Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grijze roodstaarten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grijze roodstaarten
Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2013-12-09 - 18:58:11 send message to Erik D.

dit jaar had ik gehoopt een ronde te kweken met mijn grijze maar noppes ze gaan samen de blok in voeren zich liggen te knuffelen maar eieren vergeet het maar of doe ik iets verkeerd tips altijd welkom nu ik hoop volgend jaar beter mvg erik d


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2013-12-09 - 20:00:26 send message to Jan van Dessel

Hallo Erik.
Ik geloof niet dat ze bij jou wat te kort komen, dus blijven hopen en geduld, succes.
gr Jan.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-12-09 - 20:09:23 send message to P.Rooth

Heb een 'nieuw' stel opgezet en wanneer ze willen mogen ze , zijn geen automaten waar je een knaak ingooit en gelijk resultaat hebt

Goede voeding met voldoende calcium in de voeding een rustig plekje met een geschikt blok wat zo hangt dat er weinig tot geen licht in kan komen en dan is het afwachten al koop je een kweekstel het blijft geduld betrachten

Paul


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2013-12-09 - 21:15:11 send message to Erik D.

ik geef mijn vogels een mengeling van 4 verschillende soorten papegaaien voer daarbij doe ik nog eens op 20 kilo 1 kilo gedroogde vruchten bij krijgen calcium in het water wildzang eivoer met er bij vit e en spirulina onder het voer doe ik tarwekiem olie mijn vogel collegas zeggen vaak dat ik mijn vogels te veel verwen maar ik denk dat mijn vogels niets te kort mogen komen


michielhartjes
Website Member
Posts :71

Website Member
2013-12-09 - 22:11:54 send message to michielhartjes

Mijn ervaring met grijze: ook al denk je een goed koppel te hebben wat goed klikt. wil het nog niet zeggen dat je een koppel hebt wat jongen gaat produceren. ik heb geleerd van een ervaren grijze kweker om een pop uit meerdere mannen te laten kiezen. Moet zeggen werkt wel. Ook zijn er poppen die geen keuze kunnen maken en dat het jaren duurt voor ze een partner vinden waar ze zich mee willen voort planten. als ik nu een nieuw koppel opzet, zet ik 1 pop bij 2 mannen. wat ik nu bij al mijn koppels probeer.


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2013-12-09 - 22:20:43 send message to jp57

Ik zie op je voliere dat de ingang van broedblok de voorkant van de voliere is dus kant waar jij eerst te zien bent. draai de blok eens met de ingang weg van de voorkant en het licht.
gr, johan


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2013-12-11 - 11:32:21 send message to J.ten Wolde

Licht maakt niet uit en of ze je zien ook niet.
Een koppel doet het of niet
Het kan jaren duren voor ze ook maar 1 ei leggen en het toch goed klikt tussen die twee.
Het koppel wat ik heb zitten zit in een voliere kunnen van binnen naar buiten en andersom.
Geduld is een schone zaak ook al duurt die meer dan 6 jaar voor ze daadwerkelijk tot leggen overgaan.
Mijn koppel had ik een jaar of 8 alvorens ze een ei hebben gelegd


jopi
Website Member
Posts :7

Website Member
2013-12-29 - 15:01:38 send message to jopi

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Wij hebben nu sinds 3 jaar een koppel edels van 10 jaar oud.
Destijds gekocht omdat het een bewezen koppel was.
Bij ons is er nog geen ei gelegd.
Ze hebben en ruim binnenhok en kunnen naar buiten.
We geven ze 5 dagen smorgens pellets van Zupriem en groente met fruit of gekiemd zaad.2 dagen zaad en verder groente en fruit.
Het zijn beide geen uitgesproken eters.
Wie heeft ervaring en kan ons wellicht verder helpen?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 176 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede