Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > ontwormen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-03-06 - 15:23:36 send message to henkdelaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@ Antonia,Ik heb al 14 jaar vogels en nog nooit eentje gehad die wormen had.

@rajar,En als je ze preventief ontwormt hebt neem je zelf preventief een asperientje en een AB kuurtje voor het geval dat.

Weten jullie dat bijna alle vogels die niet preventief ontwormd zijn of worden altijd worm infectie hebben.

Weten jullie ook dat het een hele tijd kan duren voordat ze er last van krijgen,en een uitbraak voornamelijk komt door verhuizing,eieren leggen,broeden,jongen groot brengen stress en alle andere omstandigheden waarin een vogel zich bevind wat veel energie vraagt.

Je kan beter € 10,- uitgeven voor Panacuur dan dat je vogels en miss jongen verliest.

Ieder moet doen wat hij zelf denkt dat goed is maar beter voorkomen dan genezen.

VOORBEELD,
Ik kocht enkele weken geleden 2-2 Swiften bij 2 verschillende vertrouwde kwekers.
Vogels waren 3 maanden geleden 2 x ontwormd, ik zag na enkele dagen dat er ééntje bijzat die de hierboven beschreven tekenen vertoonde,gelijk alle 4 de Swiften uitgevangen en 2 x ontwormd en ook toch weer wormen gevonden in de ontlasting had ik dat niet gedaan dan weet ik zeker dat er enkele in de kliko beland waren.

@rajar
PS de leverancier van de zooi lacht zich het ape lazerus.

Nu lach ik want het scheelt toch weer bijna € 200,- aan nieuwe vogels.

Henk.




h.hulshof
Website Member
Posts :16

Website Member
2015-03-06 - 16:31:42 send message to h.hulshof

ben het wel met antonia eens

ik laat eens in de 4 maanden alle mest van alle vogels onderzoeken
kosten zijn 17 euro voor een onderzoek bij de dierenarts
het is iets duurder dan een worm kuur, maar als je van je dieren houd maakt die paar euro ook niet meer uit
maar dan geef je de vogels waar je heel veel om geeft GEEN ONNODIGE WORMKUUR..........
want het blijft vergif wat je ze ook toediend
ben geen voorstander van kuren toedienen als ze geen wormen hebben wink ;)wink ;)wink ;)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede