Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Cites en citesringen aanvragen voor grijze roodstaarten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2016-12-23 - 15:07:08

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

u zeg het zelf al vanaf 2 januari staan ze op de lijst en kan moet u cites aanvragen .


Eppins
Website Member
Posts :4

Website Member
2017-01-04 - 22:29:05

Zoals ik het lees heeft de cites alleen betrekking op import/export,of lees ik het verkeerd?


jonnie
Website Member
Posts :1

Website Member
2017-02-22 - 19:35:08

goede middag

hoe is het afgelopen met de citis ringen voor de grijzeroodstaarten of kunnen ze met een gewone ring geringd worden?


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2017-02-22 - 20:54:53

quote
Zoals ik het lees heeft de cites alleen betrekking op import/export,of lees ik het verkeerd?



Je zult legale herkomst moeten aantonen van de vogels die je hebt dus cites is wel degelijk relevant als je niet exporteerd.

quote
hoe is het afgelopen met de citis ringen voor de grijzeroodstaarten of kunnen ze met een gewone ring geringd worden?


Vogels geboren vanaf 2017 zullen met citesringen geringd moeten worden.


adjekant
Website Member
Posts :55

Website Member
2017-03-12 - 21:36:37

Henk,
wat ik lees is dat ze naadloos geringd moeten zijn, of gechipt. Ik lees nergens dat dit een speciale cites ring moet zijn. Dat zou in houden dat de gewone stalen ringen toch ook goed moeten zijn??
Verder verbaast het me dat de bond wil weten hoeveel broedparen ik heb. Zijn ze dit verplicht?
Ad


girlits
Website Member
Posts :63

Website Member
2017-03-12 - 22:26:20

Bij de cultuurvogels wil men al jaren weten hoeveel koppels en welke soorten.Ook mijn sofi nr
moet ik doorgeven om ringen te krijgen.
Is dit ook bij papegaaienringen?

mvg eddie


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2017-03-12 - 22:29:13

Adjekant,

Alle jongen moeten met speciale Cites ringen geringd worden.

Op deze ringen staat het volgende.

Jaartal,

NL,

Binnen diameter van de ring,

Naam van de Bond,

Kweeknummer,

Volgnummer.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2018-11-02 - 14:02:06

Als houder van Bijlage A dieren en als zodanig door de overheid verantwoordelijk te houden persoon heb ik even een opmerking over de wettelijk verplicht gestelde CITES documentatie.

Voor mij liggen een paar recent afgegeven ontheffingen voor het bezitsverbod bijlage A soorten Europese Unie, beter bekend als de zogenaamde CITES papieren.

Even voor de goede orde:
Dit zijn dus officiële door het Ministerie van Economische zaken afgegeven, ondertekende- en afgestempelde stukken!

Op de achterzijde van deze officiële stukken staan een aantal 'aan het certificaat verbonden' voorschriften.


Het eerste voorschrift luidt:

1. de houder dezes dient het certificaat op eerste vordering te tonen aan de ambtenaar, bedoeld in artikel 104 van de Flora- en Faunawet.

De ondertekenend ambtenaar van EZ, die de certificaten onder verantwoordelijkheid van de minister afgeeft, verwijst hiermee naar niet bestaande wetgeving, want de Flora- en Faunawet is per 1 januari 2017 ingetrokken.

Nu ben ik dus heel benieuwd aan wie ik de certificaten nu wel of niet verplicht ben te tonen!
Verder ben ik ook benieuwd of de geldigheid van deze stukken hiermee wel of niet in het geding is.
Immers, zet als burger zelf een keer een cijfer of letter verkeerd op een officieel stuk en het heet al gauw fraude. . .











wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2018-11-03 - 08:03:15

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

In belgie maken ze er helemaal een potje van .
Een grijze met vaste voetring van voor 2017.is voldoende bewijs dat deze vogel legaal is .
En wettelijk is het zo dat zij een regel in laten gaan op januari 2017.en alle vogels met vaste voetring mogen ze nooit afwijzen omdat die van voor dat de regel in is gegaan .
Aan de voorschriften van voor die datum .voldaan hebben .
Vogels gechipt en seksring is dat anders .daar moet men dan wel aan voldoen bewijs van legaliteit .
Probleem is niemand kan of durf een rechtszaak te beginnen .
Om dat de kosten hier in belgie veel te hoog zijn .en bij winst een te kleine vergoeding voor advocaat kosten terug krijg 700 euro..
Ze passen hier een regel toe die zij officieel helemaal niet mogen gebruiken .net als wat ze in nederland doe met de flora en fauna wet die door de rechtbank vernietigt is.maar toch blijven toepassen.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2018-11-03 - 08:34:20

Nu moest je voor 1 januari ook al een overdrachtsverklaring hebben en de vogels moesten in je inkomend en uitgaand register staan. Een vaste voetring alleen was niet genoeg


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2018-11-03 - 11:35:22

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

In belgie wel maar in Nederland niet daar stond de grijze en nog een paar papegaaien soorten op een bepaalde lijst.waar onder zo uit me hoofd de blauw gele ara en Venezuela amazone ook op stond mits ze vaste voetring hebben



Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2018-11-03 - 12:08:06

Lijst x is voor lijst 1 soorten en bevat de hooded, de rvh kakariki en de kapoetsijs. De grijze roodstaart heeft daar nooit opgestaan. Nederland vraagt een lagere bewijslast voor legale herkomst van cites 2 soorten maar als je vogels in België zitten moet je de Belgische wet volgen.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2018-11-04 - 08:05:21

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoe noem je de lijst dan waar geen registratie plicht voor was .zo als bijna alle parkieten soorten .daar stond namelijk die betreffende soorten wel op . Daniel je heb gelijk dat is niet de x lijst .is foutje van mij

En ja dat begrijp ik als ik in belgie zit dat ik de belgiesche wet moet aan houden .ik hou hier ook alles trouw bij.
Register voor zowel voor lijst 1 en 2 vogels en ook voor bijde soorten de overdrachtsverklaringen ..


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2018-11-04 - 11:12:44

Ik weet welke lijst je bedoelt Herman. Daar staan vooral veel Australische parkieten op. Ik durf niet te zeggen of de grijze daar op heeft gestaan. Je zou dan moeten kijken naar de geschiedenis van de ammendamenten want inderdaad die veranderingen zouden niet retroactief moeten plaatsvinden


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2018-11-04 - 14:06:55

Helaas ben ik niet zo handig om dit soort dingen terug te vinden .maar daar stonden DIV papegaaien soorten tussen ook de grijze .en al eerder genoemde soorten .




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede