Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grijze roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Grijze roodstaart
JP
Website Member
Posts :2

Website Member
2016-09-06 - 23:53:50 send message to JP

Ik had een mooi koppel grijze helaas is net voor het kweek seizoen de pop overleden. Nu is mijn vraag is het makkelijk om een nieuwe pop er bij te zetten en die te laten koppelen? Of een goed klikkend koppel aanschaffen.??


jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2016-09-07 - 11:28:14 send message to jaap van de pol

Grijze roodstaarten zijn niet makkelijk wat koppelen betreft. Als het natuurbroed of wildvang vogels zijn zal het makkelijker gaan dan met tamme of handopfokvogels maar ook hier zijn uitzonderingen in. De beste manier is samen in een grote voliere zetten en dan kijken of ze naar elkaar toe groeien. Gelijk in een kleine ruimte zetten kan uitlopen op vechten. Ik heb meerdere malen succes gehad met koppelen maar ook meerdere malen gehad dat het op niks uitliep. Succes ermee.


JP
Website Member
Posts :2

Website Member
2016-09-07 - 22:40:06 send message to JP

Dank u voor de reactie


Ann*
Website Member
Posts :134

Website Member
2016-09-08 - 15:08:39 send message to Ann*

Ik heb ook ervaren dat grijze roodstaarten niet makkelijk koppelen met een nieuwe partner. Het kan goed gaan, maar het kan ook helemaal niet goed gaan. Samen in een volière zetten en afwachten.

Ik heb een pop waarvoor ik een nieuwe man zoek en zou er graag 2 bijzetten, zodat ze kan kiezen. Misschien gaat dat beter. Maar eerst broedrijpe mannen vinden, laten testen, quarantaine, .... en dan hopen dat het klikt.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-09-08 - 17:01:49 send message to henkdelaat

JP,

Als je ze beide in een andere kooi zet is er vaak niets aan de hand.

Zet je er nu een nieuwe pop bij in de kooi waar hij zat met zijn overleden partner dan is het vaak vechten.

Heeft u geen andere kooi staan dan kan u het beste de nieuwe pop in de kooi zetten(zonder broedblok) en de man 3 weken in een kleine kooi ervoor zetten,dan zet je de kleine kooi met de man 1á2 weken in de kooi waar de pop in zit en dan kan je de man rustig uit zijn kleine kooi laten.
Zo doe ik dat altijd en heb nooit problemen dat er gevochten wordt.

Na 8á10 weken kan u rustig het broedblok plaatsen.

Dat het gaat klikken is altijd afwachten.


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2016-09-08 - 19:53:39 send message to Erik D.

heb het ook meegemaakt pop gestorven en later een nieuwe pop bij de man gezet heb er geen probleem mee ondervonden zijn nu een prima koppel



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 273 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede