Hallo,
momenteel heb ik nog een vrije voliere waar ik graag een koppel vogels in zou steken ik had gedacht aan koppel hoodedparkieten of bonte boeren of pruimkoppen. Zijn er nog andere voorstellen van vogels die niet al te veel lawaai maken?
Is net wat medaar al aangaf hoe groot/klein is uw volière ?
koppel hooded parkieten is het niet echt de juiste tijd van het jaar voor om die aan te schaffen deze komen en/of zijn nu volop in broedstemming of hebben reeds de 1ste eieren
Bonte boeren zijn geen schreeuwers maar de broedtijd is daar
Pruimkoppen. zijn nog niet helemaal in broedstemming maar binnen een maand is het de broedtijd tenzij u een paar jongere vogels aanschaft 2013 doen dit jaar niets 2012 kunnen het dit jaar doen en ouder is gewoonlijk midden volgende maand de 1ste eieren die gelegd zullen zijn
Alles staat of valt met de afmetingen van uw volière
Wat heb je voor vogels?
Hooded parkieten zijn vogels die van rust houden dus deze in de buurt van Zuid Amerikanen houden is niet aan te raden. Wel is het een mooie sierlijke vogel. Pruimekoppen zijn wat minder gevoelig voor herrie en ook zeer sierlijk. deze vogels zijn er ook in kleur mutaties dus wel leuk om split vogels te kopen en hopen op een eigen kweek mutatie kleur.
Een bonte boer is ook een leuk vogeltje voor in een vlucht. ze vliegen wat minder dan de parkieten maar ze zijn wel levendig.
andere suggesties: rosellas, 28ts, barreband parkieten. allemaal soorten die het leuk doen in een vlucht.
Is trouwens uitkijken welke soorten naast elkaar geplaatst worden geen psephotus ( hooded , roodrug ) naast elkaar en ook niet naast rosella's zorg tevens voor dubbel gaas as het ff kan