Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Ja, katten richten echt slachtingen aan Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2016-10-31 - 21:54:46 send message to marc1

Helemaal mee eens Henk!!👍👍👍


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-10-31 - 22:15:17 send message to Antonia

Ik begrijp echt wel wat katten kunnen aanrichten, en ook de frustratie van sommige mensen hier.
Toch vind ik dat je niet de kat moet straffen.

Schakel een instantie in ofzo, de buren kunnen heus wel zalf worden aangepakt...


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2016-10-31 - 22:24:47 send message to marc1

Antonia, niemand doet daar wat aan, en als je goed gelezen hebt heeft de kat het nu helemaal prima bij mijn neef op de boerderij.....

Er is maar een oplossing..

Zodra je met een kitten boj de dierenarts komt, verplicht chippen en kattenbelasting betalen, net als bij honden..

En dan eens kijken of nog zoveel mensen een poes nemen die de hele dag buiten loopt


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-10-31 - 22:55:37 send message to Rik

Persoonlijk vind ik dat Marc het op een nette en diervriendelijke manier heeft opgelost.

Niet netjes naar de buren toe maar wel heel netjes naar het dier toe. Dat is beter dan andersom happy :)

Goed gedaan Marc!


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-11-01 - 10:57:43 send message to Antonia

Chippen ben ik ook helemaal voor, dat zeker, alleen kattenbelasting voor katten die binnen zijn dus niet. Mijn kat komt alleen in mijn eigen tuin, en doet zijn behoefte netjes op zijn bak, dus dat zou niet eerlijk zijn.
Maar ik denk dat chippen en een plicht instellen wel een goed idee is.
Bij sommige dierenartsen word je alleen maar geholpen als je kat een chip heeft of het dirct laat plaatsen.
Alleen zan zit je nog met het registreren, dat moet je meestal zelf doen, dus ook daar zal wat aan moeten veranderen..


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2016-11-01 - 12:07:27 send message to ginoheeren

had wel eens 5 katten aan het gaas hangen van de kakatoe en ik maar denken waarom maak de pop de eieren nu stuk.tot de buurman zei dat er elke dag katten aanhangen.en bij wie moet ik nu aankloppen voor de geleden schade.ik weet niet van wie die katten waren


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-11-01 - 15:06:06 send message to henkdelaat

Antonia,

Iedereen moet honden belasting betalen ook die mensen die hun hond altijd op hun erf hebben lopen.

Als jou katten steeds in je tuin hun behoeften doen dan zal het er na een tijdje tamelijk stinken.

Het zal met katten bezitters wel hetzelfde zijn als met boeren die ruiken de stank die in en om een boerderij hangt ook niet.

Als ik bij iemand komt die katten heeft ruik ik altijd die stinkbakken waar de katten hun behoeften in doen.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2016-11-01 - 16:13:16 send message to marc1

Van mij mag iedereen een kat houden..
Mits deze geen overlast veroorzaakt, en daar knijpt het hem direct.

De meeste " liefhebbers " laten hun kat vrij los lopen.
En dan veroorzaken ze overlast.
Geen instantie waar je terecht kunt, je moet het zelf oplossen met deze mensen.

Voor de hond betalen we hondebelasting, de kat kakt in mijn tuin(. Niet op eigen terrein), maar dat mag ik opruimen, terwijl ik dat met mijn hond ook al verplicht ben.

Mensen, lees buren aanspreken op hun gedrag is een van de moeilijkste dingen die er is.
Je woont er naast en wilt ook graag de vrede bewaren.

Ik heb de kat van de buren al eens eerder in mijn handen gehad.
Dit om te meten hoever ik de deur van mijn kweekruimte kan open zetten voor luchtverversing.
Het dakraam van onze slaapkamer kon niet open, anders lag de kat op mijn bed.

En deze zomer had de kat s,nachts in onze serre de tuinkussens onder gespuugd.

Na mijn vraag, buurman kunt u iets aan uw kat doen, kreeg ik het antwoord, katten lopen nou eenmaal los.

Nou hoor ik graag van jullie Daniel en Antonia hoe ik dat dan wel netjes had moeten oplossen...


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-11-01 - 21:41:08 send message to Antonia

Henk, het wijkt een beetje af van het onderwerp maar ik ben het niet helemaal met je eens.
Zelfs na 6 jaar katten vind ik het schoonmaken van de bak nog steeds het ergst, maar bakken hoeven tegenwoordig niet meer te stinken hoor, er is nu veel betere bakvulling happy :)
En nog wat, niet alle kattenbezitters zijn hetzelfde...

Marc, heb je vaker en dwingender de buren aangesproken of heb je gewcht tot er zoveel gebeurd was dat je in één keer alles gezegd hebt ?
Ik heb hier ook iemand aangesproken die tijdelijk voor de katten van een oud-bewonder zorgde.
Heb hem gevraagd of hij in contact wilde gaan met de eigenaar en gezegd dat ik stappen zou ondernemen als de overlast zou blijven, kort na een 2e keer vragen was het opgelost, had de oud-eigenaar ze opgehaald.
Op een vriendelijke manier wat druk uitoefenen en dreigen wil wel eens werken happy :)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-11-01 - 23:04:01 send message to Daniel

Beste Marc,

Ik had of de kat bij het asiel afgegeven of nogmaals met de buren gaan praten en aangeven dat je genoeg bewijsmateriaal hebt om een civiele procedure te beginnen als zij geen maatregelen nemen. Er is jurisprudentie waarbij de eigenaren van een kat voor iedere kattedrol in de tuin van de buren een vergoeding moeten betalen. Dat kan snel genoeg oplopen om ervoor te zorgen dat de buren hun kat wel binnen houden.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2016-11-02 - 08:06:19 send message to marc1

Dat...Daniel gaat niet werken, als ik de kat naar het asiel breng, en ze gaan wel informeren, komen ze daar .terecht, kat terug en bonje met de buren😉


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-11-02 - 13:21:43 send message to henkdelaat

Daniel,

Kat naar het asiel brengen heeft geen enkele nut.

Misschien dat ze terug komt bij de eigenaar anders wordt ze herplaatst en zit er een ander mee.

Als de eigenaar de kat niet ophaalt in het asiel omdat hij daarvoor moet betalen dan haalt hij bij een boerderij gratis een andere op en heb je twee problemen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2016-11-02 - 15:34:23 send message to P.Rooth

In de beurs treffen is het enige waar ze een hekel aan hebbe of het nu rechtsom of linksom gaat dat doet het zeerst civiel aanpakken


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-11-02 - 21:27:55 send message to Rik

Civiele procedure zou ik niet starten. Het is moeilijk te bewijzen welke kat overlast bezorgt.

Bovendien kan de kat ondertussen doodgaan en dan ben je ook nog eens je geld kwijt. Bovendien kun je de zaak verliezen.

Een leven op de boerderij is het beste voor een kat wat er is. Dat is beter dan binnen opgesloten te worden.

Kattenbelasting ben ik niet voor. Persoonlijk ben ik meer voor verplichte registratie en verplichte castratie. Van katten zijn er inderdaad veel te veel en ze leven ook nog eens heel lang. Daar moet maar eens over nagedacht worden.


nigrigenis13
Website Member
Posts :74

Website Member
2016-11-02 - 22:11:11 send message to nigrigenis13

Hier in België Ben je verplicht als je kittens verkoopt om ze te chippen en te castreren of steriliseren ik heb ook een kat en heb van niets last onze kat jaagt vreemde katten weg ze heeft nog nooit een dier naar huis gebracht van ons heeft ze een halsband met belletje aan je hoort ze al van ver komen heb meer last van de straatkatten die iedere week de vuilzakken open halen net om de hoek is er een vrouw met minstens 20 katten heeft een vergunning nodig kunnen niets doen ze gaat overal eten rondzetten in de straten er komen er altijd maar bij




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 193 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede