Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > (europese )insecteneters Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6
<<< vorige


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2013-11-20 - 12:57:20 send message to Rogert

Oh, en misschien ook wel een interessant weetje: Guira koekoeken zijn te combineren met wat grotere grond- / loopvogels. Ikzelf combineer ze met Kuiftinamoes (Eudromia elegans) die uit het zelfde leefgebied komen.

Wat je dan wel moet realiseren is dat je met de grond- / loopvogels geen natuurbroed resultaten mag verwachten. Guira's zijn wel rovers en zullen kwetsbare kuikens zeker aanvallen en opeten.


JoskeVD
Website Member
Posts :96

Website Member
2013-11-20 - 15:42:31 send message to JoskeVD

Ik heb vorig jaar 4 jongen gekocht in Nederland! Dus er zijn er nog, die man had ze met 5-3 samen in groep en gaf ze meer vlees als geknipte muizen, kuikens en veel insecten; krekels, meelwormen en dergelijke. Hier eten ze amper van het fruit. Ze maken wel eens aardig wat geluid en ik vind dat ze een "apparte" geur afgeven (stinken wink ;)). Ik verwarm ze ook niet, maar ze moeten wel een dicht hok hebben. Bij mij zitten ze in 12 op 6 samen met glansfazanten en duiven. Ik heb nog geen jongen gehad, maar ik heb ze een eendenkorf opgehangen op raadt van een kennis en de kweker. Leuke soort als afwisseling in collectie, wel wat werk met bereiding voeder en de opkuis van hun ennorme gesmos happy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-11-20 - 23:18:17 send message to Karel

Het lijken me geweldige vogels!
Beiden veel succes met de kweek en we zien de foto's tegemoet.


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-11-21 - 18:51:09 send message to enkeling

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Inderdaad zijn het geweldige vogels, die zeer tam kunnen worden en die regelmatig geluiden/zang van andere vogels imiteren.
Hou daar eventueel rekening mee, bij het houden/kweken van bepaalde andere vogelsoorten.
Belangrijk is om wat voorgeschiedenis/herkomst te kennen van de vogels.
Zoals:
Vogels gehouden/gekweekt per koppel, of in groep. In groepsverband leggen de vrouwtjes meestal in het zelfde nest.
Vogels geboren tijdens het droog seizoen, of tijdens het regenseizoen.
Vogels geboren in het droog seizoen zijn doorgaans vroeger broeds (mei-augustus), dan soortgenoten geboren in het regenseizoen (regenachtig weer) (augustus-november).
Zorg dat de vogels over voldoende zon kunnen beschikken. Want het koesteren, de hofmakerij, gebeurd doorgaans met de rug naar de zon.
Voorzie een verwarmde ruimte tijdens koude periodes (winter).
Sommigen suggereren dat de lichaamstemperatuur gemakkelijk wordt beinvloed door externe temperaturen. Waardoor het wat langer kan duren om terug te keren naar de normale lichaamstemperatuur,na een periode van bijvoorbeeld koud/kouder weer.
Een gevarieerde voeding is aan te raden; insecten, krekels, sprinkhanen, eendagskuikens, muizen,etc.Ook eieren, nestjongen van vogels, lusten ze graag. Zelfs kleine vogelsoorten.

Op het Internet is er voldoende informatie terug te vinden.

PS. In ruime volieres kan men dergelijke vogels eventueel samenhouden met bijvoorbeeld: Crotophaga major (Greather Ani) en of Crotophaga ani (Smooth-billed Ani).


Kievit
Website Member
Posts :110

Website Member
2013-11-21 - 19:32:13 send message to Kievit

Ja maar dan moete die ani's wel in europeese volieres zitten, anders lukt het nog niet wink ;)



Pagina : 1 2 3 4 5 6
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede