Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Transportpapieren particulier vanuit Frankrijk Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2013-10-26 - 12:17:05 send message to compadre

Ik ga volgende week wat papegaaiachtigen meenemen voor een kennis in Frankrijk. Zou ik dan ook zo'n probleem kunnen verwachten? Ik vraag de kennis om een mail op te stellen in het Frans met uitleg en vermelden dat hij al eigenaar is, wat ik dan uit zal printen. Hoop dat dit voldoende is.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2013-10-26 - 12:45:51 send message to henkdelaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb vorige week ook een formulier moeten tekenen voor een man uit Belgie die een amazone bij mij op was komen halen.
Hij vertelde dat de politie bij hem was geweest om de vogels + aankooppapieren te controleren schijnt op dit moment een hot item te zijn in Belgie.

Op de belgische verkoop site Kapaza.be mag je sinds enkele maanden ook al niet meer adverteren met papegaaien.

Henk.


Bram Jansen
Website Member
Posts :46

Website Member
2013-10-26 - 12:54:43 send message to Bram Jansen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nee, ook invoer is hier bijna onmogelijk.
Het ligt eraan Dirk, en anderen, of je "gezien" wordt.
Dat is natuurlijk overal zo, als je gezien wordt en je treft dan ook nog eens een ambtenaar die zichzelf wil laten gelden, ben je gewoon de sjors.
Ik had 5 jaar geleden 20 gewapende douane en politie ambtenaren over de vloer. Die deden een inval omdat iemand die bij mij was wezen kijken een telefoontje had gepleegd en had gezegd dat ik 65 met uitsterven bedreigde vogels had. Een volslagen leugen! Maar mijn koppels Grijze roodstaarten, Ducorps Kaketoes, Edelpapegaaien, bonte boeren, Rose kaketoes etc. zijn toen op hondse wijze in beslag genomen. Wij zijn in dit land meerdere malen gearresteerd omdat we liefhebbers zijn.
Mijn vogels ben ik kwijt. De meeste zijn dood zeggen ze, maar de leiding van het dierenpark waar ze zaten is opgepakt wegens diefstal en handel in met uitsterven bedreigde soorten dieren. Mijn vogels zijn dus onder toeziend ook van de Franse overheid verhandelt. Ook vinden Douane en bij de prefectuur het normaal dat de vogels dood zijn, want papegaaien worden toch niet zo oud zeggen ze.

Ik zeg dit niet omdat ik dit verhaal "kwijt" zou willen, ik schrijf dit hooguit om jullie ervan te doordringen geen zaken te doen met Fransen, als je een echte vogelliefhebber bent, verandert het acuut je leven. Ik ben nooit met politie in aanraking geweest, hier in Frankrijk ben ik in een politie cel opgesloten omdat ik volhoud een vogelliefhebber te zijn.

Doe er je voordeel mee!


compadre
Website Member
Posts :184

Website Member
2013-10-26 - 15:14:01 send message to compadre

@ Henk, is in Belgie ook zo. Laatste keer vertelde een kweker mij dat hij ook voor elke vogel een formulier moest invullen.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2013-10-26 - 15:56:00 send message to Rogert

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dank voor de info, wat is prefectuur?

En wat als je vanuit Spanje door Frankrijk en België heen moet rijden?


Bram Jansen
Website Member
Posts :46

Website Member
2013-10-26 - 17:19:31 send message to Bram Jansen

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

De prefect is een soort commisaris van de koningin.
De prefect heeft onder andere bijna alle vergunnings uitgifte onder zich. Dus aanvraag voor een reisdocument moet bij de Direction Service Veterinaire (D.S.V.) worden gedaan. En die D.S.V. valt onder de prefect. Makkelijker kan ik het haast niet uitleggen.

Met vervoer moet je Frankrijk gewoon zien te vermijden, want ook als je vanuit Spanje reist heb je je aan Franse wetten te houden.

Mijn vogels waren een onderdeel van mijn verhuizing en dan mag je, Europees en Frans wettelijk de vogels gewoon mee nemen. Ik ben echter al 5 jaar bezig dit aan diverse rechters uit te leggen. Frankrijk heeft maling aan Europese wetten zoals je misschien wel weet en rechters lachen je hier gewoon uit.

Probeer dus, dat de huidige eigenaar de vogels naar de grens brengt of laat brengen, dat is echt het beste. Je kunt daar beter goed voor betalen als je leven laten verwoesten door de Fransen.
Want nogmaals, als je niet aan hun wetten voldoet val je onder het strafrecht. Het zelfde als een grote crimineel dus. Dan word je hier gezien als een Holledertje.


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-10-27 - 13:16:39 send message to enkeling

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bij transport/vervoer van dieren/vogels hoeft men eigenlijk rekening te houden met drie belangrijke argumenten/eisen.
Zeker als dit gebeurd via eigen/persoonlijk vervoer/auto.

(1)De plaatselijke/lokale wetgeving van/bij vertrek/thuisbasis van de vogels.
Bijvoorbeeld: Frankrijk of Nederland.

(2) De plaatselijke/lokale wetgeving van/bij doorreis van de vogels.
Bijvoorbeeld: Belgie.

(3) De plaatselijke/lokale wetgeving van/bij aankomst/eindbestemming van de vogels.
Bijvoorbeeld: Nederland of Frankrijk.

Wanneer men aan al deze argumenten/eisen voldoet is er geen enkel probleem wat betreft uitvoer of invoer.

Zorg in de eerste plaats, wat Nederland betreft, dat men met alles in regel is wat Nederlandse wetgeving betreft.
Zoals: Vervoersvergunning, vergunning wat vervoermiddel/auto betreft, soort vogels, aantal vogels, bewijs van legale herkomst van de vogels, gezondheidscertificaat, eventueel bewijs van overdracht/verkoop, etc.

Op bepaald plaatsen binnen de EU is een "gewone" vogelring niet voldoende als bewijs van legale herkomst van de vogels.

Zo is/bestaat er in Frankrijk onder andere een ringplicht voor vogelsoorten wildvorm/wildkleur die voorkomen op/bij appendix II (Cites II/Bijlage B)
Ringplicht betekent officieel erkende gesloten vogelringen die geregistreerd zijn.
Bij "gewone" vogelringen in Nederland en of Belgie/Vlaanderen is dit niet het geval.
Vandaar onder andere de eventuele Franse juridische/gerechtelijke discussies.

Dat is onder andere een van de redenen dat men er Internationaal op aandringt om vogelsoorten die voorkomen op/bij Cites/Bijlage te ringen met een vogelring die officieel geregistreerd is.
Of te voorzien van een officieel erkende chip.
Voor Nederland betekent dit de zogenaamde NL ring.
Zeker als het gaat om vogelsoorten/ondersoorten wildvorm/wildkleur.
Juridisch/gerechtelijk is dit niet verboden.

Dan zal de uitspraak van een bepaalde rechter eventueel geen verdere invloed hebben wat betreft tropische vogel/vogelsoort (Japanse nachtegaal) wordt aanzien/beschouwd als inlandse vogel/vogelsoort.
Dan is die tropische vogel/vogelsoort (Japanse nachtegaal) correct geringd volgens de Wetgeving Inlandse vogelsoorten.

PS. Domestiques betekent in Frankrijk gezelschapsdier/huisdier (positieve lijst).
Non domestiques betekent in Frankrijk hobbydier (paarse/onranje lijst).

Al blijft het moeilijk, om vanop afstand, informatie te verschaffen, als men de juiste achtergrond/toedracht niet kent.







Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2013-11-18 - 19:44:13 send message to Rogert

De vogels zitten in hun nieuwe verblijf, eten goed maar zijn wel heel erg gestrest. Hopelijk neemt dat nog af als ze ook naar buiten kunnen.

Van de zes dieren wordt er volgende week eentje opgehaald door iemand die een losse man heeft zitten. Zo kunnen we de soort wat breder verspreiden in Nederland.

Mogelijk ontvang ik zelf ook nog vers bloed voor nog meer genetische variatie.

Helaas heeft een koper dat ook een koppel zou overnemen niets meer van zich laten horen. Hoe meer mensen deze soort houden hoe meer kennis er vergaard wordt en des te populairder deze soort word. Ik heb wel wat reacties ontvangen naar aanleiding van mijn advertentie. Dus de interesse is er.

Tijdens het transport geen problemen gehad met overheidsinstantie. De regelgeving in Frankrijk is best oké. De kweker moet zijn administratie goed op orde hebben wil hij vogels mogen houden. Op deze manier is het veel duidelijker waar dieren blijven en is het veel beter te controleren of dieren goed gehouden worden.
Ik had ook transportpapieren mee. We zijn niet aangehouden dus deze zijn niet gecontroleerd. Maar volgens mij moet het goed komen als ik aangehouden was.

Ik heb nog geen foto's kunnen maken ivm de stress. Deze volgen nog.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 247 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede