Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > edel papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : edel papegaaien
kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-05-20 - 16:23:53 send message to kamervoliere

hallo allemaal,
er gaat hier binnenkort flink verbouwt worden ga een afkapping maken van 8 meter lang de breedte is 2,40 ben nog niet uit over de breete van de vlucht die er onderkomt dat hangt ook een beetje van de adviesen af die ik krijg bv moet er een nachthok bij hoe groot moet die zijn enz.graag zou ik hier een koppel edelpapegaaien in houden.de afkapping is aan 3 kanten dicht en van boven natuurlijk alleen de kopse kant van 2.40 breed is open.graag had ik de vlucht dus ook 2,4o breed gehad maar als er een nachthok bij moet dan word het smaller zodat ik langs de voliere kan lopen naar het nachthok wat dan aan de achterkant word gemaakt.dus mijn vraag zijn ze wat winterhard en is een nachthok een vereiste zou zonder nachthok wel een afschutting kunnen maken door deel een schutting te maken waar ze achter kunnen zitten.de meeste info op het net gaat meestal over huiskamer vogels de alle info is welkom


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2013-05-20 - 18:27:23 send message to mreyder

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ze zijn goed winterhard. Toch zou ik wel een nachthok maken, geeft de vogels veel beschutting ook tegen wind. In mijn nachthokken vriest het 's winters bij strenge vorst, nooit problemen gehad bij m'n Edels. Vwb de breedte van een vlucht: ik hield mijn Edels in een vlucht van 1 meter breed en 7,5 meter lang: prachtig gezicht om ze in zo'n vlucht te zien vliegen. 1 meter is voldoende breed voor de vogels, breder oogt natuurlijk wel mooier.


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2013-05-20 - 18:37:05 send message to parkietje1

zowieso een nachthok maken, bij ons zitten de edels ook de winter buiten maar gaan 's avonds in het binnenhok. Daar vriest het wel maar heeft de wind geen kans. Succes verder.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-05-21 - 09:30:18 send message to kamervoliere

oke dat is duidelijk er komt een nachthok bij volstaat een nachthok van 1,40 op 1 meter of moet het groter? dan nog een vraag over de voeding hoe doen jullie dit in de praktijk vriezen jullie al kant en klare fruit maaltijden in oid graag wat tips hoe jullie het doen om ze goed gezond te houden


parkietje1
Website Member
Posts :87

Website Member
2013-05-21 - 18:24:05 send message to parkietje1

Hoi.
Ons zelfgemaakte eivoer vriezen we in , fruit, mais, paprika, appel, rozijnen, kikkererwten of bonen voegen we later aan het eivoer toe. Verder geven we onze edels 2 maal per week loriepap over het eivoer waar onze edels dol op zijn. Daarnaast krijgen ze een zaadmengeling van Versele en Laga.Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het anders doen en waar het ook prima gaat maar onze edels gedijen hier prima op.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2013-05-22 - 16:59:02 send message to kamervoliere

oke bedankt parkietje



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 98 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede