´k Ben wel eens bij iemand geweest die deze twee soorten in dezelfde ruimte kweekte. Hij had bij beide soorten jongen.
Taranta´s zijn stille jongens. Daar zullen andere vogelsoorten dus geen last van hebben. De xanthops zou ik alleen niet onverwarmd laten zitten. Dat is bij taranta´s geen probleem.
de vogels zitten binnen,maar ik heb minder jongen dan normaal..voor dat ik xanthops had..bij xanthops wel jongen,maar taranta veel minder..
ik heb niks veranderd verder,niet met verlichting of voer...
Het feit dat het samenhouden van deze twee soorten hier en daar blijkbaar niet mis gaat wil niet meteen zeggen dat het om die reden geen risicovolle situatie is!
Met name xanthops (Genus Forpus in algemene zin eigenlijk) kunnen geheel onverwacht en vooral zeer fel uit de hoek komen.
Een en ander uiteraard wel mede afhankelijk van de beschikbare ruimte.
Persoonlijk zou ik deze soorten gescheiden huisvesten.
In dezelfde ruimte betekend toch wel apart van elkaar neem ik aan?
Xanthops zijn erg agressief, ik heb er diverse jaren mee gekweekt, met 5 koppels afwisselend in kweekkooien en in volières. Laat jonge mannen geen dag langer dan noodzakelijk is bij de ouders. De reden dat ik ze weg heb gedaan was hun agressie en met name het doden van hun jongen.
alle vogels zitten in grote kooien of rennen..en uiteraard per koppel..
ik weet dat ze agressief kunnen zijn...maar dat kunnen taranta's ook...
vrgr richard