Is Breedmax geschikt voor pyrrhura s en heeft iemand er ervaring mee.
En weet iemand waar ik het kan kopen in de buurt van Leiden.
Ik kom het in oude forum artikelen tegen en vraag me af hoe de ervaringen nu een paar jaar verder zijn.
Een Aratinga kweker in Zuid-Limburg gebruikt met ( naar eigen zeggen) met veel succes breedmax. Als het voor aratingas geschikt is dan ook voor Pyrrhuras. Ik gebruik het ook bij mijn Pyrrhuras maar heb met deze soort te weinig ervaring om een objectief antwoord te geven. Nu pas het eerste nest eieren. Via internet is het goed te bestellen.
Ik gebruik al jaren breedmax. ik gebruik het door mijn zachtvoer heen, dit is het recept van de aratingakweker uit Limburg.
Ik heb ruim 8 jaar met diverse aratingas en pyrrhuras gekweekt. de laatste jaren hiervan gebruikte ik breedmax door mijn zachtvoer, en ik kon duidelijk verschil merken. koppels komen beter in broedstemming, hebben een betere conditie, en jongen komen beter groot. Heb nu geen pyrrhuras meer, maar geef het nog steeds aan mijn aratingas en papegaaien.
Ik heb dus ook breedmax... toch zei mij pas iemand dat Blattin dezelfde resultaten geeft. Is wel vele malen goedkoper.
Heb het echter nog nooit gebruikt.
ik heb het even vergeleken
maar er zit zeker niet het zelfde in ,en als er het zelfde inzit is het in andere verhouding
weet niet welke beter zal zijn ,maar breemax is zeker duurder