Ik kweek collis maar de laatste tijd heb ik van de 5 bevruchte eieren slechts het eerste ei dat uitkomt en de andere 4 blijven in hun eitje zitten en sterven af. Dit komt voor bij verschillende koppels. Weet iemand raad?
Is wat weinig om een advies of reden waarom te geven
Graag meer over wat de vogels te eten krijgen verwantschap broedgelegenheid wat wordt er aangeboden als nestmateriaal enz enz
Ik houd mijn koppels in broedkooien van 80op40op40cm met een broedblok. Als nestmateriaal geef ik beukenschilfers in de blok (die ze dan fijnbijten).Ze krijgen neophema mengeling als voeder (onbeperkt) met eivoer van King. Alle dagen proper water. Ze zijn zeker onverwant en komen van verschillende kwekers.
Droog materiaal in een blok bij roseicollis kan zeker de oorzaak zijn dat eieren indrogen
Geef verse wilgentakjes zijn eigenlijk onontbeerlijk voor de juiste vochtigheidsgraad wat ze dan zelf kunnen regelen
ja das prima nigrigenis Maar wat moet dat water vast gaan houden, niet die droog gebakken beuken snippers. juist dat wilgentakken ( schors) nest. houd het vocht vast