Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Reptielenbeurs in Zwolle 08-09-2013 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Reptielenbeurs in Zwolle 08-09-2013
Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-09-09 - 20:55:09

Gister heb ik samen met mijn zoontje de reptielenbeurs in de IJsselhallen in Zwolle bezocht.

Wat een verademing! Toen ik kwam aanrijden bij de IJsselhallen zag ik in eerste instantie maar een paar auto's staan. Met drie tellen was ik binnen. Er liepen daar denk ik hooguit zo'n 200 man.

Alles zag er superstrak uit. Geen gerook, geen lawaai, geen geduw, geen gegooi met lopers,
alles superschoon. Een oase van rust. Alle reptielen zaten er keurig bij en de Latijnse benaming, prijs, eigenschappen en soort voedselopname stonden keurig op alle bakken en terraria vermeld.

Erg mooi om deze dieren te zien. Slangen, hagedissen, leguanen, gekko's en inheemse
en exotische knaagdieren zoals allerlei soorten muizen, degoe's. Uiteraard ook veel dieren
die zowel levend als ingevroren als voederdieren worden aangeboden.

Vergeleken met een vogelbeurs is alles op een reptielenbeurs vele malen beter geregeld.

Was in ieder geval een leuke een leerzame dag! Een aanrader! Ook voor de vogeliefhebber.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-09-09 - 22:51:36

Ik ken het gevoel Rik, en ik moet je gelijk geven. Ik heb een paar jaar geleden op uitnodiging de grote reptielenbeurs in Houten bezocht en precies dezelfde indruk gekregen als jij: Alles ruim, schoon en licht opgezet. Geen gedrang en mensen die even een stapje opzij zetten als er kinderen naar de dieren willen kijken.

Een voorbeeld voor de vogelbeurzen!


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2013-09-09 - 22:57:48

Geen opmerking, wel en vraag.
Is de reptielenbeurs niet vele malen kleiner dan een vogelbeurs a la Zwolle?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-09-10 - 12:45:45

Geen gerook, geen lawaai, geen geduw, geen gegooi met lopers,

Reptielen denk aan geslis van een slang of varaan of welk reptiel dan ook
Reptielen maken weinig lawaai dacht ik en zo
Reptielen en voedseldieren worden toch niet in lopers vervoerd of ben ik dan verkeerd ?
Lopers zijn verboden bij verkoop op een vogelbeurs maar er mee gooien doen alleen idioten en mensen die onverantwoord met reptielen omgaan zijn regelmatig in het nieuws doordat er zo'n lief slangetje of spinnetje ontsnapt is zou niet blij zijn met dergelijke buren

Paul


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-09-10 - 13:30:45

@Paul

Dit topic gaat over het vergelijken van beurzen en niet over de liefhebberijen op zich.

De reptielenbeurs wint qua uitstraling e.d. op (bijna) alle fronten.
Het enige nadeel is dat ze er geen vogels verkopen.wink ;)


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-09-10 - 15:00:51

heb van kennisen die gek op reptielen zijn,gehoord dat het kwa groote en aanbod tegenviel.ze hadden er meer van verwacht.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2013-09-10 - 15:48:15

Ik vind het zoies als "appels met peren vergelijken". 200 bezoekers...

Neemt niet weg dat er vast wat van te leren valt.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2013-09-10 - 19:01:14

Wat ik in ieder geval wil zeggen is dat een dergelijke beurs écht de moeite waard is om te bezoeken. Het is facinerend.
Werkelijk waar prachtig om te zien. Inderdaad kleiner dan een vogelbeurs maar daarom niet minder de moeite waard om te bezoeken.

Over vogels gesproken....er was inderdaad een man met een jonge kerkuil. Een jongen en een meisje stonden op het punt om hem te kopen. Hij zag er zo lief uit en was lekker donzig. Deze uil was vogels de verkoper prima geschikt om in de huiskamer te houden...maar je moest er wel mee bezig. Toen dach ik: 'ja hoor....dan gaan we weer!'. Ik had niet de assertiviteit om mijn snater er in te slaan. Had ik achteraf misschien wel moeten doen.

Wat Paul zegt is wel waar...reptielen zijn totaal andere dieren dan vogels. Persoonlijk heb ik ook meer met vogels. Wel is het merendeel van de reptielen ongevaarlijk. Het kost al moeite om zo'n beest over te brengen na verkoop. Dat moet in speciale thermobakken. Een ontsnapte slang heeft volgens mij geen overlevingskans.

Appels met peren vergelijken? Misschien wel....maar wel een échte aanrader. Ik zal de vogelbeurzen er verder niet meer bij betrekken....maar een reptielenbeurs vond ik een educatief uitje.

Voor mijn zoontje hebben we op het eind nog een slangenvoertje uitgezocht. Gelukkig voor het voertje hebben we geen slang. Zit nu in een kooitje in de huiskamer.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-09-10 - 19:51:08

Ik heb jarenlang in de organisatie gezeten van een geestelijke vogelshow. Ik zeg wel show. Vogels die gekeurd waren stonden wel op rekken, maar een tuinier toverde er een verademing omheen met groen en waterplekjes. Een bijkomende show van ofwel bonsai's, vlinders, mineralen werd ook toegevoegd. In een andere hoek stond een educatieve stand (natuurhoek) met tal van panelen met uitleg en ook een man die je erbij doorheen gidste. Er was ook een "prijskamp"waarbij de jeugd bepaalde vogels en kenmerken moesten opzoeken op de show. Iedereen die kwam zei altijd: "zo we hebben weer alles gehad voor dit seizoen, want de rest is gewoon een stapel kooien.
Men kan er dus best iets van maken!


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-09-10 - 20:38:58

Hi Rik
Slangen hebben in warmere periodes best goede overlevingskansen en in koudere periodes zullen ze instinctief een warm plekje opzoeken sad :(

Vogelspinnen doen dat ook gelet op een nicht van mij die in bad wilde maar voor ze de kraan opendraaide is ze gillend gelijk een sirene de straat op gevlucht ( gelukkig had ze de kleren nog aan )waarna me broer de spin zo groot als een hand hardhandig weggewerkt heeft en die had echt geen overlevingskans meer laugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Ontsnappingen van slangen is net als vogels alleen schrikken mensen minder van een vogel dan zo'n glijdende engerd al dan niet giftig

Paul


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-09-11 - 15:40:25

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als ik op o.a. de beurs in Houten kom lopen daar wel iets meer dan 200 bezoekers wink ;), maar ik onderschrijf onmiddellijk de term 'verademing' als het gaat om de sfeer en beleving van zo'n dag versus een gemiddeld bezoek aan een vogelmarkt.


In de loop der tijd heb ik -ook op dit forum overigens- meer dan eens aangegeven dat 'de vogelwereld' in een aantal opzichten een voorbeeld zou kunnen (moeten) nemen aan b.v. het niveau en de kwaliteit van vakbladen/tijdschriften en de omgang met Internationalisering, met name het gebruik van wetenschappelijke naamgeving.


aanvulling:
op dergelijke beurzen zitten vaak ook wel vogels hoor!
..... maar dan wel met een héééél ander doel'.....


g.j. van zuilen
Website Member
Posts :150

Website Member
2013-09-12 - 12:29:25

Hoeveel mensen komen erbij de vogelbeurs in Zwolle?
Ik denk zelf tussen de 5 en 8000 mensen
Het is natuurlijk wel makkelijker om het overzichtelijk te houden met 200.
Met zoveel mensen, kom je altijd in een rij te staan. Sjouwen met vogels, neerzetten enz geeft wat rommelig gezicht. Maar is natuurlijk ook wel weer mooi gezicht dat er zoveel mensen met deze hobby bezig zijn. Bussen uit alle landen, we mogen trots zijn dat ze naar ons land komen.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-09-12 - 13:22:28

ja het rijmt niet helemaal met elkaar,het mag niet druk zijn en er mogen alleen maar nette mensen komen die niet roken.misschien kunnen deze mensen hun eigen beurs opzetten


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-09-12 - 15:13:51

quote
het mag niet druk zijn


"Druk" is relatief. Het zou mooi zijn, dat als je 8000 man verwacht, de oppervlakte in verhouding staat tot dit aantal bezoekers.
Makkelijk gezegd natuurlijk. Dat snap ik ook wel, maar toch iets om over na te denken?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 134 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede