Ik heb wel eens gemerkt dat bij de A21/19 poppen of soort larven kunnen zitten onder de dekselrand.Nu merk ik dat ik ook in huis regelmatig van die motjes tegenkom. Kleine beestjes maar toch storend. Zouden die ook in zaden of pellets kunnen zitten?
Ik heb cona corn parkieten zaad en hier komen ze ook uit.
als er een paar vliegen vermenigvuldigen ze zich heel snel. Ik heb bij de locale dierenwinkel strips gekocht die feromonen uit scheid en hier komen de mannetjes op af. deze plakken aan de strip vast en de voortplanting stopt. daarna nog een 2de plaatje plakken om de laatste ook te lokken en ze zijn weg. echt goed wekende strips.
als je de eerste plakt is het na 5 minute een geweldig gezicht de motjes komen allemaal tegelijk te voorschijn en naar het stripje toe.
groetjes egon
Deze motjes komen niet alleen in nutribird voor in vele pellets komen van die kleine motjes voor en is oud voer
Zelf meegemaakt dat zelfs in de koelkast kleine larfjes in een glazen afgesloten schaal kwamen
Moest dat spul maar in de vriezer doen dan zijn de larfjes dood
Degelijke verkopers raken niets meer aan mij kwijt
hey compadre ik wist dat er nog een post was over dit item dus heb hem ff opgezocht.
Swanny (Eric) heeft een oplossing tegen de motjes misschien hebben ze mijn strips niet en kun je deze lead gebruiken.