Hallo kwekers ik heb nu al een tijdje een koppel grijze zitten,die hebben een binnen en buiten verblijf.nou hebben ze in het verleden nog nooit buiten gezeten.omdat ze altijd in een kweekkooi hebben gezeten.maar tot de dag van vandaag heb ik ze nog nooit buiten gezien.WIE HEEFT ER VOOR MIJ EEN GOEIE TIP???om ze wel naar buiten tekrijgen?ik weet zeker als ze eenmaal 1 keer naar buiten gaan dat ze dat dan blijven doen.alle tips zijn welkom.mvgt
Een stok door de opening naar buiten steken zodat ze gewoon naar buiten kunnen wandelen en niet moeten springen of vliegen om bij de opening te geraken. En ze erheen lokken door in de opening iets lekkers te leggen. Zonnebloempitten of een okkernoot bv.
Bedankt voor jullie reactie.ze zijn van 2006.maar altijd in een donkere schuur gezeten.ik heb een boomstam van voor naar achteren liggen die precies onder het luikje eindigt.dus ze lopen hem zo naar buiten hahaha.we wachten het wel al.mvgt
Is de buiten volière erg licht dan ben ik niet echt bang dat ze weigeren om naar buiten te gaan
Heb zelf ook grijzen gehad die 3 jaar in het nachthok gebleven zijn een handje helpen om ze naar buiten te zetten gaf geen fluit ze waren eerder binnen door het invlieggat dan ik door de deur
Ze weten de weg wel maar vinden het binnen blijkbaar fijner
Toen ik mijn grijze roodstaarten kocht hadden ze 8 jaar in een kleine kooi in een donker hok doorgebracht. Hier kregen ze een binnenhok van 1m x 1,5m en een ruime lichte buitenvolière van 1,8m x 3,5m. Ik heb hen na een paar maand in het binnenhok naar buiten kunnen lokken en daar vonden ze het meteen geweldig. Het kan dus zeker wel.