Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Te koud om te broeden? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Te koud om te broeden?
Chadinator
Website Member
Posts :4

Website Member
2017-02-07 - 12:57:47 send message to Chadinator

Hallo, ik had een paar vraagjes, ik heb koppels halsbandparkieten en pyrrhura's. 2 koppels hebben eitjes maar tot op heden heb ik bij het schouwen niks gevonden dat ze bevrucht zijn. Pyrrhura heeft 6 eitjes liggen. De halsbanden 3 en 2.
Het eerste ei bij de pyrrhura was op 14 februari en op 16 februari na 2 ei ging ze broeden. Bij de halsbanden zelfde verhaal. Is niks te zien. Is het nog te koud of iets? Wel raar dat bij allemaal niks te zien is. Hoe lang moet ik de eitjes nog laten liggen?


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2017-02-07 - 14:43:26 send message to KeesdeJongh

Beste vogelliefhebber, na een weekje broeden kun je met een schouwlampje wel zien of de eitjes bevrucht zijn. Niet te vaak kijken dan stoor je ze en gaan ze te vaak van het nest.

Veel succes met je vogels.


Chadinator
Website Member
Posts :4

Website Member
2017-02-07 - 15:46:38 send message to Chadinator

Er is niks te zien. Pyrrhura broed nu 21 dagen en de halsband 19 dagen er is alleen eigeel te zien. Dus weghalen?


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2017-02-07 - 22:10:24 send message to parrotmaniak

ik hang pas eind februari de blokken in omdat ik bang ben voor onbevruchte eieren.
als je na een week vast broeden nog niets kunt zien kun je ze weghalen ,misschien doen ze nog een ronde.
weet wel zeker dat ze een week gebroed hebben!!!



Chadinator
Website Member
Posts :4

Website Member
2017-02-07 - 23:07:24 send message to Chadinator

Bedankt voor uw antwoord allebei. Ze hebben meer dan 2 weken gebroed. Ik sap niks van 12 onbevrucht eieren bij 3 koppels. Pyrrhura's slapen in hun broedhok dus die kan ik niet weghalen.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2017-02-08 - 20:48:15 send message to rajar

verander je voeding ga gember en rode peper geven.


Chadinator
Website Member
Posts :4

Website Member
2017-02-09 - 11:11:18 send message to Chadinator

Oke verse?


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2017-02-09 - 12:40:36 send message to rajar

Ja liefst bio


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2017-02-09 - 18:17:54 send message to parrotmaniak

volgend jaar niet zo vroeg broeden ,dat is een van de oorzaken


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2017-02-21 - 22:45:49 send message to KeesdeJongh

Niet te vet voeren, wanneer de vogels te vet zijn gevoerd dan bevruchten de mannen ook niet goed.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2017-02-22 - 13:28:12 send message to P.Rooth

Ik voer mijn vogels wel vrij vet en heb geen problemen van mannen die niet bevruchten .

Wat veelal vergeten wordt is dat de vogels moeten kunnen vliegen en de voeding aangepast dient te zijn naar de wijze waarop de vogels gehouden worden . Broedkooitje en warm dan is het wel anders dan voliere en koud .
Vet moeten ze kunnen verbranden zijn soms net mensen


Janvanderschilt
Website Member
Posts :2

Website Member
2017-02-22 - 14:26:16 send message to Janvanderschilt

Onze blauw/gele aras zitten op 3 bevruchte eieren , om niet teveel energie van de vogels te vergen heb ik een gloeilamp onder het broedblok gezet.
Deze methode pas ik al jaren toe als de eieren erg vroeg (kans op vorst) worden gelegd, en gelukkig met goed resultaat.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2017-02-22 - 15:35:27 send message to P.Rooth

Hallo Jan een gloeilamp is dat niet link ?
Er zijn n.l van die warmteplaatjes die je onder een blok ken plaatsen
Heb ze zelf afgelopen jaar gebruikt om de achterkant van het blok enigszins warm te maken .
Wel vierkante blokken en geen natuurstammetjes . De jongen die het te koud hadden kropen tegen de achterzijde aan en die het warm genoeg hadden gingen of in de midden van het blok of tegen de buitenkant aan zitten .
Misschien een tip voor je . zijn met 10 watt ook geen stroomvreters


Janvanderschilt
Website Member
Posts :2

Website Member
2017-02-24 - 19:22:08 send message to Janvanderschilt

Beste P(Piet?) Rooth
Bedankt voor je reactie ,ik geef zelf de voorkeur aan een gloeilamp,tov een warmtematje omdat wanneer er iets aan de hand is (stroomuitval) ik dat direct in de gaten heb.
Het broedblok is van trespa met aan de binnenkanten een U profiel waarin ik een multiplex plaat van 18mm schuif.
Het eerste wat de ara's doen is de bodem totaal verwoesten totdat ze op de trespa bodem zitten .
Ik heb in de 40 jaar dat ik ara's heb (3 koppeltjes) allerlei broedblokken uitgeprobeerd ( melkemmers,eiken wijnvaten ,uitgeholde bomen enz maar dit geeft bij mij het beste resultaat!


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2017-02-24 - 21:29:11 send message to P.Rooth

Hallo Jan
Bij een stroomstoring gaat er bij mij meer lichten en schakelklokken uit die de nachtverlichting en bij de broedkooien de verlichting regelen dus dat heb ik wel vlot in de gaten denk dat de plaatjes veilig zijn en ik test ze voor ik ze plaats daarbij controleer ik 's morgens bij het voeren en laat in de middag ter controle of er nog voldoende te eten en drinken is .

Het hout wat ik gebruik is meest jatoba lekker hard en verrekte zwaar in gewicht dik 3 á 4 cm zodat de warmte wat blijft hangen in het blok . Me kaketoes vraten ook ieder blok aan gort tot ik een blok gemaakt had van 4 cm dik multiplex wat voor deuren gebruikt wordt dat hebben ze jaren met rust gelaten , zonder deksel dat wilden ze er niet op hebben .
Maar na 40 jaar experimenteren zul je ongetwijfeld de beste methode gevonden hebben . Succes met je ara's

Paul ( Pieter ) je was in de buurt


Johan Gaas
Website Member
Posts :55

Website Member
2017-02-25 - 09:55:50 send message to Johan Gaas

Hebben de vogels geen last van het licht bij een gloeilamp?



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede