets groter dan de nominaat vogel en een iets andere kleur. Was bij de oude baas van rico al zijn popje. Wegens omstandigheden heeft hij besloten haar ook bij ons te brengen. Rosa was veel en veel te dik maar is nu al weer een heel eind op weg naar een gezond gewicht. Ze heeft nog wel een paar vetknobbels maar die trekken nu langzaam maar zeker weg. De beide vogels wonen natuurlijk weer samen in een grote kooi welke nagenoeg de hele dag openstaat.

In het verleden heb ik zelf ook al eens vogels weggeven. Zo had ik een paar jaar geleden een heeel erg lieve blauw gele ara Borito. Hij bleek echter een zij te zijn en kwam zwaar in de problemen toen ze broeds werd. Ze legde haar eerste ei op de vloer naast de verwarming. De 2de 3de en 4de ei werden door de dierenarts eruit gemaseerd nadat ze elke keer opnieuw last kreeg van legnood. De laatste keer had ze bijna niet overleeft dus toen heb ik haar weggeven aan een kweker die er een man voor had. Zover ik heb gehoort had ze al 14 nesten grootgebracht. happy :) Het contact met de kweker is jammer genoeg verloren gegaan.
Toen ik in de rolstoel kwam door mijn spierziekte heb ik in het oude huis al mijn vogels moeten wegdoen. We hadden er echt heel erg veel en hebben er een aantal verkocht en een aantal weggeven. Sommige vogels zijn echter ook opgekocht door een handelaar.

Nadat ik al mijn medicijnen heb weggegooit ben ik na heel erg veel vallen en opstaan weer uit de rolstoel weten te komen tegen alle doktors voorspellingen in. Nu ik weer kan lopen ben ik natuurlijk ook direct weer verder gegaan met de vogels. Eerst 1 voor de gezelligheid. Daarna al snel meer. We hebben nu in totaal 8 eigen papegaaien en 3 van mijn kweker. 2 baby's die al zijn verkocht maar niet weggaan voor ze zelfstandig zijn en 1 lori die te koop staat.
We verwachten binnen korte tijd weer een paar vogels erbij van de kweker happy :)

Erwin


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-02-06 - 00:34:39 send message to Karel

Als niet meer zo beginnend kweker kan ik nog heel blij worden van het briefje dat ik vorige week kreeg van een meisje van 10:

"
Lieve meneer,
ik wil u nog bedanken dat ik bij u mocht komen met mijn vader voor te praten over mijn spreekbeurt en de spulletjes die ik heb gekregen. mijn spreekbeurt ging hartstikke goed en ik heb een g gehad voor mijn spreek beurt en dat betekent goed.
De groetjes van ******
"

Lief he?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-06 - 00:42:13 send message to Hawkeye_NL

Heel lief Hans! op die manier heb ik ook het geluk mogen hebben.
Een meisje hier op school heeft mij info gevraagt over papegaaien. Ze heeft vervolgens haar werkstuk gemaakt met die info en wat ze op mijn site had gelezen en gevonden.
Ze kwam vol trots laten zien dat ze een 9 heeft gehaald voor haar werkstuk happy :)

Natuurlijk komt dit werkstuk straks volledig op mijn nieuwe site te staan met de opmerking van de leerkracht en het cijfer.

Erwin


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-06 - 00:44:41 send message to tonnl

Zo'n briefje is toch 10 keer meer waard dan een handje euro's, prachtig.


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2005-02-06 - 10:45:43 send message to steynkorse

het mooiste wat ik ooit heb gekregen, mischien wel de interesse, maar vooral ook mijn blauwvoorhoofdamazone, ik koop al mijn spulletjes voor mijn 2 huiskamer papegaaien, bij mijn vaste dierenwinkel (voor mijn kweekvogels laat ik alles bezorgen), zo houd je iedereen te vriend. Zo kwam ik en die man wist dat ik er al eentje had zitten, dus hij wilde even met mij praten, 15 minuten later ging ik weg met een adres en telefoonnummer en diezelfde avond kreeg ik mijn bloedmooie blauwvoorhoofd. Ik heb nu 2 mannen zitten.

Wat ook een mooi geschenk is dat ik mijn vogels samen met mijn buurman kan houden, dat maakt het allemaal wat gemakkelijk, ik kan eens op vakantie en hij natuurlijk ook. Kosten voor de kooien..... (allemaal aluminium), mischien dat ik er van de 20 eentje heb betaald shocked 8O . Dus eigelijk wordt mijn hobby mede mogelijk gemaakt door....... een prachtig geschenk vind ik zelf.laugh :D


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-02-06 - 11:32:07 send message to goffini

Sinds donderdag hebben we weer een grijze erbij-ook gekregen. Het is zeker een van de leukste die we nu hebben. Hij/zij fluit delen van een mars of wals, miauwt en heeft volgens mij ook een poosje naast een flipperkast gestaan.

En Karel,
Wie goed doet, die goed ontmoet.

Bas


spitsstaart amadine
Website Member
Posts :88

Website Member
2005-02-06 - 11:43:49 send message to spitsstaart amadine

het mooiste wat ik ooit heb gekregen is van een heel aardige wildzang kweker ik heb pas geleden van hem een heel mooi koppel groenlingen gehad een isabel man en een wildkleur pop hij wou er echt helemaal niks voor terug hebben mvg dirk


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-06 - 12:55:57 send message to natasja

ha karel , dat is echt een onwijs lief briefje geweest en fijn dat je haar zo hebt kunnen helpen !

Veel mooie ontroerende verhalen !



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 243 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede