Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > perle morbide de kiemzaadvervanger Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : perle morbide de kiemzaadvervanger
Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2018-03-02 - 19:08:55 send message to Sam&dave

Die perle morbide korrels zijn nu een tijdje in de handel. Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand ook welke voedingsstoffen er in zitten. Ik heb onlangs een kilootje gekocht om te proberen en ben erg benieuwd. Is dit ook geschikt voor de grotere kromsnavels? Vind er weinig bruikbare info over.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2018-03-03 - 23:28:30 send message to rajar

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Als je een kilo gekocht hebt staan de ingrediënten toch op de verpakking.
Zo niet nooit meer kopen.


Perle Morbide wordt ook wel de wonderkorrel genoemd. Door wie dan
Het is een pellet die het kiemzaad vervangt. Waaruit blijkt dit.
Perle Morbide korrels kun je voor veel verschillende dingen gebruiken waaronder het toedienen van medicijnen of additieven. Medicijnen toedienen door onder mengen in voeding heeft geen zin omdat je de dosering niet kan bepalen.
Daarnaast houdt het ook het eivoer uren lang rul. Alle (jonge) vogels eten het graag! Bewijs (kul bewering)

Eigenschappen:
- Geen kiemrisico's als schimmel in het zaad. Dus dit schimmelt niet lijkt me stug als je het nat moet maken.
- Smaakvolle pellet voor alle vogels. (Kul bewering wie bepaald dit. Als het zo is zit er waarschijnlijk heel veel suiker in.
- Ideaal om medicijnen goed in de vogels te krijgen
- Houdt eivoer uren lang rul. doet honing ook
- Geeft vogels een extra boost. (waardoor dan)
- Ook als pellet te geven.


Na lang zoeken de ingrediënten declaratie gevonden en wederom worden ook hier geen koolhydraten vermeld.


geon
Website Member
Posts :52

Website Member
2018-03-04 - 18:20:04 send message to geon

PERLE MORBIDE
INGREDIËNTEN
maïs, gemalen tarwe, gemalen haver, maïsglutenmeel, kokosolie, sojaolie, aardappeleiwit, calcium carbonaat, dicalciumfosfaat, L-lysine, choline Natuurlijke en kunstmatige smaakstoffen, chloride, DL methionine, vitamine E .
supplementen, calcium L-ascorbinezuur 2 - monofosfaat (gestabiliseerde vitamine C), biotine, Yucca schidigera extract, . zinkoxide, mangaanoxide, niacinamide, vitamine B12
supplement, rozemarijn-extract, kopersulfaat, calcium Yodado, beta-caroteen , magnesiumoxide, vitamine A -acetaat, calciumpantothenaat, natriumseleniet, foliumzuur, Riboavina, Pyridoxinewaterstofchloride, thiamine mononitraat, natuurlijke en kunstmatige kleurstoffen, menadion, b complex isolfato natrium (bron van vitamine K3), extra vitamine D3, Cobalt sulfaat, gemixte tocoferolen.

Gegarandeerde Analyse:

Ruw Eiwit min. 16%
Ruw Vet/Olie min. 10%
Ruwe Vezels max. 3%
Vocht max. 10%
Ruwe As max. 4%
Vitamine A min. 17500 I.E./Kg
Vitamine D3 min. 800 I.E./Kg
Vitamine E min. 200 I.E./Kg.
Koper min. 10mg/Kg
Dit product kan genetisch gemodificeerde mais en soya bevatten.


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2018-03-05 - 11:38:49 send message to Sam&dave

Dank voor de reacties. Nee deze zakje kwamen van een bedrijf uit Voorthuizen gekocht in Zwolle) en stonden geen ingrediënten op. Ik zie in de ingrediëntenlijst van de post hierboven dat er veel zaken in zitten die ook in eivoer zitten. Ik ga er mee experimenteren en zal later mijn bevindingen hier achterlaten.


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2018-03-06 - 21:40:22 send message to meyersam

Gekiemde zaden zijn mijn caiques dol op.
Geen enkel koppel wil de perle morbide opeten.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 242 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede