Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Muisparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Muisparkieten
BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2012-09-13 - 08:45:08

via een liefhebber ben ik in bezit gekomen van drie muisparkieten (2012) ze zijn alle drie groen maar komen uit een koppel waar een van de ouders blauw is , wat kan hier nu het beste bij zoeken om mischien ook een keer blauw er uit tekrijgen

mvg alex


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2012-09-13 - 09:48:51

Je jongen zijn split blauw. Indien je dan blauwe jongen wilt kan je het beste er een blauwe tegen zetten. Dan zijn de helft van je jongen blauw en de andere helft split blauw.

Je kan er eventueel ook een andere split blauw tegen zetten dan is ongeveer 1 op 4 jongen blauw. Het probleem is wel dat je groene jongen kanssplit zijn en je niet weet welke split voor blauw zijn.


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2012-09-14 - 10:18:53

ik denk dat ik eerst moet gaan kijken wat deze zijn man / pop en dan pas blauwe er bij gaan zoeken , het zijn hele leuke vogels maar ik denk dat ik er ook niet teveel bijelkaar kan doen ivm vechten en geluid

alex


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2012-09-16 - 00:08:24

Je moet muisparkieten laten sexen anders kan je het verschil echt niet zien. Ze kunnen wel een aardig geluid produceren dus meer parkieten = meer geluid. Je kan ze wel in een groep houden maar dan moet je wel echt de ruimte hebben en dan nog is het geen garantie. Met vreemde vogels bij elkaar zetten moet je altijd voorzichtig zijn!
Ik had ooit een koppel welke jongen hadden gekregen, deze kon ik er gewoon bij laten zitten. Dit ging prima. Na een poos had ik de jongen verkocht en er twee nieuwe bijgezet, hier hadden ze er na een dag al 1 van afgemaakt (doodgepikt).
Voorzichtigheid is dus geboden.


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2012-09-16 - 08:56:19

als eerste bedankt voor de reactie`s

over het geluid wat ze maken ben ik het met je eens , de eerste dagen hoorde ik ze niet maar nu wel , ook de andere vogels reageren er op zelfs de halsbanden die wel een paar keer op een dag even langs komen .

alex


jm vd graaf
Website Member
Posts :15

Website Member
2012-09-23 - 11:21:14

als eerste ik heb alles opnieuw er opgezet maar dan onder mijn eigen naam
http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_1000001660.html

met de drie muisparkieten gaat het goed ik heb veertjes opgestuurd nu even afwachten


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-09-23 - 12:59:55

Mooie ruimtes, de vogels zien er ook prima uit.
Hoe bevalt het geluid van de muisjes? happy :)


jm vd graaf
Website Member
Posts :15

Website Member
2012-09-23 - 18:17:10

als ze niet meer herrie gaan maken dan dit gaat het nog wel . alleen als de halsband parkieten die hier elke dag even langs komen in de tuin zitten gaan ze wel tekeer en ook hellaas gelijk alles dus weet nog niet zeker of ik ze kan houden moet ook aan de buren denken.

alex


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-09-23 - 22:46:00

Ik heb nu 2 jaar een koppel muisparkieten, maar het geluid valt mij erg mee. De eerste tijd zul je ze wel horen , maar als ze goed gewent zijn, valt het erg mee.(tenminste bij mijn koppel )
Ik heb iets verderop een koppel zonparkieten zitten, die maken veel meer kabaal!
Het zijn erg leuke vogels , daar kun je nog een hoop plezier aan beleven. Ik hoop dat je buren er ook zo over denken. Succes met de muisparkieten.


jm vd graaf
Website Member
Posts :15

Website Member
2012-09-30 - 09:40:48

De muisparkieten heb ik weg gedaan , het geluid wat ze maakte ging niet , de grijze wilde niet meer naar binnen , de rose`s werden nog drukker
jammer maar hellaassad :(

alex


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-09-30 - 10:27:27

Ik vreesde al zoiets, ik heb ze een aantal keren gehoord en het geluid is niet kinderachtig.
Jammer, maar hopelijk komen ze goed terecht.


jm vd graaf
Website Member
Posts :15

Website Member
2012-09-30 - 11:44:30

Dat je ze goed terecht kwamen was voor mij eigenlijk ook het belangrijkste , ik heb er de laaste tijd steeds meer moeite mee om vogels teverkopen , ze zijn naar een liefhebber van muisparkieten die zelf ook jongen had zitten nu kan hij onverwante koppels proberen samen testellen

alex



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 244 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede