Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grijs,fallow oranje bourks
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
volgende >>>


Auteur Onderwerp : grijs,fallow oranje bourks
eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-18 - 00:55:46

al het blauw is weg

?????????????????????????????????????????????????


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-18 - 01:01:31

en al het sop gaat voor weinig weg naar verwegistan omdat we hier alles weg sellecteren voor TT en een rasstandaard zonde ,zonde ik denk als deze vogel is uit gegroeid er een dijk van een vogel is razz :p


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-18 - 01:08:09

bourks is niet groen, grijgroen gaat niet op eigenlijk hoe gaan ze dit oplosse in naamgeving?


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-19 - 08:43:35

geeft een menging van psittacine een structuurverander ?


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-19 - 08:52:34

als een keurmeester dit voor zijn neus krijg hoe gaat hij het noemen ?



Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2012-08-19 - 13:00:34

Ik denk dat de keurmeester op het keurbriefje vermeld; Fallow, te flets van kleur en het formaat moet forser, 86 pnt. En dan heeft hij nog gelijk ook.
Eerst maar eens op kleur laten komen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-08-19 - 13:10:18

quote
geeft een menging van psittacine een structuurverander ?



Geef eens een voorbeeld svp.


bva118
Website Member
Posts :290

Website Member
2012-08-19 - 13:43:35

Alhoewel geen keurmeester meer zou ik er boven zetten opaline bronze fallow *oranje*.
De asterices worden gebruikt voor het deel wat eventueel een nieuwe, onbekende mutatie zou kunnen zijn. De veervelden die normaal gesproken roze zouden zijn lijken nu meer oranjeachtig.
Kan een soort van oranjemaskermutant zijn, dan wordt de normale rode (roze?) vetstofkleur mer oranjekleurig. De chemische structuur van de betreffende vetstofkleur is dan gewijzigd en wel voor 100% aanwezig. Kan ook een parbluemutant zijn, de normale vetstofkleur is dan niet volledig aanwezig. En zou ook een slechtgekleurde vogel kunnen zijn die na de jeugdrui weer zijn normale vetstofkleur laat zien. Maar zou het zelf een te makkelijke oplossing vinden om zo'n vogel 'weg' te schrijven. Zie zelf geen argument om aan een grijsfactor te denken, weet ook niet of het bevederingstype van de Bourke's parkiet hier zich voor leent. Keurmeesters worden gestimuleerd om afwijkende vogels bij hun KMV te melden, deze zorgen dan voor doorgeleiding naar de TC. Je kan 'm natuurlijk ook zelf melden bij de TC en hun visie vragen.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-19 - 14:12:54

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

goede uitleg bva,dank u
dat er veerstructuur verandering is dat is voor mijn wel zeker want ik zie grijs waar violetblauw had moeten zitten in de opaline spiegel nu zit daar grijs wat u opmerk dat het kan terug kleuren naar de rui heb u echt een punt wat ook vaak gebeurd bij vogels die grijs zijn door groeistoring in het blok ,maar bij deze vogel is het grijs erg donker dat ik denk dat het niet zal gebeuren maar dat zal de tokomst uit wijzen.
maar stel dat het een veer mutant is anders als de violet wat al misschien teveel is te zien in de bourks hoe moet het dan gaan heten aangezien de bourks geen groene vogel is !



aschwin
Website Member
Posts :26

Website Member
2012-08-19 - 18:08:53

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat deze vraag nu nog gesteld wordt. " Hoe zou een keurmeester dit gaan noemen "
Enkele topic's terug werden tentoonstelling's kwekers hier op VA nog als een soort xxxxx

"Geen oude vete's oproepen svp. Wat er in oude topics is gezegd is "water under the bridge".
De vraag is duidelijk en legitiem. Keurmeesters en andere kenners worden om hun mening gevraagd...."


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

aschwin
Website Member
Posts :26

Website Member
2012-08-19 - 18:54:00

Ok duidelijk!!.

De vogels is naar mijn idee nog niet echt goed te beoordelen. Deze vogel is nog veel en veel te jong om er een eerlijk en correct! oordeel over te kunnen vellen. Eerst maar eens uit laten ruien en dan kijken wat het gaat worden. Daarna kun je hem altijd nog insturen op een tt. Om te beginnen eerst liefst op een onderlinge TT en evt daarna op een district/regio show en misschien wel op een van de landelijke bondsshows.




eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-19 - 19:28:07

ik persoonlijk heb geen keurmeester nodig om een vogel mooi,goed of bizonder te vinden ongeacht de kleur die het dier laat zien,aangezien er mensen zijn die van fantaschie namen af willen omdat dit alleen verwarring zou geven in het verevings stelsel.stel ik de vraag hier opnieuw met een vogel erbij wat dan de mensen die ik een paar jaar geleden hier over al de vraag heb gestelt toen al liet nadenken nog steeds ben ik geintereseerd in de naam die er op word geplakt met de juiste onderbouwing .normale vraag lijk mijn .in de toekomst komt er nog veel meer wat gewoon niet te stoppen is door dat er geen nieuw/vers bloed in de soorten uit het wild in gekweekt word is de mutatie kweek in een stroom versnelling en bij elke koppeling van man en pop verliezen we iets ongeacht wat meneer mendel heeft opgeschreven ik noemt dat evolutie nu in de soorten in gevangenschap. m.v.g eric

wat gisteren niet kon is vandaag de realiteit


aschwin
Website Member
Posts :26

Website Member
2012-08-19 - 21:39:57

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wij (De liefhebbers van nu.) gaan dus het wiel opnieuw uitvinden,tenminste dat idee krijg ik. Naar mij weten wordt er al jaren! en jaren! met Neophemas gekweekt zonder verse inloop vanuit de natuur. Verder en met alle respect! voor al die nu nieuw? ontstane namen voor de desbetreffende vogels. Het lijkt mij beter dat men eerst eens probeert om 10 of 20 een beetje (Dan houd ik het netjes.)op elkaar lijkende vogels op een rij te zetten voordat we over iets echt nieuws kunnen spreken.

In mijn gedachten als liefhebber moet dat toch mogelijk zijn.





Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-08-19 - 22:22:58

Heren, het is duidelijk dat jullie zeer ervaren zijn op het gebied van Bourke's mutaties en zelfs jullie zijn het niet helemaal (of helemaal niet) eens over de kleuren en de naamgeving.

Proberen jullie je nu voor de grap eens in te leven in de beginnende Bourke's kweker. Hoe moet deze wijs worden uit de schijnbare wirwar van namen en mutaties?

Eric, Aschwin en anderen: Wat kunnen jullie een beginneling aanraden die wil starten met de kweek van Bourke's mutaties?
Welk boek?
Welke site?
Welke mutaties moet hij kopen? (en welke vooral om te beginnen niet?)


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-19 - 22:38:31

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

we vinden niets opnieuw uit de evolutie gaat alleen sneller in gevangenschap omdat er stukjes verdwijnen en niet aangevuld worden uit de natuur .bedenk je wat er de laatste plus minus 40 jaar aan mutatie,s zijn bij gekomen dat kan dus alleen waneer het DNA verdunt/schraler word. daar voor was er nog aan was en daar zijn ook weinig mutatie,s van bekend op de grasparkiet na.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2012-08-19 - 22:50:13

@ hans
niets boek gewoon een forum, daar heb je de info uit eerste hand en is up to date,
wat voor kleur mutatie iemand wil kweken is persoonlijke smaak bij bepaalde combi,s is het raadzaam over splitten te kweken ,ook die info krijg je uit eerste hand op een forum



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 120 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede