Hallo.
Ik heb een kooi, model kistkooi h 140 b 200 d 50 in mijn vogelverblijf daar wil ik graag 2 koppeltjes gould amadine in gaan houden en proberen te kweken.
Is dat mogelijk ?
gr Jan.
Hallo,
dat wil wel lukken mochten beide koppels gelijk jongen hebben dan wordt de ruimte wel wat klein.
als de jongen zelfstandig zijn dan deze verplaatsen
zelf geen ervaring mee,maar mij mening is met die afmetingen om er 2 kooien van te maken en de koppels apart te houden.maar is maar een gevoel van mij.en zou ik doen
Hallo.
Ik heb de kooi ingericht met natuurtakken en wat kunstplanten en vanmiddag 2 koppeltjes gehaald een zwartkop en een roodkop en uiteraard 2 broedkastjes.
Het is wel heel wat anders dan mijn kooien met kromsnavels,maar het is een prachtig gezicht.
gr Jan.
Uiteraard?
In principe zou U ten minste twee nestgelegenheden per koppel moeten aanbieden.
Hang ze wel op vershillende hoogten want research hier Down Under heeft uitgewezen dat het ene paar wel dominant over het andere is.
Algemeen gesproken moeten tropen wel in oneven aantallen worden gehouden ie 1,3,5 koppels.
Zelf zou ik ze liever per koppel houden. Dan is er ook meer controlle over kopkleur en enventuele mutaties. Een kooi van 1 meter lang is een goede maat en kweken ze eenmaal dan zijn het net konijnen.