Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ervaringen met Wijnborstamazone's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Ervaringen met Wijnborstamazone's
Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2017-02-06 - 16:49:09 send message to Henry Veugelink

Hallo allemaal,
Ik ben voornemens om mijn vogel bestand uit te breiden met een koppel wijnborsten.
Ik wil ze gaan houden in een vlucht van 3 X 2 X 2 meter (L X B X H). Met een binnenhok van 2 X 1 X 2) (L X B X H) Ze komen naast mijn koppel grijze te zitten, wel afgezet met dubbel gaas. Heeft er iemand tips, voor en tegens van wijnborsten? Het wordt mijn 1e koppel Amazone's dus alle tips zijn welkom.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2017-02-07 - 02:29:23 send message to Rik

Mijn koppel heb ik net aangeboden in Vogelarena.

Wijnborsten zijn bewegelijke vogels die inderdaad veel ruimte en beweging nodig hebben.

Het geluid is hard, hoog en schel. Daar moet je tegen kunnen. Ik woon een woonwijk en wil ze voor de aankomende zomer uit mijn vlucht hebben.

Ik heb me er behoorlijk op verkeken.


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2017-02-07 - 20:04:11 send message to parkietje1

Wij hebben de afgelopen jaren ook Wijnborsten gehad. Het geluid wat ze maken is inderdaad hard en schel. Niet echt aan te raden in een woonwijk. Verder zijn ze nogal vatbaar voor schimmelinfecties. Neemt niet weg dat het een van de mooiere amazonesoorten is.


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2017-02-08 - 13:59:47 send message to Henry Veugelink

Ik heb het voorrecht om in het buitengebied te wonen en gelukkig niet in een woonwijk.
Wat betreft het geluid is het dus voor mij geen probleem. Het gaat mij meer om de eigenschappen, moeilijkheden, voeding, ruimte die ze nodig hebben, gedrag etc. van de wijnborsten.


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2017-02-08 - 15:31:08 send message to parkietje1

Als je in een buitengebied woont zou ik ze aanschaffen. Ik vind het een van de mooiste amazones. Naast een papegaaienmengeling zijn ze dol op appel, wortel, paprika, gekookt duivenvoer, eivoer met gekiemde zaden. Onze ervaring is dat een koppel ook iets eerder broedrijp is dan bijv. Blauwvoorhoofden en Dubb. Geelkoppen.


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2017-02-08 - 16:12:39 send message to Henry Veugelink

Dank je. Ik voer mijn grijze en Jardines Versele Laga Premium papegaaienvoer, dagelijks aangevuld met vers fruit, kiemzaad en eivoer. Als ik het goed begrijp kunnen ze gewoon mee eten dus haha


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2017-02-08 - 21:05:19 send message to parkietje1

Dag Henry, volgens mij geen probleem. Mengeling voor de grijze is volgens mij wat vetter maar de vogels zijn behoorlijk aktief dat trainen ze er wel weer af. wink :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 190 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede