Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bleekwater Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bleekwater
Guuske
Website Member
Posts :9

Website Member
2015-05-10 - 11:31:55 send message to Guuske

Hoi

Wanneer ik de waterbakken het water ververst in mijn volières doe ik in de gieter altijd een klein beetje bleekwater tegen de algen. Nu hoor ik dat vogels daar onvruchtbaar van kunnen worden. Zelf heb merk niets van dit probleem, al mijn koppels hebben (bevruchte?)eieren of al
jongen.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2015-05-10 - 12:47:36 send message to blg

doe ik in de gieter altijd een klein beetje bleekwater

Doe je dat ook met je eigen drinkwater.

Je kunt ook gewoon dagelijks de waterbakken omruilen en de vuile even schoonmaken, even iets meer werk, maar voor een liefhebber is dat geen probleem.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2015-05-10 - 13:22:05 send message to tropic

Bleekwater gebruiken is totaal geen probleem. Werkt ontsmettend over de hele lijn.


sebastiaan
Website Member
Posts :75

Website Member
2015-05-10 - 14:07:47 send message to sebastiaan

ik ken een kanarie kweker die doet al jaren een dopje bleekwater op 5 liter drinkwater .

en al jaren jongen opstok ,


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2015-05-10 - 22:09:09 send message to P.Rooth

azijn maakt ook goed schoon en vind ik iets beter ruiken en algen vinden dat niet fijn


Lotti
Website Member
Posts :55

Website Member
2015-05-11 - 21:47:39 send message to Lotti

Als mijn kippen niet goed zitten doe ik 1 soeplepel bleekwater / javel op 10 liter water en het probleem is zo opgelost. Ik doe dit niet constant, enkel als ik zie dat er een kip niet goed zit en dan zolang als nodig is ( meestal 1 max. 2 weken ). Kuikens heb ik overigens elk jaar. Het is een tip van mijn nonkel die vroeger beroepsmatig struisvogels kweekte. Ik had destijds last van de kippenpokken ( zwarte zweertjes of kammen en lellen en geel slijm in de bek )en het heeft mij veel geld ( dierenarts ) en tijd ( elke kip afzonderlijk dagelijks behandelen ) gekost. Toen hij dit nadien hoorde gaf hij mij deze tip. Kort daarna kregen ze opnieuw de kippenpokken maar dank zij de javel in hun drinkwater waren ze er in geen tijd vanaf. Ook als ze het snot hebben of gewoon als ik zie dat ze niet goed zitten gaat er javel in het drinkwater en zijn ze in no time weer de oude. Een dierenarts gruwelt bij het idee heb ik al gemerkt maar het werkt en mijn kippen zijn ondertussen toch al wat jaartjes oud en brengen nog elk jaar een nestje kuikens groot. Bij mijn parkieten en papegaaien heb ik het eerlijk gezegd nog niet durven proberen maar wie weet helpt het daar ook wel ? Is er misschien iemand dat het ook gebruikt bij zijn parkieten en papegaaien ?


Guuske
Website Member
Posts :9

Website Member
2015-05-13 - 23:59:58 send message to Guuske

Hallo

Zoals ik al vertelde gebruik ik al jaren een klein beetje bleekwater voor het ontsmetten van het drinkwater bij mijn (grote) parkieten, zoals Pracht Rosella's, Penanten en Bergen. Heb nooit problemen gehad. Hoorde bij een andere kweker dat Bleekwater zeer slecht zou zijn en wilde daarom alleen weten welke ervaring ander kwekers met bleekwater hebben. Bedankt voor de tip bij de kippen zal ik ook zeker gaan gebruiken.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2015-05-14 - 20:08:04 send message to medaar

wa bleekwater in water , is gezond. zo kweek al jaren . botvinken .


bird14
Website Member
Posts :45

Website Member
2015-05-18 - 20:18:22 send message to bird14

ik doe altijd 1 gr virkon in het badwater en geen problemen met onbevruchte eieren



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede