Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Voliere's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Voliere's
bryan1994
Website Member
Posts :47

Website Member
2013-01-17 - 17:53:56 send message to bryan1994

Ik had de keuze om een grote voliere te bouwen of 4van 1meter breedt.
Mijn keuze is geworden om 4 voliere's neer te zetten van 3x1x2 met aansluitend binnenhok van 1x1x2.
Het wordt gemaakt van allu en dubbel gaas ertussen.
Maar zou het dubbel gaas invloed hebben op de kweek? Sommige mensen hebben de tussen wanden helemaal dicht om de vogels rust te geven. Dus vraag me af of het veel invloed heeft op de kweek?
Ik begin met patagonische rotsparkieten en over een paarjaar met meer ervaring rose kakatoes of grijze roodstaarten te kweken en ooit kraagpapagaaien maar dat is een droom razz :p maar ik ga niet elke paar jaar een nieuwe voliere bouwen..


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2013-01-17 - 18:25:27 send message to gerrit1950

meestal moeten de wanden dicht als er soortgenoten naast elkaar zitten (of dezelfde familie)


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2013-01-17 - 18:41:42 send message to rupicola

Rekening houdend met je toekomstplannen is je keuze (verdeling van beschikbare ruimte) wel handig, maar voor wat betreft Patagonische rotsparkieten - een kolonievogel pur sang- zou een grote volière beter aan de huisvestingseisen voldoen.

Het is overigens te hopen dat je woonsituatie een beetje lawaai toelaat, want met name de Patagonen, maar zeker ook kraagpapegaaien kunnen behoorlijk te keer gaan.


bryan1994
Website Member
Posts :47

Website Member
2013-01-17 - 19:58:17 send message to bryan1994

Ik heb nu 3 koppels patagonen in tijdelijke binnenvolieres zitten en woon vrijstaand en de buren kunnen het nouwlijks horen.
De man waar ik de patagonen heb gehaald had wel 30 volieres naastelkaar gewoon met enkelgaas en die had ongeveer 10koppels patagonen naast elkaar en kakatoes en aras naast elkaar zitten en dat ging goed maar ik wil sowieso dubbelgaas en ik wou eerst kolonie kweek gaan doen maar ik heb nu net het geld bijelkaar om 4 opgesplitste volieres neer te zetten en over een paar jaar wil ik het lieft andere soorten vogels als patagonen maar om wat meer ervaring op te doen begin ik met de patagonen.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-01-17 - 20:20:03 send message to Daniel

Beste Bryan,


Ik ben het niet helemaal eens met Hans (Rupicola). Ja Patagonen zijn kolonievogels, maar dan toch 3 koppels op 4 x 4 is naar mijn mening risicovol. Voor deze soort zou ik er echter wel voor kiezen dat de koppels elkaar kunnen zien. Je hebt dan wel het positieve effect van meerdere koppels dicht bij elkaar, maar niet de negatieve effecten van 3 koppels in 1 voliere. In de toekomst voor je overige soorten zou ik echter wel voor gesloten wanden kiezen. Je noemt nu eenmaal soorten die verschillend zijn qua behoeftes.


bryan1994
Website Member
Posts :47

Website Member
2013-01-17 - 20:25:28 send message to bryan1994

Hmm oke dan laat ik eerst de wanden gewoon met gaas zodat ze elkaar kunnen zien.. maar mischien is het dan goed om te zorgen dat ze elkaar in het binnenhok niet kunnen zien en dat ik in de buiten ren tegen de binnenhokken aan in de wand een plaat maak dat ze elkaar niet continu zien? Dat er een zitstok is waar ze elkaar niet zien?
En
Weet iemand toevallig ook nog plaat materiaal of iets dergelijks om de nachthokken het beste van t maken wat goed betaalbaar is? Of de achterwand?


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2013-01-18 - 09:17:09 send message to hoogervorst

Bryan,
Je zou er ook voor kunnen kiezen om de eerste 2 meter met dichte wanden te doen en de laatste meter openhouden. De patagonen kunnen elkaar zien en voor de toekomst heb je ook aan de eisen voldaan om dichte wanden te hebben. De vogels zitten dan toch rustig en in je nachthok zou ik in ieder geval dichte wanden gebruiken.

Succes met je keuze.

Ronald


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2013-01-18 - 11:31:54 send message to Ton Koek

Als je nog moet gaan bouwen, is het misschien handig om het zo te maken dat je later alsnog platen tussen het dubbele gaas kan schuiven.
Door middel van een lat die je eenvoudig loshaalt of zo.
Succes met klussen en keuzes. happy :)


Home of Amazone
Website Member
Posts :75

Website Member
2013-01-18 - 17:07:48 send message to Home of Amazone

Misschien is het een idee om van de 3 scheidingspanelen de middelste scharnierend te maken, deze klap je dan tegen de 1e of laatste paneel open zodat de patagonen de gehele ruimte kunnen benutten, later kan je deze dan sluiten om de vluchten afzonderlijk te gebruiken.
Succes met de bouw in ieder geval.


ParkietenTom
Website Member
Posts :176

Website Member
2013-01-18 - 20:13:34 send message to ParkietenTom

Ik vindt drie meter vlucht wat te krap voor patagonische rotsparkieten, zijn drie vluchten van 4 meter een mogelijkheid?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 163 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede