Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Dierenarts Friesland of Groningen eo Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Dierenarts Friesland of Groningen eo
Baloega
Website Member
Posts :50

Website Member
2012-11-20 - 14:55:25 send message to Baloega

Weet iemand een dierenarts in het noorden van het land, Friesland of Groningen, die goed endoscopisch kan onderzoeken? Drachten en Meppel zijn geen opties.


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2012-11-20 - 19:20:12 send message to frehen

Hallo baloega,waarom doe je geen dna test door een paar veren op te sturen ben je niet aan een dierenarts gebonden.Als ik vragen mag waarom je niet naar drachten wil gaan.
groetjes freek.


Baloega
Website Member
Posts :50

Website Member
2012-11-20 - 19:59:13 send message to Baloega

Ik hoef niet het DNA te weten. Ik wil graag weten hoe de eileiders van binnen bij de pop eruit ziet. Dit omdat ik nu al 3 jaar achter elkaar onbevruchte eieren heb. Ook zou ik de man willen laten onderzoeken.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2012-11-20 - 20:09:12 send message to P.Rooth

Hallo

Om welke soort vogel gaat het ?

Een stel is niet altijd een kweekstel .

Paul


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2012-11-20 - 20:22:18 send message to mijnkaketoes.nl

Als drachten en meppel afvallen ben ik bang dat je toch naar een andere provincie uit zal moeten kijken. Volgens mij zitten er niet echt meer echte vogelartsen in het noorden. Persoonlijk heb ik erg goede ervaringen met Drachten (AB) dus ook ik ben benieuwd waarom dat geen optie zou zijn.

Henk


Baloega
Website Member
Posts :50

Website Member
2012-11-20 - 20:37:56 send message to Baloega

Ik ben me er van bewust dat niet ieder stel een kweekstel is. Maar voor de rest gaat alles goed. De man geeft de pop te eten, ook waar we bij zijn. Dus dat lijkt allemaal goed te zijn. Vandaar dat we aan een endoscopisch onderzoek dachten.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2012-11-22 - 15:47:35 send message to henkdelaat

Baloega,

Heb je er wel eens aan gedacht dat de pop,of beide te vet zijn.
Dit resulteert vaak ook in onbevruchte eieren.

Henk.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-11-22 - 15:55:47 send message to Vogelen

Hoi,

Om wat voor vogels gaat het? Enkele weken terug was ik bij een buitenlandse kweker van veel verschillende zeldzame soorten. Hij voerde meer dan 50% zonnebloempitten en kweekt al jarenlang bijzonder goed. Ik verbaasde me erover. Hiermee wil in natuurlijk niet zeggen dat te vet niet kan. Wel denk ik soms, afhankelijk van de soort, dat het wat overdreven word. Onze vogels zitten in de sneeuw buiten, terwijl ze in het land van oorsprong dagelijks het zonnetje op hun kop hebben. Dan kunnen ze hier wel wat vet extra gebruiken lijkt me.


freddy321
Website Member
Posts :377

Website Member
2012-11-22 - 16:57:44 send message to freddy321

dat lijkt mij ook ik denk dan ook als ze genoeg ruimte hebben ze niet te vet worden tenzij je extreem vet voert


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-11-22 - 16:58:36 send message to vogeltje1000

Vogels worden meestal niet vet door vet eten maar door een overdaad aan koolhydraten.
Een teveel aan eivoer is meestal verantwoordelijk voor te dikke vogels.
Het gehalte aan bakkerij producten in eivoer is m.i. hiervoor de oorzaak.
Toen ik met papegaaien kweken begon kwamen de vogels meestal uit de huiskamer en deze krijgen het verkrijgbare papegaaien voer wat bijna alleen uit zonnepitten bestond.
Ik heb het met een aantal koppels meegemaakt dat deze al meerdere jaren dit voer kregen en toch binnen een aantal maanden bevruchte eieren lagen en deze probleemloos groot brachten.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2012-11-22 - 18:44:26 send message to henkdelaat

Je vogels in conditie brengen voor de kweek wil niet zeggen dat je ze veel moet voeren.

Je moet het aangeboden voedsel langzaam opbouwen zowel in hoeveelheid als in variatie.

Dit moet samengaan met het verlengen van het aantal lichturen,en verhogen van de temperatuur en met het vochtgehalte(zowel kunstmatig,voor binnenkwekers)als het natuurlijke verloop voor buitenkwekers.

Als je in de natuur kijkt dan zie je dat de buitenvogels op dit moment weinig te eten hebben(en terug gaan naar af).

In het voorjaar als de dagen langer worden en de temperatuur omhoog gaat krijgen ze vanzelf meer voedsel aanbod en gaan dan ook over tot het zoeken van een partner om voor het nageslacht te zorgen.

Henk.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-11-22 - 20:01:55 send message to Vogelen

Dan moet je er wel rekening houden dat de meeste door ons gehouden vogels hier niet voorkomen. Sommige vogels komen uit landen waar zowel het voedsel als licht aanbod jaarrond hetzelfde is.


Baloega
Website Member
Posts :50

Website Member
2012-11-22 - 21:10:54 send message to Baloega

In dit geval gaat het om de geelnekamazone. En ze krijgen voldoende voer. Geen pellets, maar voer van een bepaald merk met VAM erin. Aan dit voer en de hoeveelheid die ze krijgen zal het niet liggen, want een ander koppel heeft nu al 3 x eieren gehad, hoewel ze de eerste keer nog maar 2 1/2 jaar waren. Deze waren onbevrucht, maar de 2 nesten daarna waren wel bevrucht. Daarom dus mijn vraag over een dierenarts in de 'buurt', die goed is in endoscopie bij de papegaaien.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2012-11-23 - 18:57:25 send message to henkdelaat

Als je die gegevens gelijk in je opening topic gezet had,dan waren vele antwoorden op je vraag onnodig geweest.

Henk.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede