Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Even voorstellen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Even voorstellen
Lexie010
Website Member
Posts :11

Website Member
2015-07-29 - 19:14:05 send message to Lexie010

Beste lezer,

Ik ben nieuw met dit account op dit forum (ik moet nog een account hebben van toen ik nog bij mijn ouders woonde). Over drie weken ontvang ik de sleutels van mijn eerste koopwoning met een tuin op het zuid westen. EINDELIJK kan ik mijn hobby weer oppakken. Heb mijn voliere al besteld en die is tegen de tijd dat ik de sleutels krijg af. Gaat om een houten voliere met een vlucht van 1.5 meter diep en 2 meter breed en een nachthok van 1.5 breed en 80 cm diep. Aan het nachthok gedeelte heb ik ook nog een sluis vast zitten. Helaas mocht ik hem van het vrouwtje niet groter nemen.

Nu ben ik al een tijdje aan het bedenken wat voor vogels ik eigelijk wil hebben. Wil eigenlijk niet de standaard vogels hebben en wil ook rekening houden met mijn buren (geluid).

Kunnen jullie mij op weg helpen met ideetjes? Ik wil trouwens kweken met de vogels en heb daar aparte kweek opstellingen voor laten maken in mijn voliere. Er komen trouwens ook vier kippen bij.



P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-07-29 - 20:35:11 send message to P.Rooth

welkom op dit forum hoe meer zielen meer vreugd

Even duidelijk je zit gelijk klem dat je geen grotere volière mag hebben , 4 kippen in een volière waarin ook andere vogels moeten vind ik geen goed idee .
Kippen trekken ongedierte aan en zitten vaak onder de luis .
Betreffende de soort vogels die niet alledaags is EN niet te veel lawaai maken is er veel te vinden in de zgn. tropen of een paar inlandse vogels maar ook dan ben je zeer beperkt qua ruimte .
Zou je echtgenote eens vaker lief aankijken en regelmatig maar niet overdreven vaak (moet geen gewoonte worden natuurlijk ) complimenteren en ideeën aandragen voor aankleden van de tuin waarin best een wat grotere volière past die ook goed beplant voor tropen en/of inlandse vogels een sieraad kan zijn . je moet tenslotte link zijn om de nu beperkte ruimte uit te gaan breiden al was het alleen maar om kippen in een eigen ren te houden .
Veel succes gewenst

Paul



Lexie010
Website Member
Posts :11

Website Member
2015-07-30 - 09:05:54 send message to Lexie010

Dank voor de reactie. Voor de kippen komt een andere oplossing. Hoeveel kleine vogel koppels kan ik houden in deze voiliere?


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2015-07-30 - 11:59:19 send message to frehen

Hallo lexie denk dat de vogels wel meevalt met het lawaai zal meer de kippen zijn als je er een haan bijneemt,Zou voor 2 koppeltjes gaan dat zal volstaan met het oog op dat er ook nog jonge vogels komen. groetjes freek


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-07-30 - 14:21:17 send message to P.Rooth

soort vogels is net wat je mooi vind en dan kan je in de kromsnavels in een kleine volière denken aan een stel neophema's ( niet de turquoisine samen met ander ) splendid met bourke gaat heel goed samen en daarin zijn vele mutaties en elegantjes zijn ook rustig met vele mutaties .
Rechtsnavels zijn er eveneens velen die tezamen gehouden kunnen worden maar ook daarin zijn veel mutaties waarbij wel gedacht moet worden of de soort winterhard is .


Lexie010
Website Member
Posts :11

Website Member
2015-07-30 - 22:10:33 send message to Lexie010

Twee koppeltjes vind ik wel wat aan de lage kant hoor. Vind zelf Gouldamadines erg mooi. Hoeveel kan ik hiervan houden?


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2015-07-31 - 13:19:17 send message to frehen

lexie als je er goulds in doet kan je er wel 3 koppeltjes inhouden.Zou er niet meer in doen heb ze zelf ook gehad ze brengen in 1 seizoen zomaar 2 nesten groot had zelgs een keer 7 en5 jongen van 1 koppel.Als je goulds kweekt zou ik wel allemaal dezelfde kleurslagen nemen anders kwwek je alle kleuren door elkaar. groetjes freek


Lexie010
Website Member
Posts :11

Website Member
2015-07-31 - 22:32:57 send message to Lexie010

In principe wil ik wel meerdere kleuren hebben. Ik heb ervoor gekozen om in het nachthok 4 aparte hokken te laten maken. 2 kweekopstellingen van 75 x 80 x 60 en 2 van 1,50 x 80 x 70.

De kweekopstellingen wil ik gebruiken om vogels met bepaalde kleurslagen apart te zetten en de ruimere als ruimte om jonge vogels in op te vangen. Ik ben overigens niet van plan om de jongen te houden.


Lexie010
Website Member
Posts :11

Website Member
2015-08-01 - 23:15:30 send message to Lexie010

Ben vandaag wat vogelspeciaalzaken afgegaan om wat inspiratie op te doen. Ik wil mij in het begin focussen op drie koppels. Waarbij ik mij misschien wil verdiepen in het kweken van bijzondere mutaties.

Ik zelf wil graag een koppeltje splendids. Is er iemand die mij kan uitleggen hoe dat nu precies werkt met verschillende kleur mutaties. Zie op internet vaak de term split tegenkomen, maar wat is dat precies.

Mijn vriendin wil graag een koppeltje valkparkieten. Heb ik liever niet, maar ach. Zij wil graag een grijze met een witte kop (weet niet de officiële naam) en ik wil liever een geel geparelde. Stel dat je daar jongen van krijgt, hoe zullen die er dan uitzien?

Ten slotte ben ik helemaal verliefd op de groenvleugel duif. Daar wil ik ook een koppeltje van.

Hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-08-02 - 14:29:16 send message to P.Rooth

even een tip . Blijf uit die vogelzaken vandaan als je om vogels zoekt zitten voldoende op deze website die goede vogels aanbieden tegen een normale prijs En je krijgt gewoonlijk tekst en uitleg betreffende split vogels ( split betekend dat er een kleur in zit die doorgegeven kan worden ) dan heb je om het nog wat moeilijker te maken geslachtsgebonden en recessief is nog een hele sport om daarmee bezig te zijn .

Succes


Lexie010
Website Member
Posts :11

Website Member
2015-08-02 - 18:20:52 send message to Lexie010

Zijn er mensen op dit forum die veel verstand hebben van splendids en duiven met wie ik in contact kan komen?


Lexie010
Website Member
Posts :11

Website Member
2015-08-04 - 14:35:34 send message to Lexie010

Niemand?


Birdman
Website Member
Posts :46

Website Member
2015-08-04 - 14:50:30 send message to Birdman

Hi,
Tropen én kromsnavels in 1 ruimte betekent 9 van de 10 keer dat beiden geen jongen (groot) krijgen. Op 1 of andere manier werkt dat niet. Je kunt in principe beter 1 'familiesoort' houden.
Wel veel succes en plezier straks van/met de vogels.
Groeten, Ad


Lexie010
Website Member
Posts :11

Website Member
2015-08-04 - 16:44:14 send message to Lexie010

Dank voor je reactie. Krijgen ze ook geen jongen (groot) als ik de vogels in kweek kooien doe?


Birdman
Website Member
Posts :46

Website Member
2015-08-05 - 14:37:43 send message to Birdman

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja helaas. Vandaar dat ik al zei "dezelfde ruimte". Is erg irritant maar het is echt zo. Heb het van meerdere kwekers gehoord en wilde het niet geloven. Maar ben er zelf ook achter gekomen dat t geen onzin verhaal is.....

Als je nou bijv 2 echt aparte ruimten hebt dan kan t weer anders zijn...


Carl1991
Website Member
Posts :7

Website Member
2015-08-05 - 14:55:27 send message to Carl1991

Ik heb jaren perfect kromsnalvels bij niet kromsnavels gehouden en dat ging prima. Altijd jongen van beide soorten gehad.
Momenteel heb ik ook zebravinken, kanaries, valkparkieten, catharinaparkieten, diamantduiven, japanse meeuwen, spitsstaartamadines en mexicaanse roodmussen samen en superresultaten. (Dit jaar al meer dan 60 jongen)

Mensen zijn vaak te bang om combinaties durven te maken, gewoon omdat 'de boekjes zeggen dat het niet kan'.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 236 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede