ik heb zaterdag 27/08 2 koppels bonte boeren aangeschaft bij kweker die stopte met de hobby
donderdag 01/09 lag er een ei in het broedblok
nu zijn we ondertussen 3 dagen verder en het tweede ei is nog niet gelegd
het is wel duidelijk dat ze nog met een ei zit
ontlasting heeft/kan ze nog dus dat is wel al een goed teken
maar ik ben er niet helemaal gerust is
wat zouden jullie doen graag wat tips
Wat is de algemene indruk van de vogel? Heb je pop ook vastgepakt en heeel voorzichtig gevoeld of er daadwerkelijk een ei vastzit? Zolang de vogel een "gezonde" indruk maakt en je niets voelt zou ik gewoon rustig afwachten.
de vogel geeft mij zeker een gezonde indruk ze eet drinkt en is actief
buiten het feit dat ze nog een ei op heeft (zeer duidelijk te zien)en dat we nu 3 dagen verder zijn na het leggen van het eerste ei is er niks abnormaal op te merken bij de vogel
het komt ook wel voor dat er meer tijd tussen de tee eieren is daan voorzien. komt bij pyrrhura's ook voor dat er 3 Ã 4 dagen tussen zijn. Mocht de vogel zich dik zetten: direcct bij een warmtebron zetten.
Sorry senegalus voor mijn misschien wat onduidelijke reactie. Ik sluit me bij gerrit1950 aan. Het is precies de manier zoals ik het ook altijd doe. Rustig wachten het volgende ei kan wat langer op zich laten wachten als normaal. Zolang de pop actief is en verder een gezonde indruk maakt rustig haar gang laten gaan. Maar zodra ze duidelijk veranderd in haar gezondheid dan ook direct ingrijpen en warmte helpt daarbij meestal al heel veel. Hopelijk kun je hier iets mee en veel succes. Houd ons op de hoogte!
vandaag 2de ei gelegd dus 4 dagen na het eerste
de pop verblijft meer in het blok nu maar broed nog niet vast
vandaag nog een paring gezien
wel opmerkelijk dat ze gewoon verder doen en dit na een verhuis met een rit van 150km
weet nu nog wel niet of het bevrucht is of niet
maar het feit de vogels hier bezig te zien
het is het alsof ze hier al jaren zitten
er liggen nu 3 bevruchte eieren in het blok
maar met groot tijdsverschil
1ste ei 01/09 2de 05/09 3de 11/09
wat denken jullie gaat dit goed komen
daarmee bedoel ik gaat het laatste jong kunnen op boksen tegen het oudste jong om aan voedsel te geraken
wat zouden jullie doen in dit geval