Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Wie kweken er met Pyrrhura's,BB,Meyers,Pionussen of andere kleine papegaaiensoorten? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wie kweken er met Pyrrhura's,BB,Meyers,Pionussen of andere kleine papegaaiensoorten?
Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-12-18 - 21:35:36 send message to Rimo73

Hallo,

Ik vraag me af of er mensen zijn in de buurt van Schoonhoven,Gouda die Pyrrhura's,BB's,Meyers,Pionussen of andere kleine papegaaien soorten kweken in kweekkooien.
Ik ben bezig om een vogelhok te bouwen van sandwichpanelen en wil daarin gaan kweken met Pyrrhura's en/of kleine papegaaien soorten.
Ik zou het dan leuk vinden om in contact te komen met kwekers van deze soorten die deze soorten kweken in kweekkooien om daar eens een kijkje te komen nemen om wat informatie te krijgen.

Ik hoop dat er kwekers zijn waar ik een bezoekje mag brengen en wat te kunnen kletsen zodat ik een beter beeld kan krijgen over bepaalde soorten en wat erbij komt kijken.

Hartelijk bedankt alvast.

Groeten,
Richard


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2012-12-18 - 22:07:07 send message to denegon

Beste Richard,
een mooie soort die je wild gaan houden.
ik heb geprobeerd te kweken met zuidamerikanen in bweekkooien maar dit viel tegen,
nu ik ze in vluchten heb zijn de kweekresultaten beter.
ook het gedrag van de vogels is geweldig om te zien in een vlucht. zeer speels en niet alleen vliegen maar ook kluiteren.
goed dat je een voorbereiding treft voordat je ze aanschaft.
als het kan zou ik minder vogels nemen in een vlucht dat is voor de beleving voor mij beter. als je eens wilt komen kijken bij mij dan kan dat. ik heb nog 2 kweekkooien staan waar ze ingezeten hebben en dan kun je ze zien in een vlucht. ik woon alleen niet in de buurt.
lid worden van een vogelclub geeft ook vaak mogelijkheden tot een bezoek aan andere kwekers,
suc6 en groetjes egon


Rimo73
Website Member
Posts :131

Website Member
2012-12-19 - 09:12:20 send message to Rimo73

Hallo Egon,

Hartelijk dank voor je reactie.
Mijn vogelhok wordt niet zo groot,dus vluchtjes zal geen optie zijn.
Ik kan wel kweekkooien kwijt van 80cm hoog,80cm diep en 200cm lang,dat is toch ook een nette maat?
Mijn vogelhok wordt maar 200x250,meer ruimte heb ik helaas niet hier.
Ik heb even op jou voliere gekeken en dat ziet er prachtig uit,maar jij hebt dan ook wel even wat meer ruimte dan mij wink :)

Groeten,
Richard


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2012-12-19 - 10:39:10 send message to marti

Pyrrhura's in kweekkooien gaat op zich wel, alleen moet je die niet te klein nemen. De maat die jij noemt lijkt me prima. Ik heb ze zelf momenteel in hangkooien van 190x70x100 lxbxh.
Kooien van minimaal 160x60x60 voldoen prima. De kweekresultaten zijn in kweekkooien binnen meestal zelfs beter dan in grote vluchten buiten zonder nachthok. ik ga ze zelf echter wel ook in grotere vluchten houden, maar dan met nachthok, omdat ik dat voor de vogels mooier vind.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-12-21 - 10:46:49 send message to Ruben31

De winters lijken strenger te worden in Nederland.
Een goed nachthok is idd geen overbodige luxe.

Kweekkooien ben ik persoonlijk geen voorstande van,maar ieder zn ding.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2012-12-21 - 12:18:27 send message to gerrit1950

pyrrhura's slapen in hun nestkast. Dus zou een nachtverblijf niet noodzakelijk zijn, als de voli enigszins beschermd staat.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 253 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede