Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > catharina lutino jong? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


jankroes
Website Member
Posts :26

Website Member
2014-06-18 - 01:20:59 send message to jankroes

op de catharina studiegroep forum krijg ik ook als reactie dat volgens de verervingstheorie het onmogelijk is omdat bijde ouders het turquoise factor bezitten


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2014-06-18 - 01:56:49 send message to mreyder

tja, is in theorie dus ook onmogelijk, praktijk wijst echter toch anders uit....


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2014-06-18 - 20:38:36 send message to P.Rooth

mooiste vind ik dat de verevings theorie slecht een theorie is die nu weer achterhaalt is door een liefhebber die dit ook kan aantonen

Fijn dat het gedeeld is zodat een ander die hetzelfde overkomt een houvast heeft

Paul



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2014-06-18 - 20:58:30 send message to Daniel

Paul een wetenschappelijke theorie is meer dan wat we in het dagelijks leven onder dat begrip verstaan. Het is een coherente groep van opvattingen die ondersteunt worden door empirisch bewijs. En wat we weten over vererving is nu nog niet weerlegt.

Wat er in dit geval aan de hand is durf ik ook niet te zeggen. We weten dat bepaalde vogelsoorten de vorming van een ei na bevruchting kunnen uitstellen. Er zijn aanwijzingen dat er ten minste 1 parkietensoort (Neopsephotus bourkii) tot hetzelfde in staat is. Of Catherinaparkieten dit ook kunnen zou een interessante onderzoeksopdracht zijn.

Verder weten we dat organismen ongewenste mutaties proberen te corrigeren. Daarnaast is de meiose een stuk "chaotischer" dan we eerst dachten waarbij regelmatig stukjes chromosoom afbreken: wat voor veel kwekers leidt tot het bekende crossing-over.

Mijn eerste vraag aan de kweker zou echter zijn: Weet je echt heel zeker dat er geen andere man bij die pop heeft gezeten? Of is het mogelijk dat iemand een ei verlegd heeft? Vaak is de eenvoudigste verklaring namelijk de correcte.


jankroes
Website Member
Posts :26

Website Member
2014-06-18 - 22:10:15 send message to jankroes

Dat er een andere man bij de pop heeft gezeten kan worden uitgesloten jonge.pop van vorig jaar man ook van vorig jaar altijd samen gezeten zonder andere catharina.
Wil best dna van de ouders en jong afstaan voor onderzoek als dat mogelijk is.
Ik ga volgend jaar een turquoise tegen dit jong zetten ben benieuwt wat hij vererft


jankroes
Website Member
Posts :26

Website Member
2014-06-20 - 10:25:59 send message to jankroes

Wat moet zal ik doen ik heb nog een koppel in dezelfde kleurcombinatie kan deze van poppen wisselen of gewoon bij elkaar laten zitten wat is jullie advies



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede