Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > nest blokken zijn kletsnat Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : nest blokken zijn kletsnat
nigrigenis13
Website Member
Posts :74

Website Member
2015-01-19 - 16:04:51 send message to nigrigenis13

hallo
ik heb een voliere aan mijn tuinhuis gezet 2x3m en heb 2 voliere panelen met deurtjes binnen in het tuinhuis zodat de vogels binnen en buiten kunnen nu heb ik ook kweekkooien in de voliere staan de nestblokken zijn in hout heb een laag houtkrullen ingelegd nu zitten de vogels met eitjes maar de nestblokken zijn kletsnat vanbinnen en beginnen schimmelen ik geef geen badwater meer heb de blokken deze zomer gekocht eerste ronde was goed de 2de ronde minder ik denk dat het aan de natte blokken ligt hoe deze zo nat kunnen komen weet ik niet maar kan ik hier iets aan doen


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2015-01-19 - 16:15:53 send message to Rogert

Als ze van binnen nat zijn is het waarschijnlijk te slechte ventilatie. Het enige gat waardoor geventileerd wordt is het in- en uitvlieggat. Dit is te weinig om de luchtvochtigheid te verlagen.

Gaten in de bodem van het blok zijn belangrijk en je kan eventueel nog gaten in de bovenkant maken.


bakeliet
Website Member
Posts :131

Website Member
2015-01-19 - 17:16:59 send message to bakeliet

Ik heb een ventilatie roostertje boven op het blok 4cm .Kan ik open en dicht draaien. Boven in de deksel vier gaatjes geboord 6mm rond plaatje er op schroef in het midden en je kan hem open en dicht draaien.
groetjes Herman


Avenger012
Website Member
Posts :8

Website Member
2015-01-19 - 21:21:45 send message to Avenger012

Misschien is het ook wel een goed idee om een hygrometer aan te schaffen... ik ben namelijk ook bezig met het maken van nestkasten voor mijn vogels.... en zou deze dan gaan voorzien met een Ip-camera, hygrometer, stalen hoeken en ventilatie.



henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2015-01-19 - 22:30:47 send message to henkdelaat

Nigrigenes13,
Van welke houtsoort zijn de nestkasten gemaakt??
Als ze van gladde bruine betonplex gemaakt zijn,dan is het normaal dat ze van binnen nat worden.
Deze platen nemen geen vocht op.
Zeker geen gaten in de bodem boren want die komen door het stof en nest materiaal toch dicht zitten.
Beter is het als je aan de zijkanten net onder het deksel rondom 2 gaten per zijkant boort van 16 mm,dan kan het vocht eruit en de jongen liggen niet in de tocht en de nestkast niet vast tegen een wand aanhangen altijd zorgen dat er minimaal een ½ cm ruimte tussen zit i.v.m. bloedluis.

Henk.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2015-01-19 - 23:11:49 send message to parrotmaniak

Heb je de blokken buiten of binnen hangen ?
Als ze buiten hangen kunnen ze nat regenen?


nigrigenis13
Website Member
Posts :74

Website Member
2015-01-20 - 14:37:35 send message to nigrigenis13

de kooien staan in mijn tuinhuis binnen heb door de natte veel eieren verloren ik denk rond de 40 eieren ofzo is echt jammer heb nu in ieder blok 4 gaatjes achteraan geboord en 4 gaatjes bovenaan mijn blokken hangen buiten de kooien heb nu 8 koppels op eitjes hopelijk komen er een paar uit die van mijn lutinos heb ik al mogen weggooien nu


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2015-01-21 - 23:23:17 send message to arjandaf

doen je vogels zelf door badwater mee naar binnen te nemen, heb het zelfde gehad en nog steeds, ook in de tijd ik ruim 100 jong op stok had in 1 seizoen


dirkp106
Website Member
Posts :84

Website Member
2015-01-22 - 09:13:04 send message to dirkp106

Sommige kwekers gebruiken pvc buizen als nestkast voor papegaaien. Worden deze dan ook niet nat? of is het dan ook voldoende als je aan de bovenkant wat gaten maakt?


nigrigenis13
Website Member
Posts :74

Website Member
2015-01-22 - 13:28:24 send message to nigrigenis13

ik geef geen badwater dus is het niet daardoor dat het nat komt de nestkastjes zijn gemaakt uit multiplex heb gelezen dat dit waterbestendig is neemt geen water op maar bij mij begint er al schimmel aan de binnenkant te groeien



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 222 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede