Ik zou mij graag een koppel kakariki's creme willen samen stellen.
Is het aangeraden om Creme x Creme te kweken.
Ik weet niet of de jongere kleiner gaan worden, geeft er al iemand ervaring mee.
Nu is crème inderdaad een combinatie van 3 mutaties. Er zijn 2 manieren om deze te kweken. Je kweekt of een cinnamon fallow turquoise of je kweekt een DF bont recessief bont turquoise. Als je in een eerder topic over kakariki prijzen bekijkt kan je zien dat de prijzen per mutatie nogal verschillen. Dus het kan voordelig zijn om met split vogels te werken. Ook kan het dan makkelijker zijn onverwante vogels te vinden en is formaat dan minder een probleem.
Bij creme denk ik aan bijna wit.
dan lijkt het mij een Ino Turquoise.
het best om een man aan goede wildvorm pop te koppelen.
dan kweek je lutino split Turquoise poppen.
en dubbel split mannen.
als je gelijk Ino turquoise wilt kweken.
kan je een Ino turquoise man aan een turquoise pop koppelen.
alle jonge 0-1 zijn dan ino turquoise
alle jonge 1-0 zijn dan turquoise/ino
De combinatie dominant split recessief bont x recessief bont geeft een percentage 100% gele vogels.
Als hier ook nog turquoise in mee vererft krijg je een creme kleurige vogel.
Creme is een combinatie van turqouise en dominant en recessief bont. Creme x creme mits goed onverwant is geen probleem.
beste manier om cremes te kweken met een goede grote, is 2 onverwante creme kweken, of om een koppel gele split blauw samen te zetten. of omgekeerd dus blauw split geel.
Verschilt het aantal van de creme jonge in de nest als je bv Creme Man x Blauwe pop splt creme neemt.
Of Creme Pop x Blauwe Man slpit creme.
Of is de verhouding 50-50