Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Valkparkiet waterige ontlasting Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Valkparkiet waterige ontlasting
Jelke_x
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-03-29 - 16:41:24 send message to Jelke_x

Beste,

ik heb een tamme valkparkiet (pop) genaamd Tjico.

Zij is ondertussen bijna 7 jaar oud. Eigenlijk heeft zij al heel haar leven last van waterige ontlasting. De VA heeft nooit iets gevonden in haar ontlasting, 3 antibiotica kuren hielpen ook niks ... Ze is verder heel actief, eet goed, ziet er prachtig uit. Het lijkt me niet dat ze er last van heeft, ze is eigenlijk op al die jaren nooit ziek geweest.

Maar nu sinds 2 weken gaat het echt de extreme kant op, om de 10min gaat ze drinken en het zijn echt hele plassen die ze laat vallen ... Het volume drinkwater in het bakje verdwijnt als sneeuw voor de zon!

Ik ben sinds vandaag gestart met het voeren van Beaphar Xtra vital (zaden en eivoer door elkaar). Dit lusten ze allen heel graag, enkel mijn portemonnee niet zo laugh :D Maar als dit misschien helpt ...

Ik ben echt ten einde raad ... Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Want als ik weer naar de VA ga wordt ze weer volgepropt met antibiotica en dit is ook niet goed voor haar!

Groetjes


lorii
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-03-29 - 17:30:20 send message to lorii

Welke kleur heeft de ontlasting? of is het echt alleen maar water?


Jan van Dessel
Website Member
Posts :386

Website Member
2013-03-29 - 18:13:50 send message to Jan van Dessel

Hallo.
Heb dat wel eens met een twenty eight parkiet gehad.
Bleek een nier afwijking te zijn, was niets aan te doen jammer.
gr Jan.


Jelke_x
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-03-29 - 18:50:19 send message to Jelke_x

Gewoon doorzichtig, maar als het opdroogt zijn het witte plekken op de vloer... Er zit wel precies een groen wormpje in, de eigenlijke kaka om het zo te zeggen :d


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2013-03-29 - 19:43:08 send message to P.Rooth

Probeer eens wat biogarde Yoghurt door haar eten te doen kan een te lage zuurgraad zijn waardoor de voeding er doorheen racet

Paul


lorii
Website Member
Posts :40

Website Member
2013-03-29 - 21:28:00 send message to lorii

Misschien toch nog is een staaltje mest laten controleren voor toch de oorzaak te kennen voor je medicatie gaat geven.


muske
Website Member
Posts :1

Website Member
2013-04-05 - 20:38:27 send message to muske

Hallo,
Wij hebben hier ook z'n valkparkiet. precies dezelfde symptomen als jij beschrijf.
Volgens de va is gebleken naar onderzoek, het een nier beschadiging dit waarschijnlijk opgelopen door teveel aan eiwitten in de voeding. hier kun je niks meer aan doen. Ze kunnen er oud mee worden.


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2013-04-12 - 11:21:44 send message to KeesdeJongh

Het zou inderdaad een afwijking in de nieren kunnen zijn maar ook van veel groenvoer zoals sla geven wordt de ontlasting dun.


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2013-04-12 - 17:36:35 send message to Fonje

Ik denk dat je het toch in de voeding moet zoeken. Het metabolisme van Valkparkieten heeft zich aangepast aan een dor klimaat. Het gevaar bestaat dat je gemakkelijk een overdosering kan geven aan bepaalde voedingsmiddelen.
Valkparkieten zouden heel gevoelig zijn voor te hoge vitamine D en Calcium in de voeding. Een van de symptomen is Polyuria. Dit is een verhoogde urineproduktie. Eivoer is verrijkt met vitamine D en Calcium. Dus, opletten hiermee. Ik zou de vogel een tijdje op zaad zetten. Zijn lichaam is hier trouwens op ingesteld.

Groetjes
Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 152 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede