Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kaketoes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kaketoes
kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2014-12-23 - 18:11:57 send message to kamervoliere

heb mijn plannen gezet om volgend jaar een koppel onverwante rose kaketoes aan teschaffen nu zie ik dsat er veel ondersoorten zijn hoe groot is de kasns dst je verschillende ondersoorten koppelt en is dit een probleem,wil zoals ik altijd doe jonge vogels te kopen iemand tips? vind persoonlijk de inca s ook super maar wat zijn daar de prijzen van en zijn deze net zo ""rustig""als de rose.


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2014-12-24 - 13:26:18 send message to frehen

Hallo wie zegt dat het rustige vogels zijn heb zelf ook een koppel het zijn levedige vogels die veel spelen en daar hoort ook geluid bij.Als ze hun zin niet krijgen kunnen ze echt schreeuwen.Zijn de vogels in broedstemming dan kunnen ze echt krijsen maar er zijn natuurlijk ook koppels die minder geluid maken maar daar moet je geluk mee hebben.En wat inkas betreft die kun je wel een beetje met roses vergelijken alleen de prijs is een beetje anders.Een koppel inkas gaat al snel naar de 5000.fijne feestdagen gewenst freek.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2014-12-25 - 09:10:55 send message to kamervoliere

dank voor e info en jij ook fijne dagen gewenst,maar heb nog geen antwoord ivb met de verschillende ondersoorten zijn er veel verschillende ondersoorten in de omgang hier in nederland?


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2014-12-25 - 11:34:45 send message to frehen

Hallo van die ondersoortenzou ik het zo niet weten .Je zou zeggen dat er hier in nederland maar 1 soort is want er word altijd gesproken over rose kaketoes.Er word nooit gevraagt naar een ondersoort.groetjes freek


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2014-12-25 - 12:21:59 send message to kamervoliere

oke,ik las op de site vogelproblemen over een paar soorten sommige zijn kleiner en anderen minder rose en er zijn er met een andere kleur irisring elke soort komt voor in een ander gebied in australie


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2014-12-25 - 12:32:17 send message to frehen

Klopt dat weet ik maar er word nooit gesproken dat ze hier te koop worden gevraagt of aangeboden.Als je een koppel koopt kun je het altijd even vragen.Maar onderschat het lawaai niet dat ze maken.Als je geen indirecte buren hebt is het natuurlijk geen probleem.groetjes freek


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2014-12-25 - 12:50:20 send message to Antony

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Over ondersoorten hoef je je niet druk te maken. Die zijn er inderdaad maar, na dat de import een halve eeuw geleden stopte, is er nooit opgelet. Met andere woorden: indien aanwezig geweest (ik denk minimaal twee) zijn ze zeker door elkaar gekweekt. Uiteraard verschillen de vogels hier onderling nog wel eens maar dat is puur toeval en zeker niet op raszuiverheid gebaseerd.
Ik sluit me aan wat geluid betreft: kunnen lawaaierig zijn al vind ik het nog wel gaan. Dit is nogal persoonlijk denk ik. En inderdaad kun je voor de prijs van één paar inca's een kolonie rose's kopen.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2014-12-25 - 19:42:27 send message to kamervoliere

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

oke dank voor de info,tot nu toe vinden de buren het geluid van mijn vogels geweldig met name de halsbanden en een haan)heb dus geluk met mijn buren dus verwacht hierin geen problemen.


casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2014-12-27 - 09:56:27 send message to casehulsebosch

De vele ondersoorten van de Rose zijn er in totaal drie.
De verschillen tussen de ondersoorten is in de vrije natuur duidelijk te zien en daar is geen dna voor nodig.
Helaas zit ik op het moment in de kou in Nederland en niet thuis Down Under anders zou een paar foto's zeker duidelijk hebben gegeven.Ik heb hier maar beperkte internet.

Groet, Kees, Amsterdamage


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2014-12-27 - 12:22:19 send message to kamervoliere

als je weer eens down under bent zijn fotos van de verschillen welkom.


casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2014-12-27 - 15:57:05 send message to casehulsebosch








ik had er nog wel een paar meegenomen op vakantie. het meerendeel ligt echter thuis in NZ.

Groet, Kees, Amsterdamage


Dit bericht is door moderator Daniel aangepast

kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2014-12-28 - 10:44:54 send message to kamervoliere

oke dankje,je ziet het verschil duidelijk.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2014-12-28 - 12:54:23 send message to henkdelaat

Heeft de gekleurde washuid om het oog niet te maken met het broedrijp worden??

Ik heb er ook één zitten daarbij kleurt de washuid ook rood om het oog.

Bij de andere koppels kleurt dit ook maar is een stuk minder.

Henk.


roseland
Website Member
Posts :51

Website Member
2014-12-28 - 16:03:00 send message to roseland

kuhli rose zie je hier niet

wij hebben hier een mengelmoes van de twee andere soorten

zie ook http://members.westnet.com.au/yowerweena/galah.html



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 261 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede