Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vreemde advertenties op Markplaats. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vreemde advertenties op Markplaats.
Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2015-10-23 - 14:04:25 send message to Henry Veugelink

Ik zat een tijdje op marktplaats te kijken tussen de vogels die worden aangeboden en het volgende valt mij steeds op:
Er worden zeer regelmatig "dure" vogels zoals Grijze en Ara's aangeboden voor bespottelijk lage prijzen.
Uiteraard weet ik ook dat dit van geen kant kan kloppen.
Al deze advertenties komen meestal uit de omgeving van Overijssel en reageren kan natuurlijk alleen per mail.
Als deze advertentie er staat wordt er ook direct op geboden door, of ene Frans, of ene Chiel. Het bod is dan maar liefst €9.999.999,00
Is dit bod ter bescherming van mensen die niet door hebben dat ze bedondert worden, zodat ze niet meer kunnen bieden? Aangezien het feit dat je altijd alleen maar hoger kunt bieden dan het hoogste bod.
Ik ben gewoon nieuwsgierig of er meer mensen dit is opgevallen, heb verder geen bedoelingen met dit topic.

Henry


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2015-10-23 - 14:06:37 send message to Henry Veugelink



mischa
Website Member
Posts :33

Website Member
2015-10-23 - 14:40:20 send message to mischa

als ze dat doen betekend het dat het een nep advertentie is
dit gebeurt eigenlijk al jaren zo,als iemand erachter komt dat het nep is zetten ze allemaal negens neer
vaak doen ze zo'n advertentie als grap neerzetten zodat iemand helemaal gek gebeld wordt,soms als iemand gaat trouwen enz


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-10-23 - 14:49:12 send message to P.Rooth

adverteerder is 14 dagen actief op mp ( ) wie neemt dergelijke advertenties nog serieus ? Komt gewoonlijk eerst even de centen overmaken achterweg en dan ben je die tenminste kwijt



Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2015-10-23 - 15:01:18 send message to Henry Veugelink

Ik zou er in ieder geval ook zeker niet intrappen maar er zijn denk ik genoeg mensen die niet zo goed weten wat de prijzen van de vogels doen, deze trappen er met beide benen in. Trieste bedoeling bah.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2015-10-24 - 12:31:15 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ooit heb ik eens een erg laag bod op een huiskamervogel gedaan via Marktplaats.

De volgende dag ontving ik bericht. Andere kopers waren niet op komen dagen. De verkopers vroegen daarom of ik de vogel kwam ophalen tegen het door mij gedane bod. De vogel moest met spoed weg.

Dat heb ik toen gedaan. Aan het feit dat ik deze vogel ver onder de prijs heb gekocht heb ik altijd een dubbel gevoel aan over gehouden.


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2015-10-24 - 18:59:08 send message to Home of Amazone



mischa
Website Member
Posts :33

Website Member
2015-10-24 - 19:39:15 send message to mischa

ze zijn een paar nullen vergeten
en daarbij
dat iedereen een ara wil is in men's dromen,als je er echt eentje hebt als huiskamer vogel bedenken er zich vaak nog vele
ze beseffen niet wat erbij komt kijken totdat


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2015-10-26 - 21:22:17 send message to Henry Veugelink

Whahaha, een Hyacint voor 120, dan wil ik er wel 10 😂😂😂


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2015-10-27 - 13:56:51 send message to Rogert

Sorry, maar in de eerste advertentie zie ik geen rare dingen behalve dat er iemand belachelijk veel bied. De bieder staat los van de adverteerder dus wat is er fout aan?

Het enige rare is dat de adverteerder niet het bod weg haalt van de bieder. Dit zorgt er inderdaad voor dat mensen niet geneigd zijn deze advertentie serieus te nemen. En wat betreft het kopen van spullen via internet heb je altijd een onderzoeksplicht als je geld gaat overmaken. Ik zou ongezien geen vogels kopen en maak ik een afspraak.

Om deze topic ook in de toekomst te kunnen beoordelen op zijn waarde wil ik adviseren dat de plaatser een "print screen" maakt van de advertentie. Zolang de advertentie actief is op MP kun je deze bekijken daarna is deze topic functieloos


gille parkiet
Website Member
Posts :51

Website Member
2015-10-27 - 23:11:16 send message to gille parkiet

ja soms belachelijke prijzen dat zouden ze moeten verbieden toch gr gille


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2015-10-28 - 09:24:35 send message to Rik

@Rogert Je hebt inderdaad altijd een onderzoeksplicht.

Kleine kanttekening:
Aan de andere kant moeten we niet vergeten dat de mededelingsplicht boven de onderzoeksplicht gaat. Je moet er op kunnen vertrouwen dat de mededelingen die de verkoper over zijn product of vogels doet juist zijn.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 185 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede