Het ging toch over kippen naast de volière plaatsen, waarom dan fijner kippengaas?
Terug naar je antwoord, dus als ik goudbuikjes en brilvogels in mijn kooien of volière houd, dan moet ik geen bang hebben om bloedluis te krijgen en worden die verdelgt door deze vogels.
Hier lopen de kippen ook naast de voliere en heb er nog geen problemen mee gehad.
Overweeg zelfs om in de volieres bij de ara's telkens 2 kippe te zetten.
Ik geen beton in de volieres en heb in de zomer altijd veel last van onkruiden die ik dikwijls moet afmaaien.
Op die manier zouden de kippen dan de bodem kunnen zuiver houden.
Ik weet wel niet of ik ze ook in de nachthokken zou laten komen. Als ze daar ook zouden komen zou ideaal zijn om de gavallen zaden op te eten zodat er geen muizen meer naar toe zouden komen.
Hier gaat het ook al een paar jaar goed met kippen bij de volieres(niet in),ze lopen los om het huis.
Ja en ongedierte ben het wel met wiechman eens , heb altijd muizen gif staan maar daar wordt soms van gegeten en dan een hele periode weer niet.
Groet Chris.
Ik heb wel eens foto's gezien van een ara kweker, die een grote vlucht heeft voor zijn jonge hyacinth ara's en in die zelfde vlucht lopen de kippen en koninijnen.
Ook ben ik bij een kweker in duitsland (hier net over de grens) geweest die heeft zijn kippen onder de trompet neushoornvogels lopen, en hij broed al meerdere jaren sucsesvol zijn inka eieren uit onder deze kippen. helaas is hij nog niet zo ver dat de kippen ook zijn inka's groot brengd