Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > halsbanden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : halsbanden
kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2014-03-13 - 15:32:17 send message to kamervoliere

ik heb een koppel halsbanden van 2013,nog geen jaar oud.ze zijn nu al aan het voeren en de pop zit al klaar voor de man.is dit normaal.verwacht dat ze straks gewoon de eitjes op de grond laat vallen van de stok.weet dat als je geluk hebt ze het doen en vruchtbaar zijn na 2 jaar.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2014-03-13 - 18:56:04 send message to gerrit1950

neem maar 3 jaar, in het allerbeste geval 2 jaar.
Mocht jouw pop toch eieren leggen, dan is de kans heeeeel groot dat ze onbevrucht zullen zijn, daar de man nog niet kweekrijp is, in het Vlaams gezegd: hij steekt nog niet.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-03-13 - 19:36:37 send message to P.Rooth

Edelparkieten kunnen zelfs al na een paar maanden beginnen te baltsen en voeren
Heb dat bij mijn Halsbanden vaak gezien en daar kan je ook de jonge mannen aan herkennen
Pruimenkoppen baltsen en voeren ook gelijk de Halsbanden en heb nog een paar van 2013 zitten waarvan de mannen nu voluit aan het baltsen en voeren zijn
Is gewoonlijk ook het enigste wat er gebeurd zeer sporadisch legt een pop eieren en broed daar de hele tijd die er voor staat netjes door maar stapt dan van de eieren omdat er niets uitkomt

Is trouwens wel een goed teken voor volgend jaar wie weet heb je dan broedresultaten

Paul


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2014-03-13 - 21:33:34 send message to koi13

inderdaad klopt het wel dat poppen al in het tweede jaar eieren leggen en broeden maar de man zal zeker nog niet bevruchten. lijkt wel goed voor 2015. Succes alvast gewenst.



kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2014-03-14 - 15:56:16 send message to kamervoliere

oke,dank voor de antwoorden.en idd ben nu wel verzekerd van een klikkend koppeltje.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2014-03-15 - 12:57:08 send message to parrotmaniak

Wanneer is de beste tijd om het blok inte hangen bij een koppel halsbanden van 2012, zou dat nu al kunnen of kan ik beter nog een mnd wachten met het oog op de vrucgtbaarheid van de man ?


koi13
Website Member
Posts :240

Website Member
2014-03-15 - 14:43:02 send message to koi13

Vandaag. Normaal half maart. En halsbanden van 2012 kunnen het al doen. Mannen misschien nog niet helemaal geslachtsrijp. Maar het is te proberen waard.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2014-03-16 - 18:54:09 send message to P.Rooth

Blokken verstrekte ik bij mijn Halsbanden half feb wel het invlieggat grotendeels dicht gemaakt met dun plaatje hout wat ze zelf open moesten knagen wat weer goed voor de broeddrift is

Halsband mannen kunnen best bevruchten net als Pruimekoppen dat kunnen is wel een kwestie van conditie , ruime lange volières en optimale voeding .

Met Halsbanden van 2 jaar kweekte ik net zo goed als met vogels van 3 jaar was geen verschil in

Wat wel verschil maakt is wanneer de vogels als 2 jarige al prima kweekvogels zijn dat ze na enkele jaren 2 legsels grootbrengen per jaar en dan moeten ze wel vroeg de blokken ter beschikking hebben .

Paul



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 245 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede