Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > De grijze roodstaart naar lijst 1 (het werd een keer tijd) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
volgende >>>


Auteur Onderwerp : De grijze roodstaart naar lijst 1 (het werd een keer tijd)
rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2016-05-10 - 10:08:03 send message to rajar



Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-05-10 - 11:20:06 send message to Antonia

Ben benieuwd of het doorzet, zou mooi zijn.
En dan de overige soorten nog..


fibo
Website Member
Posts :31

Website Member
2016-05-10 - 14:21:26 send message to fibo

waarom ,, het werd tijd '' ,, en nu de anderen nog '' ????


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-05-10 - 21:12:41 send message to Antonia

Voor cites vogels zijn de regels wat scherper, dus van mij mogen alle soorten op de cites lijst 1 komen..


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-05-10 - 22:01:06 send message to Daniel

Omdat grijze roodstaarten nog steeds op grote schaal gevangen worden en de wilde populatie daarom afneemt. Dus grijze roodstaarten op CITES 1 is terecht.


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2016-05-10 - 22:09:51 send message to johnveraart

dit bevestigt dat de wetgeving niet werkt,waarom doet europa een uitspraak samen met de andere landen terwijl ze de andere wetgeving al niet kunnen handhaven over het import verbod wat al tijden terug is afgesloten,als dit zou werken hadden we hier alleen eigen kweek vogels en was er geen probleem meer met illegale import,dus in mijn ogen weer onhoudbare wetgeving die niet te handhaven is het word tijd ervoor te zorgen voor biotoop behoud in de landen waar ze voorkomen,want dat is het grootste probleem vernietiging van de biotoop.


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2016-05-10 - 23:17:53 send message to meyersam

Antonia, alle vogels op cites? Al eens nagedacht hoeveel liefhebbers er dan zullen stoppen? Succes met u jonge vogels kwijt te geraken.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-05-10 - 23:37:56 send message to Daniel

De vangst van grijze roodstaarten is geen Europees probleem al zijn er nog vogels onderschept door de douane. Het probleem zit in de grote aantallen die naar Azië gaan. Dus het plaatsen van grijze roodstaarten op CITES I is noodzakelijk en de juiste beslissing.
Het is ook iets wat we als liefhebbers moeten steunen.

En Antonia CITES is een handelsverdrag, dus het plaatsen van soorten op een CITES lijst moet afhankelijk zijn van het feit of de handel een bedreiging is of niet.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2016-05-11 - 12:02:50 send message to wiechmann

grijze op lijst 1 perfect .maar dan kom er een ander probleem om de hoek kijken .alle grijze eigenaar moeten dan cites aanvragen .nou de meeste grijze eigenaars zijn huiskamer vogels en de meeste van deze mensen zullen dat niet doen .om dat men gewoon niet weet dat het verplicht is en men zulke dingen ook nergens lees.en ook nog voor veel mensen de aanvraag abacadabra is .en hoeveel eigenaars kunnen aantonen waar hun vogel vandaan kom .die vaste voetring heb is stuk eenvoudiger .maar er zijn er heel veel die gechipt zijn of niets hebben .

er worden nu nog vogel aangeboden die in dacht 2004 op lijst 1 gekomen zijn uit de huiskamer en dat die mensen niet eens wisten dat hun vogel nu eigenlijk iligaal is.


dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2016-05-11 - 12:31:25 send message to dundieje

Ik zie ook meer nadelen dan voordelen.
denk ik te simpel als cites landen geen import vergunningen voor deze soorten afgeven??


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-05-11 - 14:16:09 send message to Daniel

quote
grijze op lijst 1 perfect .maar dan kom er een ander probleem om de hoek kijken .alle grijze eigenaar moeten dan cites aanvragen .nou de meeste grijze eigenaars zijn huiskamer vogels en de meeste van deze mensen zullen dat niet doen .om dat men gewoon niet weet dat het verplicht is en men zulke dingen ook nergens lees.en ook nog voor veel mensen de aanvraag abacadabra is .en hoeveel eigenaars kunnen aantonen waar hun vogel vandaan kom .die vaste voetring heb is stuk eenvoudiger .maar er zijn er heel veel die gechipt zijn of niets hebben .

er worden nu nog vogel aangeboden die in dacht 2004 op lijst 1 gekomen zijn uit de huiskamer en dat die mensen niet eens wisten dat hun vogel nu eigenlijk iligaal is.


Ik zie het probleem Hermann, maar van ons liefhebbers wordt ook verwacht dat we de wet kennen en hetzelfde geldt voor mensen met een huiskamer vogel. Natuurlijk moet er goede voorlichting komen, maar wetgeving hoort bij de normale kennis die je moet hebben als je een dier neemt. En CITES is niet heel ingewikkeld en ondertussen al wel 40 jaar oud.

De vangst voor deze soort is een probleem en CITES is nog steeds het middel om dit te reguleren.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-05-11 - 14:51:59 send message to henkdelaat

Als Cites dan zo waterdicht is waarom worden er dan nog regelmatig beschermde kaketoe's en amazones aangeboden waar geen Cites bewijzen bij zitten.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-05-11 - 15:28:02 send message to Daniel

Zou jij zo'n vogel kopen Henk?


fibo
Website Member
Posts :31

Website Member
2016-05-11 - 15:54:35 send message to fibo

het komt altijd op de nek vd kleine man . vadertje staat doet geen controles aan hun grenzen en wij moeten steeds meer papperassen in orde brengen .als ze die smokkel zouden oplossen kunnen er hier geen illegale vogels aangeboden worden . wij hoeven geen illegale vogels !!! maar maak t niet moeilijker dan t al is .


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2016-05-11 - 17:37:53 send message to ineznick

Maar het gekke is, die vogels worden ook nog gekocht! Als daar nou eerst eens mee gestopt wordt.
Geen wildvang vogels kopen!


johnveraart
Website Member
Posts :77

Website Member
2016-05-11 - 21:37:03 send message to johnveraart

dus omdat afrika en azie de wetgeving aan hun laars lappen moet heel de wereld maar boeten degene aanpakken die de smokkel uitvoeren lijkt mij veel beter, ik vind dit een hele kromme redenatie denk je dat hun zich wat aantrekken van deze maatregel ik heb nog niets gehoord van vernietiging van hun biotoop. je kunt ze plaatsen op de cites lijst,maar als er geen biotoop meer bestaat houd het ook op



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 131 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede