Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > 5 dagen opvang!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : 5 dagen opvang!!
adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2005-01-21 - 23:11:01 send message to adriaanbaan

Marktplaats....

Parkietenopvang !
Prijs: Gratis
Beschrijving: Hallo,Sinds kort ben ik op zoek naar parkieten. Ik wil allerlei parkietensoorten goed verzorgen en een nieuw onderkomen bieden in een grote binnen en buitenvoliere.Daarom zou ik mensen die hun parkieten weg willen doen, willen vragen of ze ze aan mij willen geven, ik zal ze zeer goed vezorgen. Kooi natuurlijk altijd welkom !U mag ze brengen, maar ik wil ze ook wel komen halen.Alvast bedankt,groetjes,Esther Mulder
Foto's: Geen foto beschikbaar
Datum: 16-01-2005, 18:49
Gezien: 53 keer bekeken.

Aangeboden: Zingende Parkiet met mooie kooi
Prijs: Bieden
Beschrijving: Hallo,Wegens verhuizing bieden wij ons lieve zingende grasparkiet met mooie kooi aan. Hij vliegt zelf zijn kooi uit en gaat ook weer zelf terug. Ook kan hij supermooi zingen en heb je veel gezelligheid aan hem.Er zit een hele mooie kooi bij en zijn geliefde speeltje krijg je er dan gratis bij!! Voor een goed bod mag je hem komen ophalen!!Mail of bel voor een afspraak,Groetjes esther
Foto's: Klik hier om de foto's te bekijken
Datum: 21-01-2005, 08:52
Gezien: 260 keer bekeken.

tja.....
diep en diep triest zou ik zeggen


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-21 - 23:33:29 send message to Hawkeye_NL

quote
tja.....
diep en diep triest zou ik zeggen


erwin


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-01-22 - 09:24:24 send message to Lennart

Ja, dit is echt de limit.....angryangryangryangryangryangryangry

Lennart angryangry


slayer
Website Member
Posts :95

Website Member
2005-01-22 - 10:42:37 send message to slayer

grrrrrrrr ik zal haar(hem) wat gratis gevenangryangryangry


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-22 - 11:42:18 send message to natasja

ja dat is wel wat vaag natuurlijk ..

maar misschien dat de tweede advertentie voor iemand anders is geplaatst ...

Ik zie trouwens vaak dat mensen iets gratis vragen ivm dat ze geen geld hebben maar ze zelf wel overal geld voor vragen


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-22 - 12:16:10 send message to Elfje

De mooiste die erop stond is er eentje van een kerel die een amazone of grijsje wil hebben voor niet meer als 150 euro omdat hij het niet kan betalen. Paar weken erna wordt er een amazone aangeboden door dezelfde kerel voor 199 euro ga je kijken wat hij te koop aanbiedt Hondjes zonder stamboom voor 899 euro!!! per stuk!! en je kan geen papegaai betalen? Oh ja en hij wil weer een grijsje voor 150 euro dat een goed tehuis gaat krijgen. Sorry hoor maar mijn broek zakt ervanaf.

Ik vindt het trouwens te droef voor woorden dat mensen zich zo durven te verlagen om te bedelen voor een vogel. Als ze zelf geen cent hebben om hun kont te krabbe! Ze hebben geen idee wat het kost om met een vogel naar de dierenarts te moeten, maarja wat intereseert hun dat nou? vraag je toch weer een nieuwe op markplaats als hij dood gaat.

Kan beter van mijn soapbox afstappen want dit is echt een onderwerp waar ik boos van kan worden happy :)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-22 - 12:55:08 send message to natasja

oh daar ben ik het niet mee eens ...

Ik heb het ook niet rijk , ik kan dus geen 500 euro zo maar ff neertellen voor een vogel .. maar als mijn hond ziek zou worden zou ik geen moment twijfelen en daar wel het geld voor kunnen regelen , ik vind dat dus niet te vergelijken en vind zeker de stelling van " als je geen geld hebt om er 1 te kopen dan heb je ook geen geld voor de dierenarts " niet kloppen.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-22 - 13:17:26 send message to Elfje

Dat ben jij Natasja , maar er wordt op markplaats wel heel makkelijk met dieren gesold. En ook de advertenties met ik heb niet veel geld maar wil wel een ARA/kaketoe hebben. De laatste keer dat ik een (GOED)speeltje voor een ara zag kosten dat speeltje rond de 50 euro want daar hoef je niet met een klein speeltje aan te komen dat is zo weg wink ;)

Wat dus eigenlijk meer betekend(in mijn ogen)dat de mensen geen idee hebben wat het onderhoudt kwa speelgoed/huisvesting/dierenarts etc kost. En er wordt op beknibbelt in de realiteit! Tuurlijk zullen ze het liefde geven (hoop ik) maar merendeels worden die dieren toch weer van de hand gedaan omdat of ze GELD nodig hebben (want het smoesje ik ben allergies of ik ga naar het buitenland staan er wel heel veel op)of het tegenvalt om een vogel te hebben en er meer komt kijken bij een mooie lieve tamme pratende papegaai. Er wordt nooit vermeldt dat het dier schreeuwt of bijt (omdat het niet begrepen wordt door de eigenaar en er niet genoeg tijd aan wordt besteedt) Oh en zo kan ik wel doorgaan. Echt een slecht onderwerp voor mij. happy :)


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2005-01-22 - 14:36:55 send message to adriaanbaan

Beste Natasja,

Ik heb de afzenders van bijde advertenties natuurlijk gecontroleerd en zelfs de geplaatste telefoonnr. waren hetzelfde. (trouwens de adv. van de opvang is vanochtend snel verwijderd kwam ik achter)
Ik heb geen moeite met mensen die al of niet door omstandigheden goedkoop of gratis aan vogels proberen te komen, maar op deze manier angryangryangry

Groetjes Adriaan


psittacula
Website Member
Posts :126

Website Member
2005-01-22 - 17:29:48 send message to psittacula

NOG ZO'N BEDELADVERTENTIE OP MARKTPLAATS

Gezocht: Grijze roodstaart papegaai man
Prijs: Gratis
Beschrijving: Hallo wij jong gezin kunnen uw grijze roodstaart (man) een liefdevol en aandachtrijk plekje bieden dit doordat we beiden volledig inde wao zitten ook zijn we papagaaien gewent hebben zelf 2 grijzeroodstaarten die dagelijks uit de kooi mogen tot gemiddeld 21.30 in de avond dan gaan ze der weer in ,

helaas kunnen we geen financien bieden dit door dat de wao niet scheutig is maar kunnen het wel rond krijgen gelukkig om de beesten alles te bieden wat ze nodig hebben , als dit is wat u zoekt kunt u kontakt opnemen met ons via mail
marktplaats dit is onder de €199

Foto's: Geen foto beschikbaar
Datum: 22-01-2005, 17:17
Gezien: 0 keer bekeken.

Adverteerder
Naam: congo (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)
Telefoonnummer: -
Woonplaats: regio sneek
Regio: Friesland


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-22 - 18:02:55 send message to natasja

ja nou .. wat is daar nou mis aan ?

Sorry maar ik zie dat gewoon niet zo , de aanschafprijs van een vogel kan voor veel mensen een struikelblok zijn terwijl ze er verder voor zullen zorgen dat het diertje niets tekort komt .

Wat betreft de advertenties vanwege allergie/verhuizing etc etc. die komen net zo hard voor bij mensen die wel geld genoeg hebben ..
Mensen die ondanks hun niet brede salaris/inkomen toch kiezen voor een relatief duur in onderhoud huisdier denken toch vaak ook heel goed na voor ze er aan beginnen terwijl veel mensen met geld genoeg minder bang zijn voor de financiele kanten om het dier te onderhouden dus niet of nauwelijks een bellemering hebben om een dure vogel aan te schaffen.

Nee sorry ik vind niet dat je zo makkelijk kan stellen


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-01-22 - 18:18:32 send message to Dennis Fr.

sorry hoor maar dan sparen ze maar wat langer.als ik iets wil moet ik ook sparen.dit kunnen hun ook.dan duurt het maar wat langer eer ze er 1 kunnen aanschaffen.

Groeten Dennis


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-22 - 18:23:51 send message to goffini

Het is maar hoe graag je iets wil, er is toch ook geld voor een computer.
Ze kunnen toch ook sparen.
Als je een jaar lang 25 euro apart legt heb je aan het eind 300,- , en daar kun je best een mooie vogel voor kopen.
En dan nu niet zeggen dat zelfs 25 euro voor sommige veel geld is want als je dat niet apart kan zetten kun je naar mijn mening ook niet goed voor je vogel zorgen.Met fruit en voer zit al snel die richting. En wat als de vogel ziek is. Dan is er al helemaal geen geld voor de dierenarts.Een consult begint al met 25 euro.



thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-01-22 - 19:04:56 send message to thuis

Ik denk niet dat dit allemaal mensen zijn die door omstandigheden weinig geld uit willen of kunnen geven voor een vogel maar een "slimme" manier om voor weinig geld (of zelfs gratis) vogels (en wellicht ook andere dieren) te krijgen voor doorverkoop met als doel er gewoon veel geld aan te verdienen. Dit is geen liefhebberij of hobby maar gewoon een slinkse bron van inkomsten (vrij van belasting aanslagen bovendien...) Jammer maar tsja, het gebeurt.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-22 - 19:08:55 send message to ParkietenPeter

Natasja,

Het gaat er natuurlijk om dat als je geen geld hebt voor de aanschaf, de vraag rijst of er wel geld is als het diertje ziek wordt.

Met papegaaien kunnen dokterskosten toch wel oplopen.

wink ;) Peter

p.s. Ik wil ook nog e gratis Edelpapegaai man, moet goed praten, sociaal, mijn stem kunnen immiteren (als mijn schoonmoeder aan de tele. is), Liefst een die vanzelf naar mij toe komt vliegen en de belastingpapieren kan invullen.
En dan wel, snel.

laugh :D Peter laugh :D


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-22 - 20:14:48 send message to goffini

quote
p.s. Ik wil ook nog e gratis Edelpapegaai man, moet goed praten, sociaal, mijn stem kunnen immiteren (als mijn schoonmoeder aan de tele. is), Liefst een die vanzelf naar mij toe komt vliegen en de belastingpapieren kan invullen.
En dan wel, snel.



laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 245 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede