Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vraagprijzen vermelden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Vraagprijzen vermelden
psittacula
Website Member
Posts :126

Website Member
2012-09-03 - 23:06:59 send message to psittacula

Zou het niet mooi zijn dan alle adverteerders bij te koop aangeboden om hun vraagprijs vermelden ?
Dit zou ons namelijk veel emails en telefoonkosten kunnen besparen.



psittacula
Website Member
Posts :126

Website Member
2012-09-03 - 23:21:14 send message to psittacula

Sorry voor de schrijffouten , nieuwe poging :
Zou het niet beter zijn dat alle adverteerders bij hun te koop aangeboden vogels hun vraagprijs vermelden ?
zou ons een hoop emails en telefoonkosten besparen.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2012-09-04 - 09:07:25 send message to Ton Koek

Of het haalbaar is weet ik niet, maar ik vind het een zeer goed idee!


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2012-09-04 - 09:23:56 send message to ineznick

Ja, lijkt mij een goed idee.
Op MP staan meestal de prijzen er ook bij.
Dan weet je een beetje wat men er voor wil hebben.


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2012-09-04 - 10:30:44 send message to oli4

Vind ook dat er nogal gauw gewoon 1-1 .......
geschreven wordt, beetje meer moeite is het toch niet om extra achtergrondgeschiedenis mee te geven, vast geringd, leeftijd, sex-en citespapieren, mankementjes enz...

Sommigen doen dit heel goed, anderen schrijven dan weer veel te vaak gewoon 1-1......
Als je die mensen dan contacteerd voor een vraag worden ze al ambetant als je enkel maar een vraag stelt en niet koopt.


vasco
Website Member
Posts :107

Website Member
2012-09-04 - 11:16:34 send message to vasco

Ik heb hier bij 2 verschillende advertenties, bij de ene inlichtingen over de vogels en bij een andere de prijs gevraagd die mensen doen zich nog niet de moeite om u terug te antwoorden dat zegt mij genoeg over deze personen.Vraag mij af waarom je dan een advertentie zet? hoe wil je verkopen dan als de ( koper )geen vragen mag stellen !!


Buru
Website Member
Posts :26

Website Member
2012-09-04 - 12:45:53 send message to Buru

De fiscus zou jullie ook erg dankbaar zijn wanneer iedereen de vraagprijs vermeld op het internet. Leuk voor mensen die met ara's en papegaaien kweken happy :)

Iedereen weet ongeveer wat een vogel moet kosten. Maar ik ben het er wel mee eens dat het een hoop duidelijkheid geeft. Zeker wanneer die handelaartjes je niet meer mailen en afzeiken wanneer ze niks aan je vogels kunnen verdienen.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2012-09-04 - 12:49:38 send message to vogeltje1000

Wat een gezeur over de fiscus.
Hobby is box 3 hoef je niet op te geven en of belasting voor te betalen.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-09-04 - 13:17:22 send message to Vogelen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Buru heeft er waarschijnlijk nog nooit mee gekweekt. Er blijven altijd mensen die denken dat het legkippen zijn.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-09-04 - 13:19:15 send message to Vogelen

Vasco, ik ben ook van mening dat het op zijn minst van fatsoen getuigd om te reageren op een mail. Mijn ervarig is echter wel dat niet anonieme bellers serieuzer zijn.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2012-09-04 - 13:23:25 send message to P.Rooth

De belastingdienst kijkt altijd over je schouder mee zodat prijzen van de duurdere soorten er normaliter niet bij staan .

Wie weten wil met de bedoeling om vogels aan te schaffen vraagt simpel de verkopende partij .
Vaak zijn het vissers die zelf soortgelijke vogels hebben en willen weten wat ze er voor zouden kunnen vragen .
Kwaliteit moet echter altijd betaald dus een vraagprijs zegt niets over de kwaliteit en kan een vertekend beeld geven doordat er eenmaal een prijs genoemd is voor een mindere kwaliteit denkt men dat een vogel van goede tot uitmuntende kwaliteit evenveel zal kosten tis dus hoe je de vraagprijsvermelding uitleg

Paul


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-09-04 - 14:42:24 send message to Karel

quote
Wat een gezeur over de fiscus.
Hobby is box 3 hoef je niet op te geven en of belasting voor te betalen.



Niet helemaal waterdicht, deze gedachte.
Indien de inspecteur een substantieel en regelmatig inkomen uit "hobby" vermoedt, kan hij de inkomsten aanmerken als:
- inkomsten uit onderneming
of
- inkomsten uit overige werkzaamheden

In beide gevallen is er sprake van box 1 inkomen.


Buru
Website Member
Posts :26

Website Member
2012-09-04 - 15:35:41 send message to Buru

Kijk, Karel zoekt eerst eens iets op voordat hij zomaar zijn mening geeft. (en het denkt te weten)

Maar wie lekker naief wilt blijven denken dat de fiscus alleen grote criminele aanpakt moet dat vooral blijven geloven.

Maar gelukkig verdienen er slechts een aantal kwekers hun brood/pensioenaanvulling met de vogelhobby.


Buru
Website Member
Posts :26

Website Member
2012-09-04 - 15:46:10 send message to Buru

En met Paul ben ik het ook helemaal eens.

wanneer ik zo'n mailtje krijg van ''wat moet dat kosten?'' met een email adres van #$%#%$#@hotmail.com waar niks van te maken is en dan ook nog zonder naam en zonder een simpele ''hallo/goedemiddag'' beantwoord ik ook niet. De eerste vogel die ik aan zo iemand verkoop moet ik nog vinden trouwens...

Wanneer je dan toch netjes een ''fatsoendelijk'' mailtje terug stuur krijg je vervolgens ook niks terug, of zo iets van: ik laat het je van het weekend weten. Vervolgens hoor je er zelden meer van.

Mijn mening is dat wanneer je een vogel graag wilt hebben je ook op een normale manier contact met iemand kan zoeken. En natuurlijk mag je dan vragen wat de vraagprijs per mail is. Maar dit kan op verschillende manieren.



Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-09-04 - 15:47:21 send message to Vogelen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heeft volgens mij niks te maken met naief zijn. Zoals jezelf al aangeeft is er maar een klein handje vol die er wat mee "verdienen". Daarentegen zijn er velen die denken dat je er makkelijk mee kunt verdienen.

Gemiddeld genomen krijg je geen reactie terug per mail. Veel adverteerders nemen daar de moeite niet voor. Ook niet als je mailt met aanhef en groet. Daarom mail ik alleen als het tijdstip buiten fatsoenlijke "beltijden" valt.


Buru
Website Member
Posts :26

Website Member
2012-09-04 - 15:52:02 send message to Buru

Daar heb je gelijk in Vogelen

Maar het is blijkbaar de tijd van nu om zo informeel mogelijk te kijken wat een vogel moet kosten. De rest is allemaal niet belangrijk. Als ik zeg dat een geelvleugel 1200 euro moet kosten maar vervolgens is het een halve groenvleugel is het hek ook van de dam.




Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede