Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Cites en citesringen aanvragen voor grijze roodstaarten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



mischa
Website Member
Posts :33

Website Member
2016-11-18 - 19:43:55

ik zou dan wel proberen om iig foto's van ze te maken


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-11-19 - 14:46:23

Is een open seksring met sekspapieren van jaren terug ook voldoende bewijs om cites papieren aan te vragen????????

Heb daar in het verleden met Dubbele geelkop Amazones geen problemen mee gehad deze had ik over genomen van een bejaard stel die naar een verzorging tehuis moesten,moet er wel bij vermelden dat deze mensen op mijn verzoek een brief hadden geschreven waarin ze vertelde dat zij deze vogel al jaren in hun bezit hadden en niet wisten dat hier cites bij moet zitten en zij er niet meer voor konden zorgen.
Heb deze cites papieren ook gelijk op mijn verzoek naar mij toegestuurd gekregen,zodat de vogel niet naar een ander verkocht kon worden.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2016-11-19 - 15:01:17

cites belgie laat het tot nu toe afweten om ons op de hoogte te houden van hoe of wat .en als je bel nemen ze niet op en op mail met vragen hier over geven ze geen antwoord .


pietsus
Website Member
Posts :198

Website Member
2016-11-19 - 18:35:26

Cites Belgie gaat alle bonden mailen als er verdere info is hierover...


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2016-11-19 - 23:08:10

Ik heb ze netjes gesproken en heb inmiddels een brief verstuurd m.b.t. Mijn kweekstel met open ringen. Ik moet ze laten chippen maar moet daar eerst toestemming voor aanvragen, schriftelijk. Er is gezegd dat sexpapieren met datum afdoender is, en dan laten chippen voor de regelgeving van start gaat. Ik zal met jullie delen als ik meer informatie heb.

Wel vroeg ik mijzelf af of je ook een EU certificaat moet hebben? Kost 15,€ las ik, en cites document alleen als je ze verkoopt toch? Dit kosten 60€ per vogel las ik op de site van RVO.

Wellicht dat iemand hier op het forum dit kan bevestigen? Duur geintje eigenlijk..


dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2016-11-19 - 23:38:17

Lijkt me sterk dat je toestemming moet hebben om nu een vogel te chippen.
Tot op heden staat de grijze nog steeds op lijst 2,
En dient er als zodanig mee omgegaan te worden.
Zolang er niets in de staats courant gestaan heeft,
Moeten we gewoon geduldig afwachten.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2016-11-20 - 01:04:43

Duidelijk dundieje, maar aangezien mijn grijsjes volgend jaar (eind januari) gevangen kunnen worden om te chippen (vanwege jongen) dacht ik zal alvast de melding maken..

Ik dacht een paar Posts terug gelegen te hebben dat de wet per 2 januari van kracht.!?!


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2016-11-20 - 01:05:36

En als iemand mij uitleg kan geven mbt Verschil EU certificaat en CITES document? Dit snap ik niet helemaal..


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-11-20 - 13:28:46

Ik denk als je nu een vogel laat chippen dat je al een bewijs hebt dat deze vogel al in je bezit was voordat de Cites regeling van kracht wordt.

Wel even een bevestiging met datum op schrift laten zetten door de betreffende dierenarts.



surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2016-11-20 - 14:50:46

Dat is het hem nu Henk, dit koppel zit op 3 bevruchte eieren en kan ze de komende twee maanden nog niet vangen en laten chippen!


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-11-20 - 15:14:18

Je kan even bij de dierenarts vragen of hij/zij bij je thuis komt om te chippen.

En er zal best wel een overgangstijd komen want ze kunnen toch alle duizenden Grijzen roodstaarten in een week-maand-of jaar voorzien van cites papieren.

Bij de Europese cultuur vogels was er een aanloop periode van 5 jaar,in die tijd waren de cultuur vogels met open knijpring ook rechtgeldig voor het cites bewijs.

Als er iets bekend is wanneer het ingaat dan is het nog tijd genoeg om je eigen er druk om te maken.


surveyor
Website Member
Posts :348

Website Member
2016-11-20 - 16:35:44

Dat is eigenlijk ook zo Henk.
Bedankt, ik heb in iedergeval al een schrijven verstuurd naar rvo en zodra ik hier iets van verneem zal ik dit met jullie delen.

Gr.


ubels1
Website Member
Posts :78

Website Member
2016-12-17 - 14:12:38

op www.licg.nl staat een stuk over grijze roodstaarten wat je moet doen.


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2016-12-19 - 23:47:39



lorihuis
Website Member
Posts :1

Website Member
2016-12-22 - 20:13:14

Dus als ik het goed begrijp moeten de grijzen of gechipt zijn danwel een vaste voetring.
Gaat 2 januari 2017 in.
Heb je jonge vogels van 2017 dan vaste voetring staal van een erkende vogelvlucht B.v parkietensocieteit.
Dan bij die jonge vogels een e.u certificaat aan vragen zodat de vogels vrij naar nieuwe eigenaar kunnen.

Wanneer moet je dan het cites papieren aan vragen tot ze definitief op a status terecht komen.?..
Wel wat omslachtig.
Wacht jullie reactie af.

Groet de Jong






Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede