Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bamboe of Riet in de voliere. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bamboe of Riet in de voliere.
Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2015-07-01 - 12:08:55 send message to Henry Veugelink

Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van Riet of Bamboeplanten in de voličre?
Ik heb een redelijk ruime voličre waar 1 koppel Grijze Roodstaarten woont. Om de boel een wat natuurlijke uitstraling te geven en om de vogels wat vertier te verzorgen en beschutting zou ik er graag wat groen in aanbrengen.
Ik zit er over na te denken om dit te doen in de vorm van een Bamboe of Rietplant en dan in een pot of speciekuip geplaatst.
Uiteraard weet ik dat ze deze niet heel zullen laten maar dat vindt ik geen probleem en daar is het eigenlijk ook een beetje voor bedoeld.
Weet iemand of dit schadelijk kan zijn voor de vogels of heeft iemand wellicht andere suggesties voor beplanting in een voličre met Grijze?
Al jullie reacties en tips zijn welkom.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2015-07-01 - 15:05:49 send message to Antonia

De meeste bamboe is niet giftig maar er zijn er wel bij, even googlen en uitzoek dus...


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-07-01 - 16:24:38 send message to P.Rooth

panda eet bamboe wat zal er dan vergiftig aan kunnen zijn .
Zou voor de kleinbladige soort gaan die tot 3 meter hoog kan worden en in de winter groen blijft .
Miscanthus sterft in de winter af zodat er alleen de stengel(bamboe) blijft staan groeit enorm snel na de winter en is ook decoratief . Heb beide soorten buiten de voličres want ertegen aan planten is ook een optie


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2015-07-01 - 16:45:00 send message to gerrit1950

Zou het ook niet aan te raden zijn die aan te planten in containers of folie (in de grond gestopt)? Bamboe heeft nl de neiging zich nogal vlug ondergronds te verspreiden en is moeilijk uit te roeien, groeit overal onder en door. Het best de wortels in een vast "verblijf" houden. groeit zelfs door baksteen door!


unknown
Website Member
Posts :82

Website Member
2015-07-01 - 21:58:12 send message to unknown

Waarom niet kiezen voor beiden, maar plant ze dan wel in grote potten op mortelkuipen. Twee soorten in de voličre zal zeker mooi uitkomen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2015-07-01 - 22:22:33 send message to P.Rooth



goudparkietje
Website Member
Posts :49

Website Member
2015-07-01 - 22:37:16 send message to goudparkietje

Ik heb de nigiriensis bamboe in de voliere staan. Super gaaf. Vogels knagen er aan. Deze word 6 meter hoog. De knagen alleen waar ze bij kunnen. Dit betekend dat mijn complete voliere groen is met div soorten planten. Zeer decoratief en eetbaar de bes achtige.


van Tuijl
Website Member
Posts :54

Website Member
2015-07-02 - 14:56:28 send message to van Tuijl

moet gewoon kunnen maar plaats het niet onder een zitstok, riet en bamboe zijn dicht dus vangen alle poep. en een riet of bamboe plant onder de poep ziet er al erg snel onverzorgd uit.


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2015-07-02 - 18:09:16 send message to Henry Veugelink

Dank jullie wel allemaal, iemand toevallig nog foto's van bamboe in zijn of haar Voliere?


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2015-07-02 - 21:37:15 send message to medaar

bamboe kom maar halen . dîe brol wil ik al jaren kwijt. woon wel bij brugge ze .


Henry Veugelink
Website Member
Posts :92

Website Member
2015-07-02 - 22:51:12 send message to Henry Veugelink

Dank voor het aanbod maar dat kost me 3 keer zoveel aan diesel als wat de bamboe kost 😂


goudparkietje
Website Member
Posts :49

Website Member
2015-07-03 - 14:22:10 send message to goudparkietje

Ik kan hier geen fotos plaatsen.
Als je een mail adres in een pb stuur dan stuur
Ik ze door.

Gr



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 165 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede